menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eenden

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

taraa!!
de echte eenden komen al tevoorschijn :P
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

nu al witter dan de "witte" kippen
[afbeelding verwijderd niet-https]

zeg nou zelf,als dat geen enorm verschil is weet ik het ook niet hoor :frons:
[afbeelding verwijderd niet-https]


onderste foto is genomen de dag dat ik ze kreeg:29 december.
de rest zijn van vandaag,of wat een beetje goede verzorging en aandacht voor je dieren al niet voor verschil maakt
zondag 9 januari 2011 - 12:49
cetinel

Cetinel

toen ik ze kreeg zagen ze er echt niet uit: vies modderig en nat
maar na een paar keer badderen zien ze er al stukken beter uit,jammer dat het 2 woerden zijn....(had ze gekregen als koppel)
zondag 9 januari 2011 - 14:35
Rita1960

Rita1960

oef Cetinel, da's dan een voor de pot en voor dit jaar nog een paar jonge vrouwen erbij!

of eh.... 2 voor de pot??

grt'n

Rita

zondag 9 januari 2011 - 21:21
cetinel

Cetinel

kweenie,dacht dat ik mischien ergens kan ruilen met iemand die een mannetje zoekt......
maar ik heb ook ergens gelezen dat barbarie-eenden niet lekker zijn(de enige eend die ik af en toe eet is met sinaasappelsaus bij de chinees )
een paar gewone eendenvrouwtjes erbij en dan later mischien kuikentjes dacht ik,maar blijkbaar gaat dat ook niet goed en zelfs als er nakomelingen komen dan zijn die onvruchtbaar(noemen ze een mulard,ik heb wat opzoekwerk gedaan vanaf dat ze hier waren,wist eerst niet eens welk ras het was en dat wist de eigenaar ook niet)
op zich mogen die hier van mij rondlopen zolang ze willen,maar bij gebrek aan vrouwtjeseenden willen die wel eens hardhandig kippen proberen dekken blijkbaar.....geen zin om mijn hennetjes te laten verkrachten...en als ik 1 of 2 vrouwtjeseenden bijhaal en de 2 mannetjes willen er alletwee op....
mijn eerste optie zou toch zijn om andere plek te zoeken voor 1 van de 2 jongens....
als ze wél lekker zijn,zou ik mischien nog durven overwegen om ze op te eten.....
als ze een beetje smaken zoals de eend die ik vroeger at vind ik ze wel lekker (wat gemeen zeg,ze zijn net opgeknapt en ik wil ze al opvreten)
voorlopig gaat alles goed,dus tis niet dringend,als het misloopt kan ik ze nog apart zetten,maar das ook geen permanente oplossing....
weet je wat ik wél leuk zou vinden op mijn erf: flesseneenden! die zijn zo grappig!
of zo een gewone witte eend,die vind ik ook geweldig leuk,dezen ook trouwens,ik vind eenden gewoon heel leuk.
ik denk dat ik es ga uitkijken naar een goed plekje waarnaar 1 van de 2 kan verhuizen.......
zondag 9 januari 2011 - 21:58
Angelo

Angelo

Hoi Cetinel,

Amai die zien er mooi uit !!! Super dat jij ze hebt opgevangen !

Als je er vrouwtjes bijzet, raad ik je aan op vrouwtjes van hun eigen ras te nemen, want deze heren kunnen toch wel een redelijk gewicht bereiken.

Ik hoop dat je meer succes hebt dan als ik met mijn barberie's, mijn woerd had 3 hennen voor hem alleen en toch vond hij de kippen stukken interessanter, met alle gevolgen van dien !

Dit wil niet zeggen dat het bij u niet perfect kan lukken hoor

maandag 10 januari 2011 - 19:30
Rita1960

Rita1960

ja, zit jij even lekker in een spagaat...

ik dacht dat eend eend was...

nog belang bij een zilverkoekoek marans-haan??
'k heb er vier die zich nu in de - respectievelijke- kuiven gaan pikken.. en - dit is niet geschikt voor tere zieltjes- ( dus niet verder lezen ) het mooie en juiste slachtgewicht hebben bereikt..

en deze kippen .. jawel de hennen.. en niet de hanen leggen ook in de winterperiode !


maandag 10 januari 2011 - 19:33
cetinel

Cetinel

ik heb vroeger nog maransen gehad: de roodkoperzwarte.
voor een haan ben je net te laat,ik was op zoek naar een grote en heb nu sinds bijna 2 weken een brahma heer bij lopen....
@ angelo: ik hoop maar dat deze heren met hun zwemvliezen van mijn kippen blijven ik ga op zoek naar een goed adres voor 1 van hen en dacht ik haal er een paar meisjes bij.....
hoeveel plaats hebben eenden eigenlijk minimum nodig??
ze lopen nu met zen allen los op ongeveer 1000m²,maar er is langs achter een afgemaakt stuk van ongeveer 300m² waar de kippen eerst zaten,er zit enkel geen deur in als ik daar een hek voorzie zitten ze apart.....
daar is wel geen hok meer,enkel een afdak die langs 2 zijden met platen dichtgemaakt is voor nog wat beschutting,had ik gedaan voor de ganzen,maar die zitten liever bij de kippen in het hok.
ik heb dus wel noodoplossingen,maar liefst zag ik ze allemaal bij elkaar,maar als het niet gaat dan gaat het niet.
en enkel 2 mannetjeseenden zo afzonderen zonder wijfjes erbij lijkt me ook zielig.....
maandag 10 januari 2011 - 22:23
Angelo

Angelo

hoeveel ruimte ze nodig hebben, weet ik niet echt. Hier liepen ze ook gewoon tussen de kippen, de vrouwtjes lagen gerust tussen de kippen, en de woerd lag meestal iets verder. Maar als hij uitgerust was, ging hij tussen de kippen door, slachtoffers uit pikken om ze te verkrachten, want dat was het letterlijk, verkrachten.

Je kan het altijd proberen met enkele vrouwtjes erbij, en dan ze eventueel nog afzonderen, mocht het niet lukken ?
maandag 10 januari 2011 - 22:26
cetinel

Cetinel

das dus eventueel ook een oplossing
voorlopig gaat alles goed,dus ik ga niet op de zaken vooruitlopen,ondertussen ga ik uitkijken naar een fijn plekje(beter dan waar ze vandaan komen )voor 1 van de 2
opeten is zo drastisch hé
dinsdag 11 januari 2011 - 10:56
Rita1960

Rita1960

Maar wel lekkerrrr en je weet wat je ze te eten hebt gegeven!
dinsdag 11 januari 2011 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon