menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mysterie

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Ik heb van die zadenbolletjes in mijn bomen gehangen maar geen vogel die er naar omkijkt , het is zo'n pakket dat je in de winkels kan krijgen waar ook zonnebloempitten inzitten enzo. Ze hangen in mijn berken op ongeveer 2m hoogte. Ik heb meesjes, merels, eksters, duiven en af en toe een roodborstje in mijn tuin maar de bolletjes blijven onaangeroerd. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb ook een aantal windgongen in mijn bomen hangen, komt het daardoor? Die houden de vogels wel niet tegen om in de bomen te zitten dus ik denk dat het niet direct daaraan ligt.
woensdag 22 december 2010 - 11:58
Rockey

Rockey

loopt de poes op je foto los in de tuin?

Kan zijn dat de vogels dit in het oog hebben en daardoor niet zo snel zullen afkoman op eten.
Bij mijn hangen er bollen en een trechter met voeding in de boom, toen de poezen buiten liepen bleven de vogels op afstand tot ze zelfs niet meer kwamen. Nu steek ik de poezen binnen en zie ik er af en toe ééntje terugkeren.

Kan daar aan liggen en duurd dan wel even voor de poezen terugkeren
woensdag 22 december 2010 - 12:16
Ginkgo

Ginkgo

Het kan wel zijn dat die windgongen er een rol in spelen. Ze zijn het geluid misschien gewoon maar hebben nog altijd een beetje die stressfactor die meespeelt. Probeer eens even de gong "geluidloos" te maken ? misschien door er een handdoek over te hangen of zo.

Succes !
Karel Van den Eynde
woensdag 22 december 2010 - 12:29
Pistachio

Pistachio

Bedankt voor de tips. Mijn katten lopen niet buiten maar er zijn wel veel buurtkatten. Vorige winter had ik hetzelfde "probleem". Misschien verkopen de winkels inderdaad bedorven bollen en zijn de vogels veel slimmer dan wij mensen.
woensdag 22 december 2010 - 14:27
anderleven

Anderleven

Het stikt van de mussen, merels, vinkjes en een stel tortels

Eten zich tegoed aan pinda's en de vetbollen.

Ik heb ook wat los zaad gestrooid op de tuintafel

leuk gezicht als het er wemelt van de beestjes.

Alleen is het mij een raadsel waarom ze niet van de

appels eten die er liggen. Dit is al jaren zo, weet iemand

waarom dat is? Ik woon in de stad, daarom denk ik wel eens

dat ze niet weten wat een appel is en het niet herkennen als voedsel.

Ik ben echt nieuwsgierig naar het antwoord .

groetjes
woensdag 22 december 2010 - 15:42
danny2

Danny2

Hier tientallen vogeltjes, overal in de tuin behalve op de voedertafel. Soms twintig, dertig merels aan de halfrotte appels op de composthoop(ongespoten biologische), ook vinken en roodborstje eet aan de appels. De mezebollen en nootjes los in de tuin opgehangen worden druk bezocht maar aan de voedertafel komen ze zelden.
Deze staat op een 4meter van de venster aan de living waar misschien wat veel beweging is. Roodborstje en winterkoning zitten ook vaak in de serre tussen de planten, goed voor de bladluizen.
Jij denkt dat ze in de stad geen appels kennen, awel hier eten ze pepino's, tamarillos, guaves, boomaardbei enz, die vruchten kennen ze toch ook niet maar ze weten wel als ze rijp zijn.

groetjes danny
woensdag 22 december 2010 - 21:00
anderleven

Anderleven

Tja ik snap er niets van, heb het vaker geprobeerd ook in de zomer,

wat appels met plekjes opgehangen, ook wel op het dak van de schuur

gegooid, maar ze eten het niet. Nu las ik op een andere topic dat er

appels werden neergelegd, dus weer geprobeerd, ze liggen er al 2 dagen

maar niet één vogel eet ervan. Ik vind het zo raar.

Maar goed, eten doen ze wel, vooral van de pinda's.

Bedankt danny voor je reactie
woensdag 22 december 2010 - 21:40
Ginkgo

Ginkgo

Misschien heeft het te maken met het voedselaanbod, hier in de oude pastorietuin (ligt wat afgelegen) is er nergens een aanbod van zaadjes, pinda's, vetbollen. Maar er staan wel wat hoogstamfruitbomen in de tuin met daaronder nog wat peren die niet geplukt geraakt zijn. Ik werk in de oude pastorie met het zicht op de tuin. De peren die niet geplukt geraakt zijn worden druk bezocht ! Merels, lijsters, duiven en terwijl ik dit berichtje plaats is er zelf een groene specht die zich tegoed doet ! De groene specht zit hier bijna elke dag op de boomstammen en op het fruit. Raar maar geweldig om te zien !

Groetjes,
Karel
donderdag 23 december 2010 - 10:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon