menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ons katertje Piet

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Vanmiddag hebben wij een nieuwe huisgenoot gekregen. Een kennis van ons heeft dit katertje een week geleden aangeschaft en al heel snel bleek dat zijn zoontje van 2 allergische reacties had dus moest het beestje weg. Na een paar mensen te hebben gevraagd (die allen nee zeiden) kwam hij via mijn buurman (die weet natuurlijk dat ik kattengek ben) bij mij terecht, en toen........heb ik natuurlijk JA gezegd! Ha ha!!
Tegen zo'n schatje kan ik toch niet nee zeggen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hij is 24 sept geboren dus nu precies 2 mnd oud.

Groetjes Rialle
woensdag 24 november 2010 - 19:35
Rita1960

Rita1960

Rialle, die heeft precies "the looks" van onze "rooie" Wubbo...

mooi... en nog veel mooier.. deze straks(ex-)kater komt op de juiste plaats terecht


groetjes,
Rita ook namens de vijf katten hier
woensdag 24 november 2010 - 20:35
Rita1960

Rita1960

en als toekomstig opvolger van Truus??????

woensdag 24 november 2010 - 21:05
Gehenna

Gehenna

Niet slecht bedoelt, je kan er ook niet aan doen en beter bij jou in een warm nest dan ergens gedumpt. Gelukkig voor het katje heb jij het opgevangen.

Maar ik vind het schandalig dat zo'n jong katje bij de moeder weggehaald is. Nu 8 weken dus weg bij moeder van 6-7 weken ...
Minimum leeftijd voor een kitten is 12 weken, dan zijn ze opgevoed door de moeder.

Veel plezier met het poesje!
woensdag 24 november 2010 - 22:45
cetinel

Cetinel

ooooh!!! en zo ne mooie rosse dan nog wel!!
woensdag 24 november 2010 - 23:06
Matabish

Matabish

Lief troeteltje!!
donderdag 25 november 2010 - 02:27
Pistachio

Pistachio

Gefeliciteerd met deze nieuwe spruit ... zo'n dotje!!! Vele gelukkige jaren samen gewenst!
donderdag 25 november 2010 - 08:18
annis

Annis

Rialle het is inderdaad een prachtige kater(je). Maar ik vind 8 weken ook nog erg jong.
Maar hij zal bij jullie geen liefde te kort komen.

Annis
donderdag 25 november 2010 - 08:37
rialle

Rialle

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor dat het eigenlijk veel te jong bij de moeder weg is.
En idd Batdah, het komt ergens vandaan waar ze de katten maar hun gang laten gaan......elk voor- en najaar 2 nesjes.......het is gewoon asociaal! Op het moment heeft die vrouw 19 katten, en dat in een rijtjeshuis! Niet normaal!

Maar Piet krijgt hier alle liefde die we hebben, hij wordt vertroeteld en heeft vannacht bij mij in bed mogen slapen omdat ik hem nog te klein vind om samen met Spook en Stip alleen een hele nacht in de kamer te zijn. Ze zijn nog niet aan elkaar gewend dus dat leek me beter.
Je merkt echt dat hij nog moederwarmte zoekt want hij wil constant huidcontact en kruipt lekker tegen ons aan. Het is nog zo'n klein hummeltje!
Maar hij eet goed, gaat op de kattebak, speelt heerlijk en kan daarna heerlijk op je schoot liggen slapen. Het begin is dus goed!

Groetjes Rialle

donderdag 25 november 2010 - 09:16
Gehenna

Gehenna

elk voor en najaar 2 nestjes. Gelukkig maar 2, ik ken een ander geval waar ik zelf een poesje gaan buitenhalen ben. Daar worden ze nog eens heel slecht behandelt en de kattepis liep en loopt letterlijk onder de voordeur onderuit ...
Dierenbescherming? Ho maar! Ze hebben onderdak en krijgen eten. Kunnen niks doen. Huis vol uitwerpselen is geen probleem, 1 bak die om de maand eens gekuist wordt ... Maar als die mensen op de bus stappen is de volgende halte de bus leeg. Aardig geurtje.
ach ik zwijg erover, mijn bloeddruk ...

Ik ga nog wat lachen met de mijne die achter sneeuwvlokjes jagen
donderdag 25 november 2010 - 10:10
an

An

Hoi Rialle wat een schatje weet heel goed dat Chanou nog klein was nu al weer 7maanden,
voor dat je weet is hij groot,
nee ik vind ook dat een jong katje zeker niet eerder dan 8 wkn weg mag halen bij zijn moeder vanwege alles wat ze moeten leren etc maar soms kijkt een moeder poes er gewoon niet meer naar om en dan doen ze ze eerder weg (wat niet de bedoeling is)
gr an
donderdag 25 november 2010 - 11:46
Angelo

Angelo

Oh Rialle, wat is ie schattig !

Heel veel plezier met het klein hoopje !


groetjes

Angelo
donderdag 25 november 2010 - 13:25
LauraK

LauraK

Hallo Rialle,

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Wat een mooi schatje is Piet. Hoe reageren
Spook en Stip op hem? Over het algemeen worden kittens wel makkelijk geaccepteerd
en is het binnen een week of twee wel koek en ei. Geniet er maar fijn van!

Groeten van Laura.
donderdag 25 november 2010 - 21:24
Pistachio

Pistachio

Helemaal met je eens Batdah!! Ik stel me kandidaat als beul
vrijdag 26 november 2010 - 08:49
rialle

Rialle

Spook en Stip reageren gemengd, maar dat is normaal. Ze kijken met grote ogen naar Piet als hij aan het spelen is. Ze laten hem met rust en als Piet dichtbij komt blazen ze soms maar niet altijd. Piet wil bij Spook gaan liggen maar dat wil Spook jammer genoeg nog niet.

En met één van zijn broertjes of zusjes zal het ook goed komen Batdah, want mijn buurman en zijn vrouw (die ervoor gezorgd heeft dat Piet hier kwam) is overstag gegaan bij de aanblik van Piet en gaan over een week of 4 ook eentje halen bij die vrouw.

Wel moet ik de gezondheid van Piet in de gaten houden. Hij heeft steeds vieze oogjes en een vieze neus. Ook heeft hij vlooien. Spook en Stip krijgen van die pipetjes in de nek, maar dat mag Piet nog niet. Ik heb hem met spray behandeld toen hij kwam, maar dat heeft niet afdoende gewerkt. Ik zal hem vandaag nog eens sprayen.
Hij heeft ook vieze oren, ik denk oormijt. Maar volgende week moet hij toch naar de dierenarts voor een algemeen eerste onderzoek en zo, en hij moet ook nog gechipt. Het zal wel goed komen.

Als jij naar hier komt Pistachio, dan gaan we samen naar die vrouw! Ze woont hier in Valkenburg, en we hebben hier een mooi plein, onder aan de Cauberg (jullie kennen het misschien van het fietsrennen?) met een standbeeld daar kan ze aan vastgebonden. Ook liggen hier in het dorp genoeg stenen (omdat ze alweer voor de zoveelste keer menen dat de stoepen ed anders moeten) en de rest laat zich raden.....
Er zijn beslist nog meer vrijwillige dierenvrienden die willen meehelpen.
Gaan we daarna naar die vrouw waar Gehenna het over had!

Ja mensen, we doen dit.......in gedachten, want we verlagen ons toch zeker niet tot agressieviteit. Dát waar onze wereld oa aan ten onder gaat! Dat is toch ook onze stijl niet!
Maar in gedachten..............

Maar ons Pietje is zoooooo lief, en erg braaf. En over een paar weken een boertje of zusje als buur......ik ben benieuwd of ze elkaar dan nog kennen.

Groetjes Rialle

Groetjes Rialle
vrijdag 26 november 2010 - 13:52
Peppody

Peppody

aaaaach wat een schatje dat kleine rode bolletje!! Net mijn Joerie toen ik die met 5 weken (!!!) oud ophaalde omdat hij anders werd verzopen. (herfstkatjes zouden toch niet oud worden jaja 17 jaar is hij bij ons gebleven...) Hij past op mijn hand en moest letterlijk in de krabpaal klimmen om er bovenop te komen. Een jaar later was hij zo gegroeid dat hij op z'n achterpoten op de grond stond en z'n voorpoten op het aanrecht legde en als het kon er nog gewoon wat afsloeg...

Dus pas maar op dat kleine pietje is volgend jaar een hele grote piet

@Tuinfairy, wat een vreselijke man. Daar kun je niet veel tegen beginnen. Arm schaap. Zo'n man zou je toch ook wel even wat stokslagen willen geven of niet.

vrijdag 26 november 2010 - 20:33
Sarah

Sarah

achhhhhh, wat een liefie
zaterdag 27 november 2010 - 10:52
rialle

Rialle

Met Spook en Piet gaat het goed
[afbeelding verwijderd niet-https]


Maar met Stip (zie avatarfoto) gaat het minder goed. Die is duidelijk beledigd, is vaker weg naar buiten (in de kou!) en als ik haar wil oppakken of aaien laat ze dat maar aarzelend toe! Ze is constant op haar hoede terwijl Piet niets doet! Naar mijn jongste dochter heeft ze zelfs geslagen en in haar gezicht gekrabt.

Groetjes Rialle
zondag 28 november 2010 - 11:35
Matabish

Matabish

Ocharme Stip, dat doet hij uit jaloezie en verdriet, omdat hij veel van jullie houdt!
Best hem toch zoveel mogelijk te aaien en te knuffelen opdat hij zich minder achteruitgezet voelt.
Het komt ook met hem wel goed, maar 't zal wat langer duren en meer geduld vragen, maar zoals jullie van je poezen houden komt dat wel goed!
Wees er toch voorzichtig mee want zo'n krab kan lelijk ontsteken en flinke lidtekens nalaten!
'k Wens jullie veel succes en hoop vlug beter nieuws te lezen!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
zondag 28 november 2010 - 14:38
Pistachio

Pistachio

Ja Rialle, als je me nodig hebt om één of andere dierenbeul een lesje te leren, ik ben paraat ... al is het maar met woorden want agressie is ook niet mijn ding. Valkenburg heb ik nog niet bezocht, maar het schijnt een mooie plaats te zijn. Wat een leuke foto van Spook en Piet! Stip zal misschien nog wel bijdraaien met wat geduld. Veel succes!
zondag 28 november 2010 - 16:42
Rita1960

Rita1960

Is Spook een (ex-)kater? en Stip een vrouwtje?? zo ja, dan zou ik me geen zorgen maken...
Hier doen de vrouwtjes ook het meest moeilijk als er een of twee jongen bij komen..
Ze zijn gewoon jaloers.........

groetjes,

Rita
zondag 28 november 2010 - 17:17
rialle

Rialle

Nee Rita, Spook en Stip zijn allebei poezen. Maar Spook is al 11 en Stip is 2,5 jaar. Toen Stip hier kwam met 12 weken was het meteen "strijd" tussen die twee, en echte maatjes zijn het nooit geworden. Niet dat ze vechten of zo, maar ze gaan elkaar tegenwoordig gewoon uit de weg. Behalve als het etenstijd is, want dan zitten ze als dikke vriendinnen naast elkaar te eten en wisselen halverwege van bakje (ik denk voor het smaakverschil) want Spook krijgt senior-eten en Stip niet.

Stip is idd jaloers en beledigd dat we er zo'n rivaal bijgehaald hebben. Maar ze wordt niet vergeten hoor en heeft intussen een nieuw plekje gezocht in de kamer: bovenop de eettafel (goed uitzicht)! Ik heb daar dan maar een dekentje gelegd zodat ze wat zacht ligt.

Het zal wel goed komen, dat komt het altijd wel.

Groetjes Rialle
zondag 28 november 2010 - 22:09
Pistachio

Pistachio

Mijn kattin Frisky (mijn grote liefde) plaste regelmatig in huis. Toen haar katervriendjes er niet meer waren, heeft ze het nooit meer gedaan. Bleek dat het typisch gedrag was van een jaloerse, dominante kattin. Maar ik zag haar daarom niet minder graag.
maandag 29 november 2010 - 13:45
Gehenna

Gehenna

Zo'n lieve pruts! Hij is 'met z'n gat in de boter gevallen' bij jou!

Ongelooflijk wat mensen dieren kunnen aandoen. Bewijst hoe intelligent ze zijn, mensDOM, geen woorden aan verspillen
dinsdag 30 november 2010 - 17:50
rialle

Rialle

Even een update:

We hebben al heel wat te stellen gehad met ons Pietje! Hij wilde NIET eten en had daarbij ook nog diaree en moest regelmatig overgeven.
De eerste paar dagen at hij redelijk, maar daarna wilde hij NIETS meer. ALLE merken en smaken kattenvoer heb ik uitgeprobeerd maar hij at HELEMAAL NIETS meer! Natuurlijk naar de dierenarts gegaan en van daar bio-kattenvoer meegnomen. Daar ter plekke hebben ze hem dat gevoerd en at hij het wel, maar thuis.....ho maar! Hij woog 700 gram. Ik heb regelmatig voor z'n leventje gevreesd want overgeven en diaree....oh jee! Hij lag soms zo lusteloos op mijn schoot....

Toen heb ik kittenmelkpoeder gehaald en dat dronk hij gelukkig wel. De week erna weer naar de dierenarts en Piet was maar 15 gram bijgekomen. Hij heeft toen spul in z'n bekje gekregen om de darmen en maagje tot rust te brengen en weer andere melkpoeder nl colostrum. Daar zitten meer voedinsstroffen en antistoffen in waardoor hij betere weerstand opbouwd. Dit geef ik hem iedere dag een paar keer met een spuitje in z'n mondje en hij vind het vreselijk! Afgelopen maandag weer naar de dierenarts en zie....800 gram! Ik heb nog spul gekregen dat ik 3 dagen achter elkaar moet geven tegen de diaree, en maandagavond is hij begonnen met eten van dat biovoer tot z'b buikje haast sprong. Ook dinsdag heeft hij zich volgestopt en z'n diaree was een stuk minder.
Ik dacht hoera hoera nu gaat het goed, maar gisteren weer hetzelfde verhaal verdorie.....de hele dag niets gegeten! En het stomme is nu ook nog dat al vanaf maandag bij de dierenwinkel de melkpoeder op is die Piet graag lust. Heb ik van de dierenarts geitenmelkpoeder voor kittens meegekregen maar die lust Piet helemaal niet. Het enige dat hij dus nu krijgt is die colostrum met het spuitje. Ik hou mijn hart vast! Maar morgen zouden ze die melk vd dierenwinkel weer binnen krijgen gelukkig.

Piet is een echte patiënt maar wat voor een leuke. Als hij zich goed voelt (dat verschil is duidelijk te merken) dan is het een lust om te zien! Heerlijk zo'n kleine ondernemende ondeugd.

Met Spook en Stip gaat het ook steeds beter gelukkig, want Piet hunkert naar poezewarmte en wil zoooo graag iedere keer bij een van hun liggen. Het is hartverwarmend om te zien dat Spook en zelfs Stip dat (af en toe) toelaten. En daar heb ik natuurlijk snel foto's van gemaakt!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]


Groetjes Rialle
donderdag 16 december 2010 - 09:30
Matabish

Matabish

Piet is een vechtertje, die komt er wel overheen met zulke goede zorgen van zijn baasje!!
Liefde overwint alles en zoals jij van je vriendjes houdt kan het alleen maar goed aflopen!

Bemoedigende groetjes,
Matabish.
donderdag 16 december 2010 - 13:33
rialle

Rialle

Ja maar als Piet niet wil eten dan sta ik daar met al m'n goede zorgen, 20 soorten katte-eten en 3 soorten melk en al mijn liefde, maar kan niets voor hem doen!
Het arme diertje verrekt van de honger, hangt constant in mijn kleren om op het aanrecht te klimmen voor eten, maar bij alles wat ik hem aanbied trekt hij z'n neus op. Hij ruikt er even aan en loopt dan weg. Ik begrijp er niets van.
Maandag moeten we terug naar de dokter en als hij dan niet verbeterd is krijgt hij antibiotica. De dierenarts vindt het ook een vreemd iets, dat zeer zelden voorkomt.

Bange groetjes Rialle
donderdag 16 december 2010 - 14:38
Rita1960

Rita1960

Rialle,
probeer het eens met een hele kleine stukjes gehakt.
Da's zo'n beetje het enige wat mijn katten nog wel willen eten als ze eens ziek zijn...

succes en ik duim ook voor Piet!

donderdag 16 december 2010 - 15:08
Rita1960

Rita1960

uiteraard rauw...

ennuh....eet een kat gebraden muizen????

't is van oorsprong een vleeseter en eet in de vrije wildbaan ook geen granen en dergelijke wat ze door het voer heen mengen..

donderdag 16 december 2010 - 15:19
Matabish

Matabish

Heeft je dierenarts al nagekeken of Pietje geen vreemd voorwerp in de slokdarm, of dieper, zitten heeft?
Want als hij ziek is heeft hij geen zin om te eten, da's normaal voor een tijdje.
Maar als hij honger heeft is hij NIET ziek, dan is er iets dat hem kwetst bij het slikken of likken!
'k Hoop det hij vlug betert, want 'k vind het echt zielig! Arme Piet!!!
Hij geeft me echt de indruk van: "Ik wil wel maar ik kan niet!"

Triestige groetjes,
Matabish.
donderdag 16 december 2010 - 15:29
Rita1960

Rita1960

Nee hoor, Marianne hiervan krijgen ze geen wormen..

En het grote voordeel van gehakt is dat ze eigenlijk niet hoeven te kauwen, want oals Matabish zei" heeft 't ie soms iets waardoor hij slecht kan slikken/kauwen??"

Ons Floortje heeft een auto-ongeluk overleefd, met verwondingen aan de kop/slikgedeelte.. door in een periode van 3 weken na het ongeluk alleen maar gehakt te vreten.. slikken ging bijna niet en water opnemen ook zeer slecht.. en doordat het gehakt ook redelijk veel vocht bevat heeft ze het overleefd.
En het was ook het enige voer wat ze wilde eten...

donderdag 16 december 2010 - 15:43
Pistachio

Pistachio

Als ik af en toe een slechte eter had, kon ik ze bijna altijd verleiden met rosbief.
donderdag 16 december 2010 - 17:39
Pistachio

Pistachio

Rialle,

Misschien helpt dit: ik had ooit een kat die een soort kanker in zijn muiltje had waardoor eten hem pijn deed. Hij was uitgehongerd maar weigerde te eten. De dierenarts vreesde voor zijn leven. Uiteindelijk hebben we een middel gevonden om hem te doen eten: moderin tabletjes: pijnstillend en hongeropwekkend. Hij is hier nog jaren goed mee geweest. Om de twee dagen 's morgens een half tabletje en in periodes dat het slechter ging elke dag. Het voordeel van dit middel is dat het altijd blijft werken. Daar bovenop gaf ik hem elke dag "echinacea" druppels om de weerstand te verhogen. Dit werkte supergoed. Was ik een keer vergeten om de druppeltjes te geven, ging het meteen slechter. Dankzij deze twee middeltjes heeft hij de gezegende leeftijd van 12 jaar bereikt en geen pijn gevoeld wat volgens onze dierenarts een mirakel was. Katten met dit soort kanker worden zelden ouder dan twee jaar. Ik hoop dat Pietje niet iets dergelijks heeft. Maar misschien helpt deze informatie. De druppeltjes voor de weerstand kunnen alvast geen kwaad! Laat ons maar gauw weten hoe het met Pietje gaat. Ik duim voor jullie!!
vrijdag 17 december 2010 - 09:25
rialle

Rialle

Nee hij heeft nog geen foto's gemaakt dus we weten niet of er iets in z'n maagje of zo zit. Maar hij heeft maandag en dinsdag z'n buikje zó rond gegeten dat ik me dat ook niet kan voorstellen. En bij die vrouw waar hij vandaan komt ben ik ook gaan vragen en die zei dat Piet nooit problemen heeft gehad met eten.

Dat biovoer wat Piet van de dierenarts heeft lijkt net op gehakt. Het is echt puur vlees ingevroren in een worst. Het lijken wel gemalen muizen! Het bloed druipt eruit!!

Ik heb al vis gekookt.. kip gekookt.. rosbief geprobeerd.. Allemaal niet!!

Ik ga snel naar de dierenwinkel om die melkpoeder te halen die Piet wel lust. Gisteren heeft hij 3 hapjes biovoer gegeten en voor de rest gewone poezemelk met veel water erdoor voor het nodige vocht want aan het waterbakje zie ik hem ook nooit! Ik hou maar goed in de gaten of hij regelmatig plast.....

Die echinacea-druppels is mss een goed idee, dat kan nooit kwaad. En de naam van die tabletjes heb ik opgeschreven en zal ik maandag eens aan de dokter vragen.

Lief dat jullie zo meeleven en meedenken...........

Groetjes Rialle
vrijdag 17 december 2010 - 09:58
rialle

Rialle

Piet heeft zondag, maandag en dinsdag NIETS gegeten. Ik heb hem met veel problemen (Piet heeft er echt een hekel aan gekregen en verzet zich hevig!) de colostrum met het spuitje gegeven. Ook heb ik er wat Echinaforce door gemengd. Ook heb ik gemerkt dat de peodermelk van de dierenwinkel Piet diaree bezorgd dus daar ben ik mee gestopt.
Door omstandigheden kon ik pas woensdag met hem naar de dierenarts. Hij heeft 3 spuiten gehad, waaronder vitamines en iets dat z'n eetlust opwekt. Ook wat Echinacea erbij want het is een bio-dierenarts.
Nou.......vanaf woensdagavond is Piet beginnen te eten en houdt niet meer op! Ik ben zoooo blij! Het is nu al de derde dag dat Piet goed eet. Z'n diaree is over en ik heb eindelijk het idee dat het nu ook zo doorzet met onze Pietje.
Het is toch zo'n schatje. Ik heb altijd alleen maar poezen gehad en nog nooit een kater. Maar het is waar wat ze zeggen dat katers liever en aanhankelijker zijn!

Piet ziet het weer helemaal zitten en wenst jullie Fijne Kerstdagen!

Groetjes Rialle
vrijdag 24 december 2010 - 13:11
anderleven

Anderleven

Lijk me heel akelig als je dier ziek is, wat een opluchting dat het nu

weer goed gaat.

Dat worden fijne feestdagen.
vrijdag 24 december 2010 - 13:14
Matabish

Matabish

Da's een hele opluchting dat Piet weer eet. Nu komt het wel weer helemaal goed met hem en kunnen jullie met een gerust hart Kerstfeest vieren.

[afbeelding verwijderd niet-https] Zalig Kerstfeest aan alle katten en poezen! [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 24 december 2010 - 13:44
rialle

Rialle

Piet in Kerstsfeer

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
vrijdag 24 december 2010 - 15:10
Pistachio

Pistachio

Oh Rialle wat fijn!!! Ik weet hoe machteloos je je kan voelen als één van je katten weigert te eten, heb het lang genoeg meegemaakt met mijn Musti. Geweldig nieuws dat Piet er weer bovenop is! Als dat geen mooi kerstgeschenkt is!! Is hij de ballen en lampjes nog niet te lijf gegaan? Hele leuke foto.
zondag 26 december 2010 - 18:43
Gehenna

Gehenna

[Dat biovoer wat Piet van de dierenarts heeft lijkt net op gehakt. Het is echt puur vlees ingevroren in een worst. Het lijken wel gemalen muizen! Het bloed druipt eruit!! ]

Dat zal Haaksbarf zijn
http://haaksbarf.eu/
http://www.haaksbarf.be/html/belgie.html

De nodige info vindt je hier:
http://www.kattensite.be/forum/voeding/19376-rauw-voer-wat-kun-je-geven-wat-wat.html

Ik kan er niet genoeg de nadruk op leggen dat dit geschikte voeding is voor katten (en honden)
Kijk eens naar een blik kattenvoer en zie hoeveel % 'vlees' erin zit. De rest zijn voedingsstoffen die je kat niet nodig heeft
Hier vindt je een heel interessant artikel, helaas in het Engels maar blijkbaar is je dierenarts ermee vertrouwd
Hij zal je met veel plezier de nodige uitleg geven
http://www.rawmeatybones.com/articles/Nexus07_pub_articletext.pdf

Helaas lopen ze in België serieus achter als het gaat over de verkoop ervan
dinsdag 28 december 2010 - 18:04
rialle

Rialle

Wat een leuk (strip)verhaal Marianne! Gelukkig is Piet toch wat minder ontdeugend dan die dikke rode in jouw verhaaltje. (is dat er een van jou??) Eén keer lag hier de Kerstboom 's morgens op de grond met alle ballen er weer uit, maar de rest van de tijd mept hij alleen heerlijk alle ballen eruit. Hij klimt er gelukkig niet meer in! Ik denk dat hij goed geschrokken is toen die boom omviel!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Dit is het eten dat Piet krijgt. Is alleen maar bij deze dierenarts te koop. Het verschilt van worst tot worst hoeveel bloed erin zit, en deze op de foto is toevallig wat minder bloederig.
Gehenna ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als dat voer wat jij hebt.
En bedankt voor de link naar die kattensite....was erg interessant en leerzaam.

Ik moet zeggen dat Piet toch een moeilijke eter blijft. Hij wilde met Kerst z'n voer weer niet en heeft allebei de Kerstdagen niet goed gegeten. Een beetje kippenlevertjes die ik voor alle drie de poezen voor Kerst had gehaald, maar voor de rest niets. Maandag meteen de dierenarts gebeld en die gaf me de tip om eens een rauwe eidooier door z'n eten te doen. Nou en dát lust Piet wel! Hij heeft niet gegeten maar gevreten! Maar sindsdien wil meneer alleen nog maar eten als er een eidooier door zit......

Wat ik ook vreemd vind is dat Piet zich niet goed wast. Als hij gegeten heeft dan laat hij gewoon alle eten op z'n neus zitten ipv zich te wassen.
En toen hij diaree had zat z'n hele kontje en staart iedere keer vol.....die ik dan maar heb schoongemaakt iedere keer. Maar nu nog.....als hij toevallig met z'n staartje omhoog langs mijn neus loopt.....sjonge jonge!!
Maar het is raar, soms likt hij z'n rug een beetje maar voor de rest zie ik hem nooit wassen.


Groetjes Rialle
woensdag 29 december 2010 - 09:53
Peppody

Peppody

Rialle, ik weet dat je hem via een ander hebt gekregen. Maar weet je toevallig hoe vroeg hij bij de moederpoes is weggegaan?

Ziet er trouwens best smakelijk uit dat eten
woensdag 29 december 2010 - 11:30
Gehenna

Gehenna

Hey onze Broer waste zich ook niet zoals het moest en nu doet hij dat wel. Ik deed het met een washandje lauw water en de ander poezen hebben ook wel een handje geholpen.
Nu is hij een 'propere' poes hoor! Dat komt dus ook wel goed

Je hebt verschillende soorten rauwvoor, helaas in België zeldzaam te koop en van bij ons is het nogal ver ... ik koop bloederige hompen en maal ze zelf. Niet echt leuk want ik heb geen degelijke mixer en ik moet alles afwegen om de juiste hoeveelheid te bekomen... De botten met een hamer platslaan en dan mixen ... jekkes!
Heel het aanrecht vol bloed en ingewanden
Dat we maar vlug een vriezerke hebben zodat ik ne kilo of 50 kan bestellen ze
woensdag 29 december 2010 - 12:23
rialle

Rialle

Ik dacht zelf ook al dat hij zich nooit goed heeft leren wassen doordat hij te vroeg bij z'n moeder is weggehaald. Hij was precies 2 mnd toen hij bij mij kwam dus 9 weken. Hij was toen al een week bij zijn moeder weg dus met 8 weken heeft hij het nest verlaten Esther. Is zeker 4 weken te vroeg geweest!
Natuurlijk was ik Piet z'n snuitje met een lauw washandje. Als ik dat niet zou doen zou hij nu al wel een cm eten op z'n neus hebben! Ook z'n kontje was ik regelmatig maar die geur blijft. Ik kan toch slecht met zeep gaan wassen!
Ach, het zal wel goed komen.....

Jakkes Gehenna, dat lijkt me vies dat zelf malen. Ik griezel al als ik die kippenlevertjes moet klein snijden! Maar jouw katten mogen wel blij zijn met een vrouwtje die zoveel moeite voor een goede maaltijd doet! Mijn complimenten hoor !!

Groetjes Rialle
woensdag 29 december 2010 - 15:26
an

An

chanou is met 7 wkn bij zijn moeder weg gegaan omdat de moeder toch niet meer omkeek naar haar kindjes,
maar chanou wast zich wel goed ,zij was ook de eerste van het nestje wat op de bak ging toen zij hadden toen een kattebak er bij gezet en de moeder was er geoon bij met alles .
chanou is nu 8 mnden maar het is een super poes met alles bij haar kan je zien dat ze alls onder de knie had met 7 wkn.
ben daar wel blij mee.
heel veel succes met piet rialle
gr an
woensdag 29 december 2010 - 16:26
Matabish

Matabish

Rialle, ik denk niet dat die mensen waar Piet vandaan komt je de ganse waarheid vertellen hoor!
Puppies en kittens zijn na 8 weken klaar om van hun moeder gescheiden te worden.
Maar hoe langer ze erbij kunnen blijven hoe beter natuurlijk.
Ik denk dat Piet véél vroeger van zijn moeder gehaald werd, daarom moet jij haar rol overnemen om die kleine stumperd alles te leren wat hij moet kennen.
Gelukkig voor hem heeft hij jou gevonden want alleen een echt kattenmoedertje zoals jij kan dat tot een goed eind brengen!
Alle liefde en geduld dat jij hem geeft maakt er een flinke Piet van. Dat zie je nu al aankomen!
Tegen de lente is alles wel OK!

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 december 2010 - 17:10
rialle

Rialle

Ja Matabish, dat zien we al aankomen...en Piet zelf ook.....

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb deze foto al geplaatst bij de topic "goede voornemens" maar ik vond hem zo toepasselijk voor deze topic dat ik hem hier ook geplaatst heb.

Groetjes Rialle

donderdag 30 december 2010 - 10:22
Gehenna

Gehenna

Héhé, leuke foto!
donderdag 30 december 2010 - 12:39
anderleven

Anderleven

Ja rialle een hele leuke foto

Allemaal Beestjes

donderdag 30 december 2010 - 12:48
Pistachio

Pistachio

Wat boft Piet met zo'n liefdevolle poezenmoeder. Heel veel succes ermee en ik denk dat je het met mij eens bent, geen moeite is teveel voor zo'n prachtig wezen als een kat, je krijgt er zoveel voor terug.
zaterdag 1 januari 2011 - 17:29
rialle

Rialle

Met Piet gaat het intussen goed. Het eten blijft een beetje een probleem maar hij is goed gegroeid, kijk maar.....

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hij is echte vriendjes geworden met Stip. Ze spelen samen en slapen samen.
Met Spook wil hij ook altijd spelen, maar Spook is daar duidlijk niet van gecharmeerd!

Piet wast zich ook steeds beter gelukkig dus het meeste leed is geleden denk ik.
Het wordt tijd dat Piet naar buiten gaat spelen want hij breekt hier de tent af samen met Stip. Ze sjezen achter elkaar aan door de woonkamer, je schrikt je het laplazarus af en toe!

Ik heb nog een week vrij dus als het weer een beetje meezit gaat Piet deze week z'n eerste stapjes op het gras zetten. Ik kan me dat nog herrinneren van Stip.....die liep heel komisch omdat het gras zo kriebelde. Dat wordt dus weer lachen!

Groetjes Rialle
zondag 23 januari 2011 - 16:14
Matabish

Matabish

Wàt een opluchting Rialle, dat alles zo goed komt!
Telkens ik hier een berichtje van jou zag sloeg m'n hart een slag over!
'k Vreesde telkens slecht nieuws te lezen maar gelukkig komt alles op z'n pootjes terecht, zoals het voor echte katten betaamt!
En als zo'n zielig diertje, na véél zorgen, toch goed komt dan moet je daar nog ééns zoveel van houden hé!
Ben benieuwd naar 't vervolg van Piet's verhaal want het is waar dat ze erg koddig kunnen zijn!

Nog steeds...
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 23 januari 2011 - 16:25
Peppody

Peppody

aaaaach wat zijn ze lief!! En wat is Piet gegroeid zeg!
zondag 23 januari 2011 - 17:48
Pistachio

Pistachio

Wat een leuke foto! Blij dat het nu heel wat beter gaat met Piet. Hij is inderdaad enorm gegroeid ... Moderin is een geneesmiddel dat pijn verdoofd en de eetlust opwekt, ik heb het jarenlang gebruikt voor onze Musti die kanker in zijn muiltje had en ook niet wilde eten. Het is een ideaal middel want ze worden er niet resistent tegen ... misschien te overwegen mocht hij langere tijd niet willen eten? Veel succes
maandag 24 januari 2011 - 10:53
rialle

Rialle

Ja ik ben ook heel blij. Er waren momenten dat ik voor zijn leventje vreesde maar alles is goed gekomen gelukkig.
En Pietje is zoooo aanhankelijk en dat is zoooo fijn en lekker. Ik heb door mijn operatie natuurlijk veel gerust (althans geprobeerd) en op de bank gelegen, en Piet vond dat helemaal niet erg! Ik hoef maar te gaan liggen, en hup.....ligt hij erbij....luid spinnend. En ik maar kroelen want hij is zo lekker zacht!

Groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 08:44
rialle

Rialle

Ja Birdwatcher, en dat vind ik ook het ENIGSTE nadeel van katten! Ze brengen me vanalles. Muizen in alle soorten en maten....ratten.....en ik ben altijd zgn dankbaar voor die "cadeautjes", maar als er een vogel bij zit dan ben ik helemaal NIET blij!!
Ik hou ook heel erg van vogels, maar katten en vogels gaan niet samen helaas!

Groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 09:21
rialle

Rialle

Ik zou me ook kapot lachen in jouw geval! Ha ha, sommige mensen leren het nooit hoor.

Toen Spook nog jonger was bracht ze zelfs levende muizen mee in de woonkamer voor mij om mee te spelen, en dat vond ik toch wat minder moet ik zeggen! Dit werd zo frequent gedaan dat ik muizevalletjes heb moeten neerzetten omdat de muizen zich verstopten en Spook er niet meer aan kwam.
Op een gegeven moment hing er een vreemde lucht in huis, en ik kon maar niet ontdekken waar het vandaan kwam......tot we de piano (die in een hoek staat) eens van de plaats haalden en daar lag een muisje half vergaan! Nou dan ga je wel over je nek hoor!!
Ja ja je maakt wat mee met die lieverds!

Groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 17:06
Rita1960

Rita1960

de meeste muizen die de katten hier (half-)verschalken zijn veld, bos- of huismuizen... zelden de spitsmuizen... en aangezien ik hier ook buizerds, valken (e/o sperwers) en havikken en uilen heb zitten wil ik geen gif strooien..

en ik heb het liever zo, dan dat de muizen vele gaten en gangen vreten in de hooi- en strobalen die moeten dienen als voer en strooisel voor de paarden..

en als er een half lijkje blijft liggen.. dan halen de vogels hem/haar op....

groetjes,
Rita



PS; Piet wordt een hele mooie (ex-)kater!
dinsdag 25 januari 2011 - 20:50
Pistachio

Pistachio

Ik voel me soms schuldig omdat ik mijn katten niet buitenlaat, tenzij af en toe een uurtje onder toezicht maar voor het "wild" in de buurt is dat natuurlijk wel goed nieuws. Doe ik toch nog iets positiefs voor de beestjes in mijn omgeving
donderdag 27 januari 2011 - 10:39
Gehenna

Gehenna

Hier moeten ze 's avonds binnen zijn en als we overdag niet thuis zijn ook. Stel dat er iets gebeurd en we zijn er niet ...

En de 'keffer' van de buren dacht ook eventjes van de poezen weg te keffen (jack russel) intussen zitten er 2 en heeft de 2de ook al kennis gemaakt met mijn keffer-jager
Hij was dat hysterisch gekef beu, ging aan de draad zitten uitdagen (keffie-lok noem ik dat) en toen keffie kwam ... een zijwaartse salto, een snelle dubbele linkse en trippel rechtse en kaiet, keffie dada

Oh ja, ze vangen ook geen vogels maar de keffers wel.

Grappig woord 'keffer'
woensdag 16 februari 2011 - 20:53
rialle

Rialle

Ha ha Gehenna, ik zie het zó voor me! Je hebt het goed omschreven ha ha!
Hoe komt het dat jou katten geen vogels vangen? Ik weet niet hoe ik ze er van af kan houden. In vroeger tijden deed ik ze altijd een bandje om met een belletje eraan. Zo eentje met elastiek ertussen, maar om de haverklap waren ze het kwijt en moest ik weer nieuwe kopen en daar kreeg ik op een gegeven moment geneog van. Soms moest ik iedere week wel 3 nieuwe bandjes kopen!
Maar een andere manier om ze van de vogels vandaan te houden zou ik niet weten.

Piet heeft ook z"n eerste muisje gevangen.....een baby-spitsmuisje.....ik denk dat hij met Stip op stap is geweest. Ik heb nl in de kelder een raampje met tralies ervoor dat dag en nacht open staat voor de katten. Dus ze kunnen gaan en staan waar ze willen. Het enigste nadeel hieraan is dat er regelmatig "vreemde" katten van hier uit de buurt in onze kelder zitten en zelfs slapen! Als Stip dit in de gaten krijgt dat ze er zitten dan is het feest!! Dan vliegen we de kelder in en met heel veel tamtam jagen we dan gezamelijk de indringer de stuipen op het lijf!

Groetjes Rialle
donderdag 17 februari 2011 - 11:20
Gehenna

Gehenna

Geen idee, achter het raam grote jan uithangen en als er een duif echt dichtbij komt spurten ze weg. Iets anders zit hier niet. Duiven en eksters en af en toe een verdwaalde merel of mus.
donderdag 17 februari 2011 - 20:36
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hier is dat ook!

De grote kater loopt ook altijd achter ons katin aan en andersom
Maar als Gismo ligt te slapen moet de kleine weg blijven (die is nogal actief en zit dat in zen oor te bijten )


gr
zaterdag 19 februari 2011 - 08:06
rialle

Rialle

Ha ha Cedric, dat is hier precies hetzelfde! Als Stip ligt te slapen dat komt Piet aan en bijt hem in de kop en de nek en oren. Stip laat dat even gelaten toe, maar als het haar teveel wordt krijgt Piet ze langs de oren en liggen ze te rollebollen op de bank! We lachen ons kapot met die twee!

Groetjes Rialle
zondag 20 februari 2011 - 11:16
rialle

Rialle

Piet heeft vandaag weer heerlijk buiten gespeeld...hij vind het GEWELDIG!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Via deze "trap" komt Piet op het balkon
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 4 maart 2011 - 18:27
rialle

Rialle

Spook en Stip vonden het ook zaaaalig!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]



Stip en Piet zijn nog steeds de beste vrienden

[afbeelding verwijderd niet-https]

en van dichtbij ziet dat zo uit:
[afbeelding verwijderd niet-https]



Groetjes Rialle
vrijdag 4 maart 2011 - 18:31
Rita1960

Rita1960

Ben blij om te zien dat het met Piet, na zijn slechte start, erg goed gaat..

groetjes,

Rita

vrijdag 4 maart 2011 - 18:49
rialle

Rialle

Ha ha Batdah....begint het te kriebelen? Het is ook wel erg leuk zo'n kleine rode schavuit. En zoooo lief en aanhankelijk!

Piet had deze week de schrik van z'n leven (en ik ook). Ik heb gecollecteerd voor het reumafonds hier in onze eigen wijk en ben begonnen bij de buren. Piet liep buiten en de eerste 6 huizen is hij gezellig met mij meegelopen. Daarna was hij ineens verdwenen. Omdat het nog in onze eigen straat was heb ik gedacht dat hij wel gewoon naar huis zou lopen. Ik heb mijn ronde afgelopen (1,5 uur) en ben naar huis gegaan maar Piet was nog altijd niet thuisgekomen. Ik heb geroepen en geroepen......voor en achter......maar geen Piet. Omdat Stip ook niet huis was dacht ik dat ze misschien samen op stap zouden zijn, maar Stip kwam op een gegeven moment thuis door de katteklep, maar zonder Piet! Toen het bijna donker was en Piet nog altijd niet thuis, kwam ik pas op het idee om bij het huis waar ik hem het laatst heb gezien eens te gaan roepen en ja hoor....daar kwam hij heel hard aangerend vanuit de struiken. Hij was zo blij als een verdwaald kind! "Waar was je nou....eindelijk kom je me halen!!" Heeft hij daar werkelijk de hele tijd op mij zitten wachten......Achossie!!

Groetjes Rialle
zaterdag 5 maart 2011 - 10:36
Pistachio

Pistachio

Ach Rialle, wat een ontroerend verhaal! Ocharme Piet, wat goed van hem dat hij op je wachtte en dat je hem zo teruggevonden hebt. Ik zou zoooooo graag mijn katten buiten laten spelen maar ik durf niet met al dat verkeer. Ik zou het mezelf niet vergeven mochten ze onder een auto raken. Schitterende foto's trouwens, wat zijn ze mooi die poezen van jou en wat hebben ze een mooie tuin en terras om in te spelen! Dat ze zo dicht tegen elkaar aanliggen op de foto is heel lief om te zien, stuur nog maar veel foto's door want ik vind ze geweldig!
maandag 7 maart 2011 - 14:13
Gehenna

Gehenna

Eens zien of we ons meisjes kunnen plakken

Allemaal Beestjes

dinsdag 8 maart 2011 - 10:08
rialle

Rialle

Oh wat lief Gehenna, zijn dat zusjes?

Groetjes Rialle
dinsdag 8 maart 2011 - 12:19
Gehenna

Gehenna

Moeder en dochter Moeder bleek zwanger, 1 kitten gelukkig.
dinsdag 8 maart 2011 - 14:14
Pistachio

Pistachio

Zo lief! Welke kleur ogen hebben ze, want dat is niet goed te zien. En hoe heten deze schatjes?
woensdag 9 maart 2011 - 08:19
Gehenna

Gehenna

Molly en Babbie. Groengele ogen maar als er veel licht is heeft ons Babbie een blauwe rand rond dat groengelig.
Molly heeft een auto-immuunziekte en leeft op cortisone spuiten. Anders krabt ze zich helemaal kapot. We dachten even dat het aan de voeding lag maar we hebben een eliminatiedieet toegepast zonder resultaat.
Ze ziet er weer lief uit. Rode ogen, wondes op haar kop, heel dunne vacht. En een opengekrabte neus door te vechten met ... Babbie. Als ik het kattenkruid bovenhaal moeten die 2 apart zitten want kattenkruid geven en ze hangen in elkaar ze.
Ons Broer straks mee naar de dierenarts. Ik sta op, strompel naar beneden en zie dat hij geen haar meer heeft op de onderkant van z'n oren?!
Zou dat een reactie zijn op Frontline druppels in de nek? Heb die gisteren gegeven.
Toch laten nakijken of het geen schurft of zo is. Met die onverzorgde katten in de tuin ...
woensdag 9 maart 2011 - 10:29
Pistachio

Pistachio

Ocharme Molly, ik hoop dat die spuiten verder goed blijven werken! Succes bij de dierenarts.
woensdag 9 maart 2011 - 11:51
rialle

Rialle

Ach Gehenna wat een ellende! Het is iets als met kinderen hè, altijd wat....
En moet je Molly nu iedere dag spuiten? Lijkt me ook niet makkelijk!
Werkt de Frontline bij jou nog? Mijn katten zijn intussen imuun ervoor en ik heb nu weer een heel duur nieuw middel van de dierenarts dat gelukkig wel werkt.

Zo begon onze Stip ineens kaal te worden. Eerst op haar buik en daarna kale plekken op de rest van haar lijf. Ziet echt zielig uit. De dierenarts heeft bloed afgenomen en nu blijkt dat ze te weinig schildklierhormonen heeft en daardoor haar haren verliest. Nu heeft ze een of ander biologisch natuurlijk poedertje dat door het eten gaat en langzaam komen de haartjes weer terug gelukkig.

Ps Spook is ook heel fraai.....met die "cyperstaart".......

Ja Spook is wel speciaal, ze heeft een beetje ras-bloed (Heilige Birmaan) en heeft daar ook de helblauwe ogen van. Maar de staart...... wij zeggen altijd dat die staart niet bij haar past. Dat ze bij het uitdelen van de staarten de verkeerde heeft gekregen ha ha! Spook is ook een echt "wolletje", en dit is dan ook haar bijnaam.

Groetjes Rialle

woensdag 9 maart 2011 - 14:55
Gehenna

Gehenna

Neen rialle, Cortisone werkt niet goed meer. Zowat elke maand een spuit nodig maar dat is niet echt gezond dus doen we dat niet. Na 3 weken begint ze terug te krabben. Eerst kleine wondjes, die genezen nog maar een beetje later is het weer te erg (kan soms 3 maand tussen zitten maar dat is zeldzaam) Ik zie zo wanneer het nodig is. Probeer het toch zo lang mogelijk uit te stellen.
Moesten jullie weten vanwaar ze komt. Ben verbaast dat er niets meer mis mee is! Rotslechte mensen.
En wat doet de dierenbescherming? Na herhaalde klachten? NIETS!
Toch 1 die een beter leven heeft. Je kan ze niet allemaal opvangen hé, helaas.

Broer heeft geen beest in z'n vacht, gelukkig. Waarschijnlijk door de Frontline, moet het opvolgen en indien het verergert teruggaan en bloedonderzoek.
Frontline werkt nog. Maar tijdens de wintermaanden krijgen ze dat niet of er zouden vlooien moeten zijn. Ik stop in november en start in maart. Dat wat jij geeft (kan op de naam niet komen) krijgen ze hier nog niet. Ik zou het beter wel geven want het beschermt tegen veel meer beesten dan frontline.

Van staarten gesproken, bij het uitdelen van de staarten stond Broer bij de honden! Zo'n lange staart heb ik nog nooit gezien en als je daar een slag van krijgt ... net een hond zo kwispelen met z'n zweepstaart Hij heeft een paar wervels te veel.
donderdag 10 maart 2011 - 09:28
rialle

Rialle

Normaal gebruik ik ook geen vlooienmiddel in de wintertijd maar omdat Piet in november kwam en dus vlooien meebracht hadden Spook en Stip ze ook snel en toen moest ik wel....maar de Frontline hielp helemaal niet! Nu heb ik nieuwe druppels gekocht bij de dierenarts (zal straks eens kijken voor de naam) en die kosten bijna 40 euro voor 3 pipetjes. Pfffff......en dat iedere maand deze zomer......loopt wel erg in de papieren!!

Groetjes Rialle
donderdag 10 maart 2011 - 09:58
Gehenna

Gehenna

Jawatte! Dat is ook niet niks! Maar wat moet moet hé. Ze hebben dan wel een goede bescherming tegen vlooien, teken, oormijt, schurft ... Als ze daarmee zitten kost het ook een pak euro's en kan je alles in huis, maar dan ook alles ontsmetten en behandelen.
donderdag 10 maart 2011 - 10:10
rialle
vrijdag 22 april 2011 - 17:59
rialle

Rialle

Piet in ruste

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
vrijdag 22 april 2011 - 18:03
LauraK

LauraK

Piet is een rasechte levensgenieter! Wat een lekker joch!

Groeten van Laura.
zaterdag 23 april 2011 - 11:01
rialle

Rialle

Het ís een lekker joch....maar dat lekker joch lag wel bovenop mijn stokroos die nu plat is omdat dat plekje het lievelingsplekje van Pietje is geworden, hij ligt daar nu elke dag als het warm is.

Groetjes Rialle
zaterdag 30 april 2011 - 16:06
rialle

Rialle

De zomer is inmiddels voorbij en Piet is verder goed gegroeid en heeft zich kostelijk geamuseerd met z'n halfbroertje Sam van hiernaast. Het zijn de dikste vrienden en ze gaan overal samen naar toe. Altijd samen op stap die twee, en soms spelen ze hier of bij de buren (bij Sam thuis dus) verstoppertje en liggen dan te rollebollen op het gras als ze elkaar gevonden hebben. Het is zooo enig om te zien!
Ze lijken ook ontzettend op elkaar alleen de kleur is anders.

Maar toch heeft onze Piet ook weer pech gehad want hij is nu weerom patiënt.... donderdag heeft hij nl een teen moeten laten amputeren.
Hij kwam +- een maand geleden thuis met een kussentje eraf. Naar de dokter en Piet kreeg antibioticaspuit. Ook antibioticazalf en verband om zijn pootje. Ja ja....bij een kat.....haha dat was iets voor een half uurtje toen had hij het er al af gepeuterd! Iedere keer opnieuw zalf erop en verband erom....we hebben dit zo 2 weken volgehouden.
Op een gegeven moment werd het toch wat beter de dokter zei dat het goed was en het leed geleden.
Op een ochtend kwam ik beneden en Piet z'n teen was zo dik als een flinke duim. Hij lag buiten op de tuintafel en het pus droop eruit. Weer naar de dokter en hetzelfde ritueel voor een week of zo. Maar uiteindelijk was zijn teen niet meer te redden en afgelopen donderdag is hij eraf gehaald.

Het ziet er heel raar uit nu maar Piet is een flinkerd (dat heeft hij al eerder bewezen) en zal hier ook wel weer doorheen komen.

Spinnende kopjes van Piet en groetjes van Rialle
zaterdag 29 oktober 2011 - 11:37
Rita1960

Rita1960

Beterschap voor die mooie rooie van je van onze katten toegewenst.

zaterdag 29 oktober 2011 - 19:05
rialle

Rialle

helaas moet ik jullie mededelen dat onze kleine Pietje Pluche het niet gered heeft. Een tijd geleden is er vastgesteld dat Piet de auto-imuunziekte heeft (had). Dat houdt in dat de lichaamscellen zichzelf aanvallen en als indringers zien. Vandaar dat Piet z'n teen nooit goed genezen is. HIj heeft een paar weken geleden een longontsteking gekregen en antibiotica hielp totaal niet. Piet piepte en rochelde de laatste dagen en het was niet meer uit te houden voor hem. Dus dan moet men realischtisch zijn (hoe moeilijk dat ook is!!!) en het diertje niet langer laten lijden. Om 14.30u heeft Piet een spuitje gekregen.

We hebben veel verdriet want Piet was toch zo een lekker manneke.......

Verdrietige groetjes Rialle
woensdag 8 februari 2012 - 16:25
furor

Furor

Spijtig dat te horen, rialle.

Veel sterkte.
woensdag 8 februari 2012 - 19:30
Gehenna

Gehenna

O Rialle!
Dat is zo triest. Maar hij heeft het wel goed gehad bij jullie en vergeten word hij niet!

Veel sterkte.


vrijdag 10 februari 2012 - 16:05
Pistachio

Pistachio

Rialle, wat erg! Ik leef heel erg met je mee, Piet was zo'n mooi katje ... Gelukkig is hij heel goed verzorgd bij jou en heeft toch een gelukkig tijd bij jou gehad. Heel veel sterkte ...
zaterdag 10 maart 2012 - 16:36
rialle

Rialle

Dank jullie allemaal. We missen hem nog ieder dag. Dat kleine mauwtje van hem, want echt miauwen heeft hij nooit gedaan. Het is altijd zo'n kittenmiauwtje gebleven maar het klonk toch zoooo schattig.
Helaas zullen we het nooit meer horen.................

Groetjes Rialle
zaterdag 10 maart 2012 - 23:10
Pistachio

Pistachio

Je zal dat miauwtje nooit vergeten, ik weet ook nog precies hoe mijn Frisky miauwde hoewel ze nu al een paar jaar in de poezenhemel is. Je Pietje zal altijd in je hart wonen.
zaterdag 17 maart 2012 - 17:47
minouke

Minouke

ze geven je zoveel vreugde dat ik soms denk die geen heeft mis toch enorm veel;
idem honden... ik heb ze allebei en ben al bang als het ook zover zal gekomen zijn.

Geen enkel ben ik vergeten, één troost ze hebben het goed gehad... denk daar maar aan Rialle, aan het mooi leven dat hij bij je had.
zaterdag 17 maart 2012 - 18:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon