menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn kippetjes en haantje

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

Ziehier mijn Ukkelse

[afbeelding verwijderd niet-https]

mvg
woensdag 6 oktober 2010 - 18:21
Matabish

Matabish

Mooie diertjes Printemps! 'k Vind hun kleurtjes speciaal en zo delicaat!
Die zullen in de winter ook geen koude pootjes hebben!
En als ik al die pluimpjes zie liggen heeft Meneer al flink geprofiteerd van zijn dames!

Groetjes,
Matabish.
woensdag 6 oktober 2010 - 18:51
Rita1960

Rita1960

Oh An, wat heeft die een mooie bevedering aan de poten!

mijn Maransjes hebben dit maar een klein beetje..
[afbeelding verwijderd niet-https]
groetjes,
Rita
woensdag 6 oktober 2010 - 18:51
printemps

Printemps

De kleur is Isabelporselein

Ik weet niet of hij zijn werk al gedaan heeft
We hebben ze nog maar 3 dagen en kraaien doet die ook niet voorlopig,ofwel heel stillekes
Het haantje kwam van ergens anders,dus hij zal andere dames bereden hebben

Uw kipje is ook een mooie
Maar ik denk wel wat groter
Die van mij zijn maar zo groot als een flinke duif

mvg
woensdag 6 oktober 2010 - 18:54
cetinel

Cetinel

schoon trioke hé,mijn isabelleke loopt hier ook al parmantig tussen de rest....
ge moet goe kijken eer ge haar in het vizier krijgt tussen al die groten!
mooi hok hebben ze.
woensdag 6 oktober 2010 - 21:00
Rita1960

Rita1960

Ik dacht dat ze groter waren.. ik vind het erg leuke kippen.. en wes maar blij met zo'n haan..
die van mij doet "het" nog niet bij de oude kippen.. maar ja.. hij moet het nog leren

En erg veel plezier toegewenst met je kippen en hun mooie onderkomen!

groetjes,
Rita
woensdag 6 oktober 2010 - 21:11
cetinel

Cetinel

ukkelkes zijn een van de kleinste soorten(de serama niet meegeteld)en persoonlijk vind ik het een van de mooiste.
ze krabben ook je hele tuin niet kapot.
woensdag 6 oktober 2010 - 21:20
Matabish

Matabish

Tja Rita, je moet het hem misschien een keertje voordoen hé!
Kinderen leren het ook vlugger als je ze eerst toont hoe het moet!
woensdag 6 oktober 2010 - 21:23
Rita1960

Rita1960



Laat ze DAAR maar zelf achterkomen

woensdag 6 oktober 2010 - 21:30
rialle

Rialle

Wat een leuke kippen en haan An! Ik vind ze echt schattig. De haan staat er trots bij met z'n kipjes. Hebben ze al een naam?

Rita, jou kip is ook een schatje. Ziet er lief uit.

Mijn moeder had vroeger ook kippen, en op een gegeven moment kwam er ook een jonge haan. Ik lachte me altijd kapot als hij ging oefenen met kraaien. Het klonk nergens naar in het begin. Echt lachwekkend. Mijn moeder deed het (kraaien!!) altijd voor en de haan deed haar na. Tjonge jonge... ....tranen gelachen!

Groetjes Rialle
woensdag 6 oktober 2010 - 22:01
LauraK

LauraK

Wat een prachtige kipjes en haan! Heel apart die kleur van de haan, en als ze dan zo
klein zijn, zijn ze helemaal erg sierlijk om te zien. Ze hebben ook een mooi hok!
Als wij een grotere tuin zouden hebben (en minder lastige buren!), dan had ik ook
graag zulke kipjes in mijn tuin willen hebben.

Groeten van Laura.
donderdag 7 oktober 2010 - 09:43
Polplastron

Polplastron

Ik zie niet in welk probleem de buren zouden kunnen hebben met kipjes als je er geen haan bij zet? Zelf heb ik hier Barnevelder-krielen zitten en die veroorzaken hoegenaamd geen overlast hoor! Onze haan daarentegen kan wel eens wat muziek maken die niet door iedereen geaprecieerd zou kunnen worden

Grts.
Pol
donderdag 7 oktober 2010 - 22:27
cetinel

Cetinel

hangt maar van je buren af,persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de hanen en kippen,ook niet op mijn vorig adres waar ik in een rijhuisje met tuintje van 100m² woonde.gewoon geluk met de buren denk ik,want om nou te zeggen dat er nooit overlast was ,zo was er een ontsnapt kippetje in de vijver van buurman beland bijvoorbeeld.....of de haan kraaide al om halfdrie in de nacht....nu scheelt het natuurlijk dat we vrij landelijk woonden en zowat iedereen was opgegroeid met geluiden van kippen en katten en honden etc...
maar voor sommige buren is zelfs ademen blijkbaar te luid je zult het maar treffen dan......
maar deze kippetjes zijn echt heel rustig hoor,moet al een echte abnormale zijn om daarover te klagen.......

o,nog een klein weetje: in sommige gevallen als er geen haan bij de kippen zit,neemt de "opperkip" die taak over en die kan dan zelfs gaan kraaien als een haan!
er zijn al gevallen bekend dat de politie kwam vragen om de haan weg te doen wegens klachten van de buurt en dan bleken die mensen niet eens een haan te hebben!!
ik heb zelf ook es zo een kraaiende hen gehad,het was een witte mechelse....
vrijdag 8 oktober 2010 - 10:09
printemps

Printemps

Het hok heb ik hier gekocht
http://www.kippenhokken-zander.be/kippenhok.html

Mijn haantje heeft nog steeds niet gekraait
Als ik hem pak maakt hij boze kip geluiden
Vanmorgen had ik de ren opengezet en ze durven er kennelijk niet uit en als ik er 1 kipje uitzet is ze in paniek(dan kunnen ze in de tuin insecten zoeken)
Morgen de haan es proberen

mvg
vrijdag 8 oktober 2010 - 18:17
Matabish

Matabish

Laat ze eerst maar wat wennen aan hun nieuwe thuis.
Kippetjes zijn van nature nieuwsgierig, na een paar dagen gaan ze vanzelf de tuin verkennen!

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 8 oktober 2010 - 18:27
Jeannette1

Jeannette1

Hai Printemps,

Dat is spekkie naar mijn bekkie.
Mijn droomwens staat dus bij jou in de tuin!
Helaas kan ik nergens meer bij of verzorgen, vandaar dat wij geen dieren meer hebben.
Gelukkig komen wij vaak bij vrienden in Limburg die meerdere dieren hebben, die zelfs (als zij mijn stem horen) naar mij toekomen.
Dan voel ik mij wel een beetje trots hoor.
Ik wens je erg veel geluk en suc6 met die mooie en lieve dieren!
Groetjes, Jeannette
vrijdag 8 oktober 2010 - 18:43
Rita1960

Rita1960

Hoi An,

Misschien beter dat je ze eerst laat wennen aan hun nieuwe behuizing/omgeving. Ze komen er vanzelf wel uit.. beetje voer wil wel helpen..
Dwang werkt niet

groetjes,
Rita
vrijdag 8 oktober 2010 - 18:50
Peppody

Peppody

wij hebben hier ook veel kippen en hanen lopen. Voornamelijk Brahma's (groothoenders), Zijdehoentjes en Cochin's (beide laatste rassen zijn krieltjes).

In februari en maart zijn er flink wat kuikens geboren hier en de hanen van de Cochin's kraaien al wel maar alleen 's morgens vroeg als het hok open gaat. En dan zelfs een zeer beschaafde kraai die ik in huis niet eens hoor. Van de zijdehoentjes zit 1 haan bij maar die kraait nog niet. Bij de Brahma's zitten 3 (!!) hanen en die kraaien ook nog niet. Ik heb 1 oude Brahma haan en als die 's morgens (gelukkig kraait die ook alleen 's morgens ) zijn scheur open zet dan horen ze het 3 straten verder ook nog .

Gelukkig zijn we hier omgeven van allemaal mensen die graag landelijk wonen met andere woorden: ze hebben zelf kippen met hanen of ze vinden het in elk geval niet erg om ze te horen.

Nu moeten er wel een aantal hanen weg hoor, maar op dit moment wil iedere particulier dat, dus ik wacht rustig mijn tijd af. Voor de zijdehoen haan heb ik al wel een nieuw baasje dat nu in alle rust een hok aan het bouwen is, de cochin hanen mogen voorlopig blijven en voor 2 Brahma hanen wordt ook nog een nieuw baasje gezocht, die mogen samen met een hennetje gaan verhuizen.
(ik wil niet weten hoe het geluid anders 's morgens wordt als 4 Brahma hanen tegelijk gaan kraaien, volgens mij denken ze dan bij de legerbasis, die 1 straat verder ligt, dat het vliegalarm afgaat )

Dus... geduld, uw haan gaat vanzelf kraaien. Hij moet eerst wennen. Maak hem nu maar zoveel mogelijk tam dan zal hij straks ook geen 'hanentrekjes' gaan krijgen. Van die boze kipgeluiden niets aantrekken. Laat ze maar uit je hand eten dan worden ze het snelste tam. Zet legkorrel neer wat ze de hele dag kunnen eten en pak het gemengde graan in je hand en biedt het ze van daar uit aan, om vooral de haan goed tam te krijgen. Hier worden geen boze geluiden meer gemaakt alleen een kraai als ik of mijn dochtertje aankom: jippie!!! Lekkere hapjes!!

En wat dat vrijlopen betreft: ook een kwestie van wennen. Laat ze eerst maar eens de ren goed kennen en gewoon telkens de deur openzetten. Ze gaan vanzelf de tuin onderzoeken als ze er aan toe zijn; en dat zullen ze zeker over een paar weken gaan doen. Anders kun je er altijd wat voer neerstrooien eventueel, echter de mussen en andere vogels uit de buurt lusten dat ook graag
zaterdag 9 oktober 2010 - 09:01
printemps

Printemps

Ik doe s'morgens de ren open als ik ga voederen en laat ze open tot s'avonds dan haal ik ook de schaal met graan terug binnen (tegen de muizen)

mvg
zaterdag 9 oktober 2010 - 12:38
cetinel

Cetinel

ik heb hier ons isabelleke lopen,een zusje van de hennetjes van an...
ze is inderdaad amper een duif groot....
echt fotos nemen van dichtbij lukt nog niet zo goed want ze moet nog wennen
[afbeelding verwijderd niet-https]

de kippen op de voorgrond zijn kuikens om vet te mesten(sorry voor de tere zieltjes maar die gaan dus in de pot) die zijn nu ongeveer 6à7 weken oud.....en drie keer zo groot als ons isabelleke
[afbeelding verwijderd niet-https]

maar tis een madam met ambitie hoor! terwijl de rest laag-bij-de-gronds blijft zoekt deze meid het hogerop(op het dak meer bepaald)
[afbeelding verwijderd niet-https]

koekoek!
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 9 oktober 2010 - 20:34
Rita1960

Rita1960

tja, Cetinel.. je hebt nu eenmaal laag- en hoogvliegers

en ook jouw kleine kipje is een mooie.. en je hebt gelijk...
de anderen de pot in te zijner tijd.. maar ze hebben wel een goed mooi leven gehad..

groetjes,

Rita
zaterdag 9 oktober 2010 - 20:44
cetinel

Cetinel

daarom juist,de meeste winkelkippen zijn maar 5 weken oud...nooit zonlicht gezien,nooit geen aarde gevoeld en nooit achter beestjes gejaagd
in het begin konden ze amper lopen(zo dicht opeen in een kweekschuur) maar nu rennen ze volop rond hoor(man wil toch een paar houden,hij vind ze mooi )
zaterdag 9 oktober 2010 - 21:12
printemps

Printemps

De mijn gaan mooi slapen in hun hok
Maar ik had ze eerst wel opgesloten in het hok
Dan na een uur open gemaakt en de looplank voor de deur gelegd
Na een redelijk lange tijd kwamen ze buiten kijken met veel geaarzel

mvg
dinsdag 12 oktober 2010 - 17:10
printemps

Printemps

Vanmorgen heeft ons haantje voor de eerste keer gekraait
Het was al na 9uur hopelijk blijft dat zo

mvg
vrijdag 22 oktober 2010 - 13:54
cetinel

Cetinel

das zeker geen ochtendmens of vroege vogel....
wacht maar tot het zomer is
vrijdag 22 oktober 2010 - 16:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon