menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ervaring dierenhuisjes

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

Er bestaan veel soortenhuisjes voor dieren; nl voor: egels, vlinders, lieveheersbeestjes, insecten en bijen, uilen, vleermuizen, mussen en mezen, spechten, ....

Maar hebben zo een huisjes wel succes??
Voor welke dieren hebben jullie in de tuin huisjes gezet en komen daar beestjes in en ook 'komen daar de juiste beestjes in'

En voor diegene met succes in hun huisje met het juiste beestje. Hoe hoog zet je het huisje? In welke windzichting de opening op maakt het niet uit? Standplaats (zon, schaduw, ...), Leg je er iets in van vulling? Kuis je het uit (wanneer (maand) en om de hoeveel tijd) ,...

Bestaat er een boek of website over deze dingen?? Wilde dieren houden in je tuin? Hoe ze leven, hoe ze voederen (wat en wanneer), .... Komen ze elk jaar terug naar hun zelfde nest of niet??

vrijdag 6 augustus 2010 - 14:25
printemps

Printemps

Kijk eens op deze site

http://www.vivara.be/

en voor onze noorderburen

http://www.vivara.nl/home/

mvg
vrijdag 6 augustus 2010 - 14:30
printemps

Printemps

Ik heb tal van nestkastjes hangen en ik heb enkel succes met koolmeesjes

Een nestkastje mag niet in de zon hangen anders sterven de kleintjes
Uitkuisen net voor de winter want soms doen ze een tweede leg(ik kijk wel even of er geen dode vogeltjes en maden in zitten)

Het insectenkastje is samen met vlinder en lieveheersbeestje en sollitaire bijen/zweefvliegen ofzo en enkel de laatste komen er in wonen

mvg
vrijdag 6 augustus 2010 - 14:36
groengroentje

Groengroentje

dank je voor de site. Is idd interessant.
vrijdag 6 augustus 2010 - 23:20
Polplastron

Polplastron

Ik heb hier een aantal kastjes en nestblokken hangen voor wilde bijen. Ik heb ze allemaal zelf gemaakt en ... ze hebben ieder jaar meer succes! De diertjes zijn overigens niet agressief, ze kunnen volgens mij niet eens steken ... Onze kinderen vinden het heerlijk om ze te observeren. Echt een aanrader!

Groeten,

Pol
zondag 15 augustus 2010 - 23:38
dendrodan

Dendrodan

@Polplastron heb je er geen foto's van die zelfgemaakte insektenhuisjes
dinsdag 24 augustus 2010 - 04:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon