menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ragdoll kat

Ga naar meest recente reactie

dilisen

Dilisen

Hallo,

Weet er iemand welk soort kam/borstel ik het best gebruik voor ragdoll
poes.
De één zegt varkensharen de ander zegt rubberen ??? Dus misschien zijn
hier wel fokkers of baasjes van ragdoll's die ervaring hebben zodat ik weet
welke de juiste zijn en geen schade aanricht bij mijn lieverd.

Alvast bedankt en nog een fijn weekend,
mvg Caroline


vrijdag 2 juli 2010 - 23:09
LauraK

LauraK

Hallo Caroline,

Mijn dochter heeft drie langharige katten, waaronder één ragdoll. Ze borstelt de katten
altijd met een borsteltje met van die fijne metalen 'haren', en één keer per week
borstelt ze ze met de Furminator (Google er maar eens op). De katten zien er prachtig
uit en hebben vrijwel nooit last van klitten.

Groeten van Laura (personeel van twee siamezen en twee HTK-katten )
zaterdag 3 juli 2010 - 10:55
dilisen

Dilisen

Hallo Laura,

Bedankt voor je reactie,

Volgens internet moest ik een borstel gebruiken van varkensharen ?? (anders bracht je meer schade aan dan goed ??),deze heb ik dan ook speciaal aangekocht.

Borsteltje van metaal heb ik liggen.Zal nu eens kijken op Furminator.
Klitten heb ik niet met mijn ragdoll,maar nu de ruif periode er is wilde ik toch op zeker spelen dat ik wel de goede borstels gebruikte.

Nog even een vraagje wat zijn HTK-katten ?


Groetjes van Caroline(personeel van 1 siamees,2 britten,1 ragdoll en een binnen genomen zwervertje)

P.S alle katten zijn hier gezelfschapdieren,nooit mee gefokt.
Dit vermeld ik maar even omdat tegenwoordig zoveel mensen deze diertjes gewoon uitbuiten soms met de dood tot gevolg enkel voor de centjes
zaterdag 3 juli 2010 - 13:19
Angelo

Angelo

Hey ,

wij borstelen de langharige katten hier ook met zo een kammetje met ijzeren pinnen. Een goede tip: schuif eens een elastiekje tussen de pinnetjes, er blijft dan meer los haar hangen.


groetjes

zaterdag 3 juli 2010 - 14:06
jamssen

Jamssen

htk katten zijn gewoon huis tuin en keuken katten.
Een kat zonder rasnaam dus.
zo hebben wij er 4 en ze zij er niet minder om.
[afbeelding verwijderd niet-https]
ons zwervertje meegenomen van een camping haar naam is vieuw, nog steeds bang voor iedereen behalve voor mij.
[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is passoa de poes van mijn oudste dochter een echt allemans vriendje
[afbeelding verwijderd niet-https]
Amarreto van onze jongste dochter ook een allemansvriendje en slijmbal eerste klas

Dit is Bailey's de kat van mijn wederhelft, deze poes was heel erg verwilderd ze beet en krapte maar is nu een echt lievertje geworden.(na veel geduld en tijd)

img]http://img576.imageshack.us/img576/1553/02042008015d.jpg[/img]Dit is Bailey's de kat van mijn wederhelft, deze poes was heel erg verwilderd ze beet en krapte maar is nu een echt lievertje geworden.(na veel geduld en tijd)

groetjes mlouise

ps voor er comentaar komt op de hoeveelheid katten, ze komen alle niet buiten.[
zaterdag 3 juli 2010 - 15:02
jamssen

Jamssen

onze Bailey's blijft niet plakken, nieuwe poging.
[afbeelding verwijderd niet-https]

roetjes mlouise
zaterdag 3 juli 2010 - 15:15
Angelo

Angelo

neen nog geen nieuwe foto's, ik zal er seffes eens proberen te maken.
zondag 4 juli 2010 - 13:32
dilisen

Dilisen

@ Laura,eventjes de furminator opgezocht

Ik zou deze graag aankopen maar er wordt wel dikwijls vermeld dat deze geen effect /of niet geschikt is voor katten met weinig of geen ondervacht ???? (zoals ragdoll)

Je dochter gebruikt deze bij haar poezen,maar geeft het ook zijn nut bij haar ragdoll ?

Nog eventjes dit,ik heb gezien dat deze nogal verschillen(voor hetzelfde type) van prijs.Zo wordt deze bv.aangeboden aan meer dan 50 euro en op ebay kan je ze al kopen aan zo'n 12 euro.
Zijn er echte en namaak ?? is er soms merk van ??

Groetjes Caroline

P.S ALS ER NOG MENSEN ZIJN DIE ERVARING HEBBEN MET ZO'N FURMINATOR ?ELKE MENING EN RAAD IN WELKOM.
zondag 4 juli 2010 - 15:00
dilisen

Dilisen

@mlouisse

htk katten zijn gewoon huis tuin en keuken katten.
Een kat zonder rasnaam dus.
zo hebben wij er 4 en ze zij er niet minder om.


Hoi,

Mlouisse,

Ze zijn er zeker niet minder om hoor en htk katten horen ook bij soort haar e europese kort of langhaar.

Elke poes is uniek,natuurlijk geeft elke soort zo zijn eigen specialitiet en uiterlijk maar het is toch hun eigen ding dat ieder zo speciaal maakt.

Kijk maar eens naar ons Mieke,onze eerste poes (na de dood van onze andere dieren,ouderdom)ze is bij ons gekomen op de leeftijd van 1,5j.
Zwaar mishandeld,verschrikkelijk agressief zowel voor dier of mens wat zou je willen he met alles wat ze al doorgemaakt had.
Zo had ze drugs gekregen,werd ze soms uren in de auto opgesloten zonder eten,drinken of kattebak en was op haar jonge leeftijd al zo'n 5x voor tijdje gedumpt telkens de eigenaar in en nieuwe relatie stapte.

Spijtig genoeg zal ze nooit helemaal herstellen,
Zo ga ik al 2j met haar naar de dierenkliniek,in het begin kreeg ze anti-depressiva.
Nu is volledig opengebloeid maar lichamelijk wordt ze nooit de oude,haar vachtje zal nooit terug 100% worden(ze werd namelijk bijna dagelijks in de verf-produkten gestopt


Maar nu geef ze thuis gevonden voorleven hoor en is mijn schatje
Dus inderdaad omdat het geen ras-poes is,is ze daarom niet minder ! ![afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 4 juli 2010 - 15:25
dilisen

Dilisen

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 4 juli 2010 - 15:38
dilisen

Dilisen

Ons Molleke,zwerfde al tijdje rond ons tuinhuis en op koude dag in jan.binnengenomen.Getest op aids en leucose gelukkig negatief dus kon ze blijven

Ik had wel geen behoefte aan nog zwarte poes maar kon haar toch niet in de kou laten staan he, dus maar binnengenomen.Gelukkige voor haar want toen ik haar liet stereliseren bleek dat ze helse pijnen moet gehad hebben,ze zat namelijk met clisten in haar baarmoeder zo groot als duive-ei en haar baarmoeder was volledig ontstoken.
Het is toen wel kantje,boortje geweest of we hadden haar verloren.Ze was volledig verzwak na haar zware sterelisatie ,ze kwan er maar niet door en moest toen 5 dagen aan infuus.
Gelukkig geeft ze het gehaald
Het blijft wel fijn,klein ding maar t'is echte flos geworden,het lijkt wel of ze het weet dat we haar gered hebben

Ze mist wel 3stukjes uit haar oortje,waarschijnlijk door het harde zwerversbestaan

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 4 juli 2010 - 16:00
vincje

Vincje

Ohh andere ragdoll eigenaren! ben ik nog maar weinig tegengekomen. De mijne borstel ik met een stalen borsteltje, verder niet teveel, ze houd haar vacht zelf ook goed bij.

wat een geweldig ras, blijft echt bij je!

[afbeelding verwijderd niet-https]

de ander is een kruising tussen een maincoon en een htk.
zondag 4 juli 2010 - 22:50
dilisen

Dilisen

Hoi Vincje,

Heb 5 poezen en 5 is genoeg zonder problemen te krijgen en ook finacieel haalbaar voor ze de juiste voeding/verzorging te geven.
Zie ze alle even graag maar als er ergens in de toekomst nog poezen komen zullen het zeker enkel nog ragdoll's zijn.Zou graag nog eens een maincoon aangekocht hebben(voor de grote)maar nu de ragdoll er is tja ..............

Ze zijn gewoon super ...............Hij is hier wel de enige heer des huizen,en inderdaad een kater is nog altijd ietsjes liever/aanhankelijker dan een kattin.Dit was bij mijn vorige kater ok zo,super lief voor mens en dier.

Maar zeker een speciaal ras,als je nog geen ragdoll gehad hebt kun je het moeilijk begrijpen.Het zijn echte harten-dieven

De onze wil altijd bij iemand zijn ,is't niet bij mij dan wilt hij toch altijd een andere poes bij hem,als hij wil slapen zal hij altijd een poes opzoeken om bij te liggen,echt schatje
Maarja,je hebt er zelf één dus je begrijpt me wel,he[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]


Onze brit

[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

Onze zwarte brit
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

Ons Mieke kruising siamees foto staat hierboven (mishandeld poesje) en ons Molleke(zwart zwervertje fot ook hierboven.

Dan juist nog onze siamees,(gestorven) en waardoor onze ragdoll bij ons gekomen is.

[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

Begrijp niet waarom alles beetje door elkaar staat laatste foto is nog een van onze brit
zondag 4 juli 2010 - 23:58
jamssen

Jamssen

Zeker iedere kat is uniek met of zonder stamboom.
Ik ben wel heel blij dat er met mij toch meer mensen zijn die zich ontfermen over mishandelde,zwervende of agresieve katten.
Zeker deze katten verdienen een tweede kans en ze zijn je super dankbaar, ze weten het geloof me maar.

groetjes mlouise
maandag 5 juli 2010 - 00:05
dilisen

Dilisen

Hoi Mlouise,

Ik zou ze alle willen helpen,

Onze Mieke had bij niemand een toekomst,werd beschreven als een vieze,agresieve,lastige kat,gezien haar verleden begrijpelijlk al is ze zo niet hoor.
Ze had enkel een goede liefdevolle thuis nodig.
Is nu wel een dure poes omdat ze speciale voeding nodig geeft voor haar huid(door de mens hun schuld)maar niemand wilt zo'n kat,kost te veel en geeft geen uitzicht

Onze brit,ja iedereen wil brit maar niet de onze,onze blauwe is bij ons gekomen na in beslagname,ze was tussen de 2 à 3j en woog amper 2kg.
Toen ik haar ging ophalen ben ik gewoon beginnen huilen,na 2maand bij ons woog ze 6kg.Dus dit zegt genoeg he
Natuurlijk draagt ze ook de gevolgen van haar verwaarlozing.
Ook zij moet dure voeding hebben wat ze geeft door alle rotzooi die ze te eten kreeg als ze al eten kreeg heel gevoelige darmen.Daarbij komt dat ze dikwijls diaree geeft en je moet klaar staan voor haar poepje af te kuisen.Ook door haar bevuilde kattenbakken geeft ze de neiging om zitten te beginnen plassen en tegen het einde staat ze gewoon recht op(dus alle bakken buiten en allemaal nieuwe gekocht hele hoge zodat de urine er niet kan tussenlopen)
Ze durf ook nog wel eens haar poot uit te slaan,als ze denk dat je haar pijn wilt doen maar dat komt minder en minder voor.

Dus hier weer hetzelfde geval,de meeste mensen willen wel brit maar zeker niet haar.Daarom heb ik haar maar genomen want anders werd het weer zo poesje die van hier naar hinder vloog.

Onze andere brit,is vrijwillig aangeboden door de eigenaar omdat ze poepte en plaste op tafel ,op de kast kortom in heel het huis.
Ze werd aangeboden op net. gratis en met stamboom en niet gesteriliseerd.
Je begrijpt wel waar deze poes ging belanden,duizend en één mensen wilden haar plots.

Heb toen contakt opgenomen met de eigenaar en mij ook kandidaat gesteld,waarbij ik vermelde om haar opnieuw op te voeden en dan goede thuis te zoeken zodat ze zeker niet als fokdier zou gebruikt worden zoals onze blauwe brit.

Maar toen ik er om ging zag ik direct waar het probleem lag.
7poezen alle britten ,geen enkele gesteriliseerd,3 honden en 3 hyper-kinitische kinderen.Te weing kattebakken en zwaar vervuilde bakken.
Zoals ze zelf vermelde was ze op en kon ze niet meer,dan stel ik me de vraag waarom neem je er nog poes bij tenslotte had ze ze nog maar pas en ze geeft ze dan nog aangekocht op afbetaling
Natuurlijk weer zo iemand die enkel dacht aan gemakkelijk geld te verdienen,en kweken en kweken tot de diertjes op zijn.
Na haar sterilisatie ben ik door onze dierenarts te weten gekomen dat ze waarschijnlijk wel al nestje geeft gekregen omdat haar baarmoeder al uitgerekt was.

Nu de eerste 2dagen sprong ze uit de bak alsof ik haar in kokend water zette.
Heb toen dag en nacht bij haar geslapen zodat ze zeker niet de kans kreeg om haar behoefte ergens anders te doen.Telkens ze het probeerde haar direct in de bak gezet die ik gevuld had met korrels en daarop stukje krant.Zo enkele weken en beetje bij beetje de krant kleiner gemaakt.
Ze had toen wel 2 bakken enkel voor haar(moest ik wel opletten dat mijn andere er niet ingingen).
Kortom nu is ze gesteriliseerd ,geeft hier nooit iets in huis gedaan en geeft nu zoals al de andere het volledige huis tot haar beschikking.
En ze gaat ook in de andere bakken,heb er 6 maar had er 8 staan maar blijkbaar vonden ze dit overbodig.

Natuurlijk kon ik haar niet meer laten gaan,tenslotte verdiende ze het om hier te blijven,zoals ze haar best gedaan geeft.

Nog eventjes vermelden dat toen ik er om ging ze gewoon vies ruikte en ik de poep van haar pootjes kon wassen.oortjes vol met vuil enz....
Heb toen 3 maanden met haar in de zetel geslapen en nu wel... t'is een schat van poes.

Onze ragdoll zelfde verhaald,komt van bij de dierenbescherming.
Was al tijdje aan het rond zwerven.
Waarschijnlijk werd hij gebruikt als dek-kater en is hij ontsnapt.
Hij was verschrikkelijk schuw en bang van alles,je zag dat hij uit een kooi kwam en zeker geen menselijk contakt of huishoudelijke lawaai gewoon was.

Hier is ook weeral de schade aangericht,tandjes ontsteken altijd waarschijnlijk door slechte of verdorven voeding.Dit kan niet meer genezen maar ik kan het wel afremmen door elke dag zijn tanden te ontsmetten en te poetsen.
Gezien het karakter van de ragdoll=iedereens vriend ,wel hij is van iedereen bang gelukkige vertrouwd hij me elke dag meer en meer maar ik ben er dan ook 24/24 uur bij.Maar zodra er iemand komt of hij hoort geluid die niet vertrouwd is wel dan is hij weg naar boven onder bed.

Dus hier ook weer,wat geeft het beestje meegemaakt ?? waarschijnlijk opgejaagd ... maar zeker geen mensenhanden,lieve knuffels gewoon.

En weeral is het echte schat geworden,iedere avond komt hij spondaan naast me liggen in de zetel,en spinnen en draaien voor zijn aaikes.Hij laat hem ook altijd vallen voor mijn voeten met zijn babbeltje en dan wil hij knuffel.

Zal waarschijnlijk lang duren voor hij ook mijn man vertrouwd aangezien die overdag weg is.Maar tenopzichte van mij is hij al veel vooruit gegaan.

Tenslotte zijn we met hem naar de kliniek geweest omdat hij onder zijn gewicht zit en nu hij dagelijk en goede voeding krijg ook niet bijkomt ....wel medisch is hij in orde maar waarschijnlijk komt het omdat hij te gestrest is en geen innerlijke rust geeft gekend dus hopelijk komt dit wel goed als hij hier zijn thuis geeft gevonden.

Tenslotte ons zwart klein ding,wel die is waarschijnlijk gedumpt.Ik gaf ze al eten van vorige zomer maar toen ik haar wilde aaien werd ze een furie.In begin van de winter had ik afdakje gemaakt met mandje en etensbakjes onder mijn afdak van tuinhuis.En ja hoor elke dag kwam ze eten ,maar dichter kwam ze niet.

Tot op 6 jan.dit jaar echt een koude winterdag stond ze plots op mijn terras.toen ik haar wat eten bracht stond ze te trippelen het leek wel of haar pootjes aanvriesden op mijn terras.
Dus toen maar mijn stoute schoenen aangetrokken en haar in één beweging opgenomen en wat bleek ...ze liet zich gewoon opnemen terwijl ik daarvoor mijn hand niet kon uitsteken om haar te aaien zonder en bloedende krab en een blaas gekregen te hebben.
Gelukkig voor haar,want volgens mijn dierenarts zou ze het einde van het jaar niet gehaald hebben zonder operatie(ik had al gevoeldbij het opnemen dat ze met gezwel zat).

Nu de eerste week is ze gewoon niet uit haar mandje geweest,liggen spinnen en warm onder dekentje terwijl buiten volop winter was.

Dus jahoor het geeft zooooooooooooooooooo fijn gevoel als je ziet hoe die diertjes terug een leven krijgen en hoe ze ervan genieten...
Alleen al te weten hoe ik ze gered heb en hoe ik zie hoe ze genieten is voor mij voldoende

Als onze brit soms nog eens plots in haar slaap begint te huilen en als ze dan stopt als ze mijn stem hoort,of als ons tuinhuisje poesje wakker wordt en ze begint te miauwen omdat ze mij niet ziet en als ik dan begin te praten komt ze zo vlug aangelopen met haar staartje recht ophoog.
Ja dan weet ik waarom ik er laatste frank zou aan uitgeven.Deze diertjes verdienen het gewoon.



maandag 5 juli 2010 - 02:03
LauraK

LauraK

Hallo Caroline,

Ja, ik lees het al: je hebt het hart op de juiste plaats! De katten boffen maar dat ze
bij jou terecht zijn gekomen, beter hadden ze het niet kunnen treffen.

Zowel hier als bij mijn dochter ook herplaatsers en zwerfkatten; als je daar eenmaal
een zwak voor hebt, dan blijkt je hart groot, hè?! En je merkt aan de dieren gewoon
hoezeer ze het op prijs stellen. Daar word ik zelf helemaal gelukkig van!

Groeten van Laura.
maandag 5 juli 2010 - 09:13
dilisen

Dilisen

Hallo Laura,

Vroeger kocht ik al mijn dieren,ik wist niet beter ....
Totdat ons Mieke per toeval bijons terecht kwam,mijn eigen dieren hond/katten had ik juist +-1.5j verloren wegens ouderdom en kanker.

Gezien ik toch jaarlijks op vakantie ging voor zo'n5weken en mijn buurvrouw ook gestorven was(daar gingen mijn dieren toen logeren,ze nam ze ook me in haar bed en overdag konden ze lekker bij haar of in hun eigen woning eten/slapen,het badkamer raam bleef open en zo konden ze in heel de woning vertoefen).Zodoende zagen mijn dieren er niet vanaf als ik eventjes op verlof ging.

Maar nu de buurvrauw gestorven was wilde ik niet egoistisch zijn en enkel voor mijn eigen plezier nieuwe dieren nemen want ik wist dat ik deze dan in verlof eventjes moest op pension doen.

Maar zoals gezegt ik kan ons Mieke die juist voor maandje bij ons kwam niet terug geven aan de eigenaar want ik had allang gezien(bij haar bezoek)dat de eigenaar ook zware schuld trof aan haar mishandeling.

1 maand werd er 2 en toen kwam het verlof eraan,ik heb toen vlug van de gelegeheid gebruik gemaakt om de eigenaar afstand te laten doen van Mieke namelijk met de mededeling dat deze vakantie al geboekt was en dat Mieke naar pension moest.
Dat ik graag de kosten zou betalen maar dat we dan de eigenaar werden van Mieke.
Ze was vlug akkoord ! ! en zo werd Ushi = Mieke (ik wilde al haar slechte herinneringen doen verdwijnen).

Natuurlijk mijn vakantie was geboekt en nu had ik weer poes,
dus ons Mieke moest op pension,ze was nog maar kort bij ons dus dit lukte wel aangezien ze al op zo'n 5à6 posten was beland in haar 1,5j.

Maar ik had mezelf voorgenomen haar dit niet meer aan te doen,ondertussen was ze dan weer jaartje verder en beestje zou zeker niet begrijpen waarom ze nu plots weer gedumpt wordt terwijl ze zo'n goede thuis had.

Dus moest ik oplossing vinden,er kwam tweede poes zodat ze beide thuis konden blijven en er kwam iemand voor verzorging(zo waren ze dan toch met 2) of ze konden beide naar pension en zou die verlatingsangst er ook niet zo zijn aangezien ze elkaar dan hadden.

Aangezien het zooooooooooo warm gevoel gaf,toen ik ons Mieke een beter leven kon geven wilde ik me deze keer geen meer aankopen maar uitkijken naar nog zo'n diertje.

Ik had van mijn zoon het adres gekregen van resque en toevalling zat er daar op dit moment onze 1ste brit,zwaar verwaarloosd.Moet zeggen ik zag wel graag een brit,na contakt via net.ons kandidaat gesteld.
Ik had wel al gezien dat het niet echt een schoonheid was,maar toen ik haar verhaal kende wilde ik dit diertje een warme lieve thuis geven.
Ondertussen met goede voeding/verzorging is het wel echte schoonheid geworden of misschien is dit elke in mijn ogen

Dus ons Mieke haar vriendin was er ............. maar ondertussen had ik wel al die andere gedumpte,verwaarloosde en mishandelde diertjes gezien dus..................

Ik had graag een kater gehad een roste of witte en dat wisten ze bij resque
Dus kreeg ik na tijdje een mailtje met zoooooooooo mooie roste schotich fold, een ras die ik zeer mooi vindt,was dan nog eens kater en amper 7maand oud,geen blijvende schade maar goed verzorgt dier die enkel weg moest door scheiding.

Maaaaaaaar in de tussentijd had ik juist weekje ons tuinhuis poesje binnengenomen en had ik ook afgesproken om het plas poesje te helpen en eventueel op te nemen dus ik wilde deze niet in de steek laten

Dezelfde week zag ik dan nog onze ragdoll zitten,en ik moet eerlijk zeggen Ik had graag nog eens kat met van die mooie blauwe ogen,gelijk onze siamees gehad dus............redde ik nog eentje en had ik eentje met van die mooie ogen

DUS HAD IK NIET 1 ERBIJ MAAR OP GOEDE WEEK NOG EENS 3.

Zou er natuurlijk nog zoveel willen helpen maar volgens de dierenarts is het toch wel genoeg ,anders zou de groep wel eens te groot kunnen worden en zouden er problemen kunnen komen.

P.s is er gisteren weer ééntje binnegekomen met geen kansen,
is een ondervoedt boerderij poesje die ze haar voorste pootje moesten afzetten .
Dus als niemand zich over haar ontfermd,moet ze terug en ze was zo al ondervoedt wat word het dan niet met pootje minder .... zou weer willen helpen....maarja kan ze niet alle helpen.


De mensen hebben dikwijls een raar gevoel als je een raskat neemt uit asiel,ze denken dan dit is een goedkope manier om aan raskat te komen

MAAAAR doe het niet om die reden want dikwijls ben je op het einde van de rit meer geld kwijt dan je een kitten zou gaan aankopen en zit je met een poes die je misschien niet wilde omdat ze toch nog gevolgen geeft van haar verleden.
Raskat kost 150euro,denkt dan dat ze meestal erna nog medicatie nodig geeft,(zoals mijn brit,aankoop hoge kattebak,al3x behandels tegen oormijt + je andere dieren ook preventief behandelen,levenslang duurdere speciale voeding enz of zoals bij mijn ragdoll levenslang zou tandjes poetsen en misschien later wel moeten verwijderen.Enz...........

En meestal is een raskat toch zwakker dan een htk kat

DUS MENSEN DENKT A.U.B 2XNA VOOR JE EEN BESLUIT NEEMT ZODAT DEZE DIERTJES NIET TELKENS OPNIEUW GEDUMPT WORDEN ! !


Zou zeggen Laura, neem eens een kijkje op pets.be is ook voor Nederland.
Je weet direct waarom je voor deze diertjes en zwak hebt.

Groetjes,
Caroline

nog een foto erbij gedaan,om te proberen dit bericht terug goed te krijgen.
bij mij neemt ze namelijk meer plaats in dan dat mijn scherm breed is ,raar ???



[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 5 juli 2010 - 12:29
jamssen

Jamssen

Wat een dotje.
Ze zal veel werk zijn om te verzorgen, maar dat hebben we er voor over of niet dan?
Onze Bailey's zat in een paardestal en zag zelden of nooit mensen en leefde op paardebrokken, het heeft dan ook jaren geduurd voor we haar aan de brokjes hadden.(alle merken geprobeerd)
Ze wilde alleen blikvoer, maar haar tanden werden er steeds slechter onder en nu eindelijk eet ze brokjes en krijgt ze dus ook geen blikvoer meer, anders heeft ze over een paar jaar geen tandjes weer over.(ze mist er al veel)
Het aanvallen van haar (bijten en krabben tot bloedens toe van ons allemaal)
is na ongeveer 2 jaar overgegaan.
We gingen op vakante en durfde niemand voor haar te laten zorgen en ze moest dus met een van onze andere katten naar een pension.
Hier hadden ze een aparte ren en gewaarschuwde eigenaren (van het pension), nu we kwamen terug van vakantie en we herkende ze bijna niet.
De eigenaar van het pension liet haar uit de ren in de grote binnenruimte en ze liep gewoon kopjes te geven tegen zijn benen????
We wisten niet wat we zagen.
Maar goed ook want dit was haar laatste kans er viel gewoon niet met haar te leven.Volgens de dierenarts was er maar 1 oplossing afmaken.
Het is nu zo'n lieve poes dat we alle elende al lang weer zijn vergeten.

Vieuw was achtergelaten met haar hele familie(vader, moeder en broertje) op een camping en ze werd door haar familie steeds achtergelaten bij ons, als ze op jacht gingen.
Het was een achterblijvertje en een heel mager scharminkel, superbang en ze bleef stijf liggen tot ze weer 'opgehaald' werd door haar familie.
Wij hebben deze katten toen alle bijgevoerd en ze kwamen steeds meer bij ons in de voortent liggen.
Toen kwam moeders niet meer terug, waarschijnlijk afgeschoten zei een medewerker van de camping, dat doen we van de winter met allemaal??
Vader en broertjes kat waren niet te vangen, maar met veel geduld is het met vieuw wel gelukt en heb ik haar verzekerd dat ze nooit meer honger zou hebben en dat ze zeker niet afgeschoten zou worden.
Ze blijft bang voor alles, maar het gaat steeds iets beter(na 2 jaar) Voor mij is het echt een schatje en slaapt ze bij mij in bed (voor haar rust/angst)
Verder gaat ze er voor iedereen vandoor en verdwijnt ze naar boven(op mijn bed)
Zo zie je maar, met veel geduld is er voor iedere kat een 2 de kans.

sorry voor het lange verhaal, groetjes mlouise


dinsdag 6 juli 2010 - 12:51
dilisen

Dilisen

Inderdaad een dotje,en echt zoooo super lieve.Hij is verschrikkelijk bang maar toch komt hij nu al verschillende keren per dag om zijn knuffels,echt super lief,hij geeft dan kopjes of laat zich vallen aan mijn voeten,soms met een babbeltje en als ik hem dan wat knuffels geef is hij gelukkig en gaat terug op pad.
Bij mijn man(zelfde poezenvriend) is nog wat minder,natuurlijk ik ben heel de dag bij hem en mijn man niet.
Soms valt hij nog wel eens terug,maar we hebben geduld,komt wel goed !

Heb niet veel werk hoor om hem te verzorgen,mijn britten geven me meer werk.
Er wordt gezegt dat er aan een ragdoll niet veel werk is en inderdaad dat blijkt waar te zijn.

sorry voor het lange verhaal
Heb je mijn verhaal al eens gezien maarja,waar het hart van vol is .....

Vindt het fijn om nog eens dierenvriend tegen te komen,

groetjes Caroline
dinsdag 6 juli 2010 - 15:02
dilisen

Dilisen

Bedankt !

Leuk te horen,

Meestal vinden de mensen het maar niets,als ze zien hoeveel ik overheb of kan verdragen van mijn diertjes.
Maar zij hebben niet voor mij gekozen,ik wel voor hen,dus is normaal dat ik ze dan een warme,liefdevolle thuis geef.
Tenslotte geven ze onvoorwaardelijk zoveel warmte terug.

Als je kind ziek is of voldoet niet aan de schoonheidsnormen zet je toch ook niet af in bos ! !
En dan die thuisfokkers,gewoon schandalig,beestjes zijn geld machines,
Nog geen jaar oud en eerste nestje is er al,zonder stop op naar volgend nestje,te kleine bech,vuil en smerig en zonder degelijk eten.
Gewoon beestje opleven en dan vuilbak of bos in.Als't maar opbreng met zo weing mogelijk kosten.
Natuurlijk 550euro stuk en soms wel 7jongen,begin maar te rekenen .
Je ziet genoeg nu met de crissis ,waarschijnlijk loopt hun handeltje niet meer zo vlotjes want de poezen worden masaal te koop aangeboden.
Ze brengen zo veel niet meer op,dus dumpen *hun lieve in huis levende poezen,2,3,4,5 j.*
Wie kan nu zijn poes weg doen na al die liefdevolle jaren,laat me niet lachen.

Begrijp niet hoe sommige mensen zo diertjes kunnen mishandelen.
Vraag me dikwijls af " wie is feitelijk het beest "
dinsdag 6 juli 2010 - 18:01
jamssen

Jamssen

Inderdaad je hebt gelijk.
Goeie vraag wie het beest is, maar we weten allemaal het antwoord.
Ik zou mijn poezen echt niet wegdoen, ook niet met de 'crisís', als ik het niet meer zou redden met de kosten zou ik zelf nog liever niks meer eten als dat ik ze weg zou doen.
Je kiest voor een huisdier en over de kosten moet je van tevoren nadenken en niet achteraf.
Je weet dat een huisdier geld kan kosten, ziektes,eten, verzorging ect.
Bij ons zijn alle poesen binnen en toch heb ik ze laten 'helpen' voor het geval ze per ongeluk een keer naar buiten zouden schieten, er zijn al genoeg katten die geen thuis kunnen vinden en ik zou niet willen dat ik er ook nog zou 'produceren'.
Ook krijgen ze evengoed een wormen en vlooienbehandeling 4x per jaar en gaan ze ieder jaar naar de dierenarts voor hun entingen en controle, je weet dat je die kosten hebt, het hoort erbij en ik heb het er graag voor over.

groetjes mlouise

dinsdag 6 juli 2010 - 18:43
dilisen

Dilisen

Inderdaad,
mijn poezen zijn ook alle geholpen,alhoewel ze niet weg kunnen.
Ik heb aan mijn huis een buitenren laten plaatsen,eerste deel van terras en t'is voorzien om grote terras en stuk hof er bij te nemen,vindt ik leuk dat ze dan ook onder de bomen of in gras kunnen liggen.

Bij zwervertje wist ik niet of ze al geholpen was of en de dierenarts was ook niet 100% zeker dus t'was afwachten.
Natuurlijk werd ze krols

Ammmmmmmmai,zag het beestje af en ik , kon ik s'nacht mee rondlopen gelijk een baby die zijn eerste tandjes kreeg dit wilde ik haar nooit meer aandoen,want het stopt maar zodra ze voldaan is en bij ons is daar geen kans toe.

Het duurde zo'n 14 dagen en slimmerik dat ik was wilde haar daarna nog eventjes laten gewennen(3dagen) tenslotte was ze pas weekje bij ons,LAP, terug krols weer goed voor zo'n 10 dagen..Want tijdens de krolse periode is het niet raadzaam om haar te stereliseren omdat ze het dan veel lastiger hebben.
Dus wachten................

Kosten ....spijtig genoeg zijn de dierenartsen ook niet meer lijk vroeger,toen de liefde voor vak er nog was

Laaste bezoek,gewoon met onze ragdoll voor controle na aankoop,had ze haar collega bij uit polen,de man verstond gewoon niets van wat er gezegt werd.
Dus even voelen aan beestje,enkele vragen eet hij goed enz... geen enkel onderzoek.
Wat mager(natuurlijk beestje was al tijdje op den dool )maar voor de rest ziet hij er gezond uit ....dus BEDANKT ! 61 euro graag,waarschijnlijk haar collega die tegen de deur geplak stond mee betaald ???

Zit ik dan nog met diertje die Hill's ZD moet hebben voor voedsel-allergie,
altijd 30euro/2kg betaald nu ik plots 3 poezen erbij heb en deze ook graag van die korrels eten dus vlugger op, en koop ik dan ook 5x2kg per keer en nu kan ik ze plots krijgen aan 27 euro.Dus moeten ze er ook nog achter verdienen ! !
Zelfde met blik voer van hill's ZD kan je enkel krijgen per 15dozen.Ik wilde deze graag proberen omdat ik haar dan ook eens nat kon geven,tenslotte krijgen mijn andere elke morgen ook 1xnat.
Daarom speciaal naar de dieren-kliniek,die verkopen toch genoeg dus daar kun je ze krijgen per stuk,
LEUK hoor,koop ik 1klein doosje voor proefje mag ik er ook nog BTW op betalen,dus inplaast van 1,57 euro (0.33 BTW) =1,90euro.
Met de melding " je moet maar bellen hoor ! als je er nog wilt dan hoef je niet te wachten"
Het is toch van de universiteit Gent,Faculteit diergeneeskunde moeten die er ook achter winnen ik dacht dat deze betaald werden door de staat.

Groetjes Caroline

Foto buitenren

ze vinden het super,als de avond valt om buiten te zitten,zooooooo leuk achter de motten en de muggen aanzitten,wel niet zo leuk voor mij want dan komen de muggen ook binnen,maarja als ze maar gelukkig zijn
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]



dinsdag 6 juli 2010 - 19:45
dilisen

Dilisen

Hoe dikker de vacht,hoe liever in de zon [afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

Of toch gewoon de schade inhalen voor elke keer ze buiten gegooid werd
[afbeelding verwijderd niet-https]

Kan haar nooit warm genoeg zijn,ik denk dat ze vroeger dikwijls kou geeft gehad.
dinsdag 6 juli 2010 - 20:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon