menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Suffe kip

Ga naar meest recente reactie

jelle1

Jelle1

Ik heb een probleem met een van mijn kippen. Sinds het begin van deze week is mijn kip heel rustig. Als ze uit haar hok komt doet ze niks anders dan zitten. Ik heb het vermoeden dat ze niet veel eet of drinkt. Ook haar eierenproductie laat van zich wachten. Voor deze kip vind ik het heel raar omdat ik ze nooit gepakt kreeg en nu kan ik er bij wijze van spreken alles meedoen.
Ik ben toch wel ongerust hierover en ik hoop dat iemand er mss een oplossing voor heeft.

Met vriendelijke groeten

Jelle Segers
donderdag 18 maart 2010 - 19:02
York

York

Heeft ze geen kalkpootjes?
donderdag 18 maart 2010 - 19:21
christa

Christa

hallo

Misschien zit er een ei vast, ik zou zeggen naar de dierenarts maar, hier kunnen we maar gissen he


groetjes christa


http://www.hobbysite-christa.nl/tuinplanten.html
donderdag 18 maart 2010 - 19:50
Mandy

Mandy

Het lijkt er inderdaad op dat ze haar ei niet kwijtkan.


Heb je daar al eens naar gekeken???

Heel snel met wat honing schoonmaken en anders heel snel naar de dierenarts....... ze kunnen daar aan dood gaan........
donderdag 18 maart 2010 - 20:38
Linneke

Linneke

Is ze niet te oud? oude kippen op het einde van hun leven worden suf (ervaring van bij men grootouders)
vrijdag 19 maart 2010 - 18:20
Mandy

Mandy

Hoe is het inmiddels met je KIP, Jelle???

Is ze al opgeknapt?????




.
vrijdag 19 maart 2010 - 20:04
jelle1

Jelle1

Bedankt voor het advies allemaal. Deze kip is zeker niet oud want ze is vorig jaar rond Pasen gekocht. Ik heb ook nog opgemerkt dat ze extreem vroeg op stok gaat. Kalkpootjes heeft ze niet, maat het trukje met de honing zal ik vandaag proberen.
zaterdag 20 maart 2010 - 08:18
jelle1

Jelle1

Ik ben net naar mijn kippen geweest en heb ontdekt dat deze kip opgezwollen lellen heeft. Ik denk niet dat dit normaal is en ik heb al op internet zitten zoek achter dit symptoom maar helaas.
zaterdag 20 maart 2010 - 08:33
Mandy

Mandy

Heeft ze inmiddels wel een ei gelegd?????
zaterdag 20 maart 2010 - 11:44
Mandy

Mandy

Heeft ze ook een slappe kam?????

Kijk even naar de symptonen voor "SNOT" .........

Of je kunt even voelen bij de lellen...... is het daar erg warm kan het een ontsteking zijn en die moet je ook snel laten behandelen.....


Sterkte ermee.......
zaterdag 20 maart 2010 - 11:46
jelle1

Jelle1

Hey iedereen

Ik heb goed nieuws. Een paar dagen geleden was mijn kip zeker niet in goede staat en was ik zeer ongerust. Zeker toen ik vernamoen had dat ze opgezwollen lellen had. Gisterenmorgen was ik gaan kijken en was de zwelling minder en was de kip meer actief. Deze morgen ben ik opnieuw gaan kijken voor ik naar school ging en was de zwelling volledig weg. Ze rent weer rond en begint weer meer te eten. Ik weet pas over een paar uurtjes als ze nu ook gelegd heeft of niet.
Ik ben in ieder geval al blij dat ze terug beter is. Ik bedank jullie allemaal voor de tips en ik wens julie allemaal het beste toe.

Met vriendelijke groeten

Jelle Segers
maandag 22 maart 2010 - 16:07
Mandy

Mandy

Hoop dat alles met je kip goed mag gaan.... en dat ze inmiddels een eitje heeft gelegd......

verwen haar maar eens lekker met wat meelwormpjes, wat voorgewelde bonzo (honden) blokjes of een eitje of zo. Kan ze weer wat op krachten komen......


maandag 22 maart 2010 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon