menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ratten

Ga naar meest recente reactie

Kent

Kent

HELP ik zit met ratten in de tuin , verschillende gangen met uitgang onder het grind waar wij en de honden overlopen . Gangen in en uit de kippenren - eten voor de kippen kan ik niet zetten want er zijn meeeters - dus ik voeder de kipjes dagelijls . We hebben hier ook een kleine houthoop liggen daar zitten er ook tussen - we hebben de hoop al eens verplaatst maar de rotbeesten verhuizen mee. Hoe raak ik der in godsnaam vanaf zonder vergif te gebruiken - gif kan niet wegens mijn honden en een poes die heel veel vangt maar ook op eet

Rita
zondag 24 januari 2010 - 16:56
krissie

Krissie

rattenvallen of rattenklemmen voor de uitgangen zetten .
Lokken met wat eten erin .
Bij het plaatsen handschoenen dragen ,
ivm met het herkennen van lichaamsgeuren .

groetjes
Krissie
zondag 24 januari 2010 - 17:30
Kent

Kent

En wat doe ik daarna met de rat
zondag 24 januari 2010 - 19:09
Rita1960

Rita1960

en wat doe ik daarna met de rat?

uit de val halen.. en op een overzichtelijke plek leggen zodat (roof-)vogels (o.a. de buizerd en reiger) ze op kunnen eten.

'k weet niet waar je woont maar dat doen wij ook met de gevangen mollen en daags erna zijn ze weg... of ze worden door doodgravers onder de grond gewerkt.


groetjes,

Rita
zondag 24 januari 2010 - 20:09
Kent

Kent

één optie : vangen en elders loslaten.

Is er niets waar je ze mee kan verdrijven - iets dat stinkt ofzo waar ze door wegtrekken - is maar een idéé
zondag 24 januari 2010 - 20:35
Kent

Kent

Ben ook geen voorstander om ze ergens anders los te laten Batdah daarom dat ik eigenlijk andere oplossingen zoek

Rita
zondag 24 januari 2010 - 22:18
Matabish

Matabish

voor een rattenplaag kan je ook hulp krijgen bij de gemeente...of ze kunnen je wel een rattenvanger aanwijzen.
maandag 25 januari 2010 - 00:49
an

An

in castricum hebben ze een ratte plaag ze komen daar zelfs door de wc heen.(was op de tv mensen werden er gek van liepen door het hele huis, nu pas nu heel veel bewoners klagen gaan ze er pas wat aan doen daar)
hier in zaanstad heel veel muizen.(buren hebben er ook last van)wij hebben er ook heel veel last van binnen,vallen zetten en zorgen dat er niks eetbaars blijft liggen en op een plek gif leggen waar geen huisdieren bij kunnen.
je wordt er gek van ze zoeken de warmte op komen via de kruip ruimte en gaan een weg doorbijten via beton.
gr an
maandag 25 januari 2010 - 13:55
krissie

Krissie

als ze in een klem zitten , zijn ze wel dood .
putje delven en begraven ,
Ik haal bij de gemeente zakjes rattenvergif ,
die leg ik tussen het brandhout , héél goed verstopt
zodat zelfs de vogels er niet aankunnen .
Van dit vergif drogen de ratten uit , na verloop van tijd
kom je dan wel eens ergens een pelsje tegen .
groetjes
Krissie
maandag 25 januari 2010 - 14:07
Kent

Kent

Het probleem met gif is - als de ratten dan zouden gepakt worden door mijn poes - is mijn poes er ook aan als ze deze vergiftigde rat op eet
maandag 25 januari 2010 - 22:27
Rita1960

Rita1960

klemmen zetten en anders ze met een goede zware windbuks /pompbuks afschieten ( de zwaarste buks die je legaal voorhanden mag hebben) wel zorgen voor een -zeer-goede schutter..

ook ik had vroeger last van ratten.. maar een aantal katten/honden hebben er voor gezorgd dat dit probleem werd opgelost weliswaar in combinatie met ervoor te zorgen dat er geen voer meer voorhanden is voor de ratten...

en meestal vreten de katten de met gif -bijna- gedode ratten niet op..'t is alsof ze het ruiken dat het niet goed is.. ze vangen ze wel maar laten ze liggen.

groetjes,
Rita

dinsdag 26 januari 2010 - 00:15
an

An

@Hoi Rita hoe zit dat dan als de kat eerst het gif vindt?

IK zelf wil ook misschien gif leggen in mijn schuur zit aan huis vast voor die muizen maar ik heb een hond

gr an
dinsdag 26 januari 2010 - 09:41
Rita1960

Rita1960

Hoi An, normaal gesproken zal een kat geen graan eten. maar je doet er verstandig aan het ratten/muizengif op een dusdanige plek te leggen dat er geen andere dieren bij kunnen komen.

groetjes,

Rita
dinsdag 26 januari 2010 - 16:58
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo vang ik ze:
Pak een kunstof doos die groot genoeg is voor een rattenval. Maak aan de zijkant van de doos ter hoogte van de plek waar de val dichtslaat een opening van 5 cm doorsnede, waar de rat door naar binnen kan. Leg een stukje brood aan de andere kant van de val. Zet de val op scherp. Deksel erop. De rat komt op het brood af door het gat en klats! hij/zij zit erin. Bij veel ratten een paar van deze dozen met klemmen. Dan komen er geen andere dieren in. Met hetzelfde stukje brood vang je vele ratten. Met vergif vreten ze je arm.
dinsdag 26 januari 2010 - 17:26
an

An

ze komen bij mij naar binnen op een plek wat de woning bouw 2 jaar geleden gerenaveerd heeft buren hen op de zelde plaats het probleem zeker 6 personen hebben er last van
we hebben het dicht gemaakt met glaswol en purschuim.

helaas heb ik al mijn baby kleertjes die ik wou bewaren en uit zoeken weg moeten gooien die op zolder lagen in 1 zak er van ondekten,mijn zoon en zijn vriendin een
nestje zaten 7 jonkies in ze waren net geboren nog helemaal roze .hebben ze weg gehaald en vergast snelste methode met een gasfles voor aanstekers.
zodat ze niet lijden (ze hadden ze eerst in een bakje gedaan met watten ze vond ze zo lief)zie foto
gr an

Allemaal Beestjes

woensdag 27 januari 2010 - 11:53
annabellie

Annabellie

bij mij leven ze op de composthoop ;hoe ik ze daar uitkrijg ?
op lokvoedsel komen ze niet af ,ze hebben eten genoeg op "hun hoop".
woensdag 27 januari 2010 - 20:05
Rita1960

Rita1960

Waarschuwing !!

Dit antwoord is niet geschikt voor tere zieltjes

Als je de hoop omzet doe dan met 2 of 3 man. De een omscheppen en de anderen raak meppen! en doe oordoppen in.
anders lukt het je niet. en neem grote brede schoppen, raakkans groter en betere doding in 1 keer.

groet'n
Rita
woensdag 27 januari 2010 - 20:50
Kent

Kent

Ik zal er nog eens moeten over nadenken hoe dat ik het ga oplossen
Van muizen ben ik niet bang maar van ratten moet ik toch echt niet hebben , brrr ....
Bedankt voor de tips allemaal
woensdag 27 januari 2010 - 22:52
dendrodan

Dendrodan

heb daarstraks een rat horen gillen, mijne hond had haar kunnen raken met zijne poot. Ze was nog juist op tijds door de tuindraad kunnen lopen naar de buren.
Mijn kruizing jackrussel foxterrier heeft 8 jaar op een beletage gewoont en nu een tuin aan een voorlopige weide landschap, heeft hij zijn instinct toch nog niet verloren om op ratten en andere ongedierte te jagen.
zaterdag 30 januari 2010 - 22:10
jack1

Jack1

ratten /
ratten zijn slim en kunnen ook dneken instinkstief dan wel
mara als er een klem word gezet op een plek waar die eerst niet stond weten d eratten dat er wat aan d ehand is .ze zullen om de klem heenlopen

wat je wle kunt doen .en dit is ook niet voor tere zielen ...

je haalt in een dierenschop het produkt .....muizen of ratten lijm
je smeert dit uit op een breed stuk plank leg in het midden een stukje brood
rat ziet brood loopt op plank .plak plak ......let wel op dat er geen andere dieren bij kunnen want zelf je kat blijft er aan plakken ook vogels .dus bij deze .GOED OPLETTEN WAAR JE HET NEERLEGT ZO DAT ER GEEN ANDERE DIEREN BIJ KUNNEN
zondag 31 januari 2010 - 12:09
JovanDreumel

JovanDreumel

Heb je mijn methode al geprobeerd? Het werkt!
zondag 31 januari 2010 - 12:21
Boerke

Boerke

Kent,
Een vraagje.Net naar uw profiel gezien. Of wel is uw postnummer niet juist of wel de gemeente. Kijk eens naar mijn profiel. Straks zijn we nog buren??
dinsdag 27 april 2010 - 18:32
Kent

Kent

Met veel intresse dit bericht gevolgd , bedankt iedereen voor de nuttige tips - op het ogenblik geen probleem meer met ratten denk ik - ik zie ze nimeer. Het hout waar ze zaten is nu vrij gemaakt zodat ze zich daar ni zo goed meer kunnen verstoppen en geen eten meer bij de kippen.
Maar het idee met de kartonnen dozen en de lijm houd ik zeker in gedachten.

Groetjes
Rita
zondag 2 mei 2010 - 20:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon