menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

PUMA

Ga naar meest recente reactie

Karintje

Karintje

Hoi, hoi

Onze poes PUMA vindt het water uit de vijver (die er nog maar pas ligt) véél beter dan het water in haar bakje in huis

Wel een schattig zicht hoe ze soms boven het water "hangt"

[afbeelding verwijderd niet-https]

Grtz,
Karin
dinsdag 23 juni 2009 - 11:15
chatoela

Chatoela

Wat een mooie lieve foto! Dat roze tongetje helemaal uitgestrekt om toch maar te kunnen drinken...liefst zonder in het water te vallen

Dat eigenwijze, ik doe toch lekker wat ik wil, vind ik 1 van de leukste eigenschappen van katten.

groeten,
karin

ps: bij ons is het water uit de gieter ook veel lekkerder dan die uit het drinkbakje.....wel niet makkelijk, ze steken hun pootje (krijgen hun hoofd niet door de opening) in de gieter en dan likken ze hun pootje af....zal eens proberen een foto hiervan te maken
dinsdag 23 juni 2009 - 11:24
jamssen

Jamssen

Karin,

Wat een mooie gevlekte poes heb je,
De onze drinken ook op zo'n vreemde plaatsen, uit de vaas, uit de wasbak, uit het bad, uit de kraan, uit een flesje, als het effe kan niet uit hun eigen bakje.

mlouise

Allemaal Beestjes

dinsdag 23 juni 2009 - 11:25
Karintje

Karintje

Hoi back,

Ja, dat is het leuke aan een poes, dat eigenwijze hé!

Ik heb hier nog zo'n foto van een jaartje geleden (was het al vergeten), toen was het water uit de emmer (waar bloemen in gestaan hadden) ook vele beter!

[afbeelding verwijderd niet-https]

@mlouise; zo'n poes noemen ze een "schilpadpoes", omdat de vlekjes op de rug op die van een schildpad lijken. (ik heb dat niet verzonnen hoor )

Groetekes,
Karin
dinsdag 23 juni 2009 - 11:32
chatoela

Chatoela

en zo'n poes ( 3-kleurig) is bijna altijd een kattin, terwijl rosse katten meestal katers zijn

groeten,
karin
dinsdag 23 juni 2009 - 11:36
Karintje

Karintje

Aja Karin, dat wist ik niet.....
PUMA is idd een kattinneke

Grtz,
Karin
dinsdag 23 juni 2009 - 11:40
jamssen

Jamssen

Ik vindt die zo mooi met van die vlekken, wij hebben zo heel lang gezocht naar een lapjespoes en gelukkig ook gevonden.
Hier een foto van onze amaretto.

mlouise

Allemaal Beestjes

dinsdag 23 juni 2009 - 11:44
an

An

wat een schitternde vertederende foto's allemaal.
Super.
dinsdag 23 juni 2009 - 11:48
jamssen

Jamssen

En dan ook nog maar ons geredde zwervertje.
Haar naam is vieuw.(sorry ik heb 20 jaar in de horeca gewerkt)
De naam van de poes van de 1 ste foto is Bailey's en de grijze poes heet passoa.

mlouise
dinsdag 23 juni 2009 - 11:49
Karintje

Karintje

Wat een toepasselijke namen voor jullie poezen zeg, leuk!!

Onze PUMA is een adoptiepoes. We hebben die gehaald bij een mevrouw die poezen opvangt (uit de hand gelopen hobby, zegt ze zelf) en daar liep ons "madam" rond.... Ze was toen ongeveer een jaar en in september zal ze 2 jaar bij ons zijn.
De naam PUMA hebben we zelf gekozen. Een poes is daar vlug aan gewoon

Karin
dinsdag 23 juni 2009 - 11:51
jamssen

Jamssen

Hopelijk nu wel de foto.

mlouise

[url=http://img20.imageshack.us/i/cimg1553v.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 juni 2009 - 11:57
LauraK

LauraK

Leuk hoor, katten die lekker eigenwijs uit vijvers, gieters en emmers drinken!

Katten schijnen een voorkeur te hebben voor water met een 'smaakje'. En wij als
kattenpersoneel maar trouw elke dag de waterbakjes verschonen...

Groeten van Laura.
dinsdag 23 juni 2009 - 12:20
Thuja49

Thuja49

Leuk al die kattemaniertjes .

groetjes
thuja
dinsdag 23 juni 2009 - 12:30
Gege1984

Gege1984

Ook mijn kat drinkt het liefst niet uit een standaard waterbak, ik heb eens een grote glazen bokaal gebruikt om wat guppies in te houden, wat waterplantjes erin en al snel bleek dat mijn kat dit als waterbak begon te gebruiken.

De guppies zijn vervolgens dood gegaan, weet niet of ze gewoon te koud stonden, of dat ze stress kregen tijdens het drinken van de kat. Heb de glazen bokaal al 2 keer vervangen, een keer gewoon omgestoten en 1 keer is mijn gitaar er bovenop gevallen... (dan besef je pas dat er best veel water in zo'n ding gaat als alles over de vloer ligt).

Nu heeft ze wel weer een gewone waterbak, maar zal binnenkort toch weer iets anders kopen waar ze uit kan drinken

Voor de nieuwsgierige kattenliefhebbers onder ons zal ik ook maar even een een foto plaatsen van mijn kat (niet aan het drinken, maar bezig met haar andere favoriete bezigheid)

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 juni 2009 - 12:43
Thuja49

Thuja49

Schattige poezen allemaal .


mooie foto van jou kat Gege die hadden we hier nog niet gezien .
dinsdag 23 juni 2009 - 12:53
Gege1984

Gege1984

en dan is het ook nog eens een schat van een beest, wat wil je nog meer?
dinsdag 23 juni 2009 - 12:56
chatoela

Chatoela

Mooie kat gege, is het een blauwe rus?

groeten,
karin
dinsdag 23 juni 2009 - 13:04
Gege1984

Gege1984

Het is inderdaad een blauwe rus Mijn ouders fokken blauwe russen en toen we haar kregen was het meteen mijn kat. Toen ik uit huis ging, was er ook geen twijfel mogelijk dat ik haar mee zou krijgen en ondertussen heb ik haar nu al 14 jaar
dinsdag 23 juni 2009 - 13:08
Karintje

Karintje

Prachtkat Gege

Grtz,
Karin
dinsdag 23 juni 2009 - 13:19
chatoela

Chatoela

heb je geen foto van je kat met haar/zijn ogen open, blauwe russen hebben schitterende groene ogen!!

Mijn ouders fokken blauwe russen dan ben je echt tussen de katten grootgebracht?

14 jaar dat is al een respectabele leeftijd voor een kat, heb eens ergens gelezen dat de gemiddelde leeftijd van een kat in België (een kat die vrij buiten kan) slechts 5 jaar is.
Maar voor binnenhuiskatten is een leeftijd van 18 à 20 jaar mogelijk (mijn Karthuizer is bijna 20 jaar geworden), de katten die ik nu heb zijn 13,11,11,11 en 2 jaar en die mogen dus niet vrij buiten lopen, enkel in een afgezette tuin en enkel wanneer mijn vriend of ikzelf ook in de tuin zijn.

groeten,
karin
dinsdag 23 juni 2009 - 13:26
Gege1984

Gege1984

Mijn kat blijft ook gezellig binnen en schijnt hier dan ook totaal geen moeite mee te hebben en ik heb eigenlijk maar weinig foto's waar haar ogen goed te zien zijn (ze is het meest fotogeniek als ze slaapt anders kijkt ze meestal weg als ik een foto schiet :P) maar ik zal eens zoeken

Persoonlijk vind ik dit niet de mooiste foto van haar, maar hier staan haar ogen het best op. De kleur is wel iets achteruit gegaan in de loop van de jaren, maar volgens mij nog groen genoeg

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 juni 2009 - 13:27
chatoela

Chatoela

hier net hetzelfde, ofwel kijken ze net weg ofwel komen ze naar je toegelopen....als ze net wakker worden heb je de beste kans om hun mooie oogjes te fotograferen, als ze nog wat soezerig zijn
dinsdag 23 juni 2009 - 13:38
Gege1984

Gege1984

haar ogen zijn in ieder geval een stuk groener dan die van mij
dinsdag 23 juni 2009 - 13:42
chatoela

Chatoela

hier net hetzelfde
dinsdag 23 juni 2009 - 13:47
Matabish

Matabish

Mooi om te zien en leuk om te lezen allemaal!!
dinsdag 23 juni 2009 - 19:22
jamssen

Jamssen

Die van ons komen ook niet buiten en dit gaat prima.
Ze hebben wel als extra een eigen veranda ter beschikking, dit is voor hun 'buiten'.
Dus hopelijk halen ze ook zo'n mooie leeftijd.
Ze zijn nu 6 jaar, 5 jaar, 3,5 jaar en 1 jaar en ik hoop dat ze heel oud mogen worden.

Allemaal Beestjes

woensdag 24 juni 2009 - 00:00
chatoela

Chatoela

@gege, De kleur is wel iets achteruit gegaan in de loop van de jaren vind de kleur nu al prachtig....en vroeger was het nog mooier.

@jamssen, wat een leuk speelterrein heb je gemaakt voor je poezen....die hoge 'uitkijkpunten' vinden ze zalig zeker?

groeten,
karin
woensdag 24 juni 2009 - 08:17
Thuja49

Thuja49

@jamssen, wat een leuk speelterrein heb je gemaakt voor je poezen.... ja wat leuk zeg .

@Karin , kan wel dat het zo geschreven staat maar onze kat zat vroeger veel buiten en is toch oud geworden ... en de katten van mijn buurvrouw die zaten ook geregeld buiten en die zijn ook oud geworden .
Als je natuurlijk aan een drukke baan woont zoals wij toen is dat wel gevaarlijk .
Ik las net dat een binnenhuis kat meer risico loopt om jonger te sterven daar die vaak minder beweging krijgen waardoor ze vaak te zwaar worden ( door onze goede zorgen ) en er teveel druk op de gewrichten komt e.d. meer... , waardoor ze minder oud kunnen worden . Ik heb me ook laten wijsmaken dat straatkatten ouder worden dan raskatten ook bij de honden zou dat zo zijn.

groetjes
thuja
woensdag 24 juni 2009 - 10:03
Gege1984

Gege1984

wat betreft het ouder worden van ras of straatkatten, binnen of buitenkatten, weet ik niet zeker welke er over het algemeen langer leven.

Wel staan veel rassen bekend om hun bepaalde eigenschappen, om deze eigenschappen zo extreem mogelijk te maken, werden de diertjes vaak doorgefokt. Dit zorgde vervolgens voor gezondheidsrisico's, waardoor rassen bekend staan als zwakker. Denk bijvoorbeeld aan een pers of een engelse bulldog, door de extreem platte snuiten, ontstaan ademhalingsmoeilijkheden, kunnen problemen voordoen met eten of met de oogjes. (dit wil natuurlijk niet meteen zeggen dat deze dieren niet oud kunnen worden.

Toch wilden mensen in de loop der tijd meer karikaturen van de oorspronkelijke rassen.

Zo moest de russisch blauw groenere ogen (terwijl deze van oorsprong amberkleurig waren), siamezen een spitsere kop, perzen een plattere kop en ga zo maar door. Toch is er genoeg informatie te vinden over 'sterke' rassen, die gemiddeld net zo oud worden als straatkatten. De russisch blauw schijnt (gelukkig voor mij dan) ook een sterk ras te zijn en over het algemeen niet een verhoogd risico te hebben om minder oud te worden.

Wat betreft de buiten en binnenkatten denk ik dat er in beide gevallen wel een kern van waarheid in zit. Mijn kat blijft binnen en dat blijft ook gewoon zo. Wat betreft katten die binnen zitten, zijn er enkele voordelen zoals:
- je merkt vaak sneller of er iets mis is met je kat, denk aan minder eten of plassen, overgeven, moeite hebben met op de bak gaan en zo zijn er nog wel een aantal dingen te bedenken.
- je kunt het dieet van je kat in de gaten houden en eventueel aanpassen
- de kans op overdraagbare kattenziektes is kleiner, denk aan niesziekte of kattenaids
- dan heb ik het nog niet eens over verkeersdrukte of kattenhaters

Beweging is inderdaad iets wat pleit voor een buitenkat, maar een speeluurtje inlassen voor de binnenkat is voor zowel baas als kat niet verkeerd mijn kat heeft af en toe een gekte uurtje dat ze door het hele huis rent.

Sorry voor mijn lange bijdrage en voor eventuele spelfouten geef ik mijn telefoon op de schuld.
woensdag 24 juni 2009 - 11:38
Thuja49

Thuja49

Hallo Gege ,

Die lange bijdrage daar hoef je geen sorry om te zeggen hoor ,
t'is altijd leuk om wat bij te leren .
Mijn kat komt ook niet buiten , alleen af en toe op mn terraske en das dan nog op 2de verdiep . En krijgt op tijd zn inentingen ieder jaar en intussen een volledige check up .

woensdag 24 juni 2009 - 14:32
Matabish

Matabish

Ik denk veeleer dat het, zoals bij de mensen, vooral aan de kat zelf ligt.
Mijn 'Coquette', een siamese poes, is 21 geworden.
Zij heeft eerst 11 jaren op een appartement geleefd en daarna nog 10 jaar in 't midden van 't groen.
Ze kwam wel altijd binnen 's nachts, maar genoot intens van al het leven in de tuin!
Oh wat mis ik haar nog steeds!!!!!!!!!!!

poezegroetjes,
Matabish.
woensdag 24 juni 2009 - 15:18
jamssen

Jamssen

Je moet een binnenkat gewoon wat speelruimte geven .
Ze zijn bij ons met zijn vieren en spelen al veel met elkaar voor de nodige beweging, ook mogen ze overal in huis komen, behalve op de slaapkamers van de kinderen en de zolder.
En ze hebben hun eigen veranda/serre met hun hoge 'uitkijkposten' ,waar ze veel plezier aan beleven.
Ik zou ze echt niet buiten durven laten, we hebben een drukke straat langs ons huis liggen en daar liggen toch regelmatig aangereden katten.
Ik zou er niet aan moeten denken, ik hou ze lekker binnen.

mlouise
woensdag 24 juni 2009 - 22:45
FOSSA

FOSSA

EN DIT IS NIET GENIETEN ZEKER......................



THOMAS LAAT HEM LEKKER WASSEN DOOR BORIS

LIEF HE
woensdag 1 juli 2009 - 23:57
FOSSA

FOSSA

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 2 juli 2009 - 00:01
Thuja49

Thuja49

HEEL LIEF
donderdag 2 juli 2009 - 08:16
York

York

Ons vondelingske Samson. Nu 1,5 jaar overleden aan longkanker. Hij is 17 jaar bij ons geweest, en mocht binnen of buiten zoals hij het zelf verkoos. Ik mis hem nog steeds, vooral als ik op zijn geliefkoosde plekjes kom.

Allemaal Beestjes

donderdag 2 juli 2009 - 20:26
FOSSA

FOSSA

Wat spijtig voor jou.....

En wij maar bezig over ons lieve katten, en maar foto's sturen

Voel mij een beetje gegeneerd hoor

Is echt nie de bedoeling voor een ander te kwetsen

echt een mooie foto

liefs
FOSSA
donderdag 2 juli 2009 - 20:44
York

York

Neen natuurlijk niet Fossa. Ik gun iedereen het plezier van hun dieren, maar ik wou het gewoon even vermelden.
Groetjes
donderdag 2 juli 2009 - 21:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon