menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijnenhok

Ga naar meest recente reactie

York

York

Ik heb een middelgroot konijntje dat momenteel in een groot hok in het tuinhuisje zit. Ik had graag een buitenhok gemaakt in de tuin waar Pruts ook kan rondrennen.
Weet iemand welk soort hout ik het beste neem(hij knaagt alles kapot alhoewel hij veel aandacht krijgt). Een hok kopen zie ik niet zo zitten, want ik wil het maken met twee houtplaten op mekaar en daartussen isolatie.
Wie weet raad?
vrijdag 27 maart 2009 - 11:44
printemps

Printemps

Dat een konijn overal aan knaagt is normaal
Anders krijgen ze veel te lange tanden
Je moet in zijn/haar hok een hoopje takken leggen en waarschjinlijk zal uw konijn dan minder aan het hok knagen

mvg lentean
vrijdag 27 maart 2009 - 17:43
York

York

Dank je voor de reaktie lentean. Takken heb ik hem nog niet gegeven, maar wel krijgt hij elke dag wortel, oud brood, groenvoeder, hooi, sto en een mengeling voor konijnen. Ik maak ook poppetjes in hooi die ik dan in zijn hok hang. Maar hij vindt het toch nog leuk om zijn hok op te eten. Momenteel zit hij in een hok van 1.20m op 0,60m met tralies.
Mvg
vrijdag 27 maart 2009 - 19:20
jdcoster

Jdcoster

Bevestig het gaas (geen tralies) aan de binnenkant van het houtwerk. dan KAN het konijn het hout niet meer afknagen
vrijdag 27 maart 2009 - 22:21
printemps

Printemps

@ york

Ze hebben echt iets hard nodig voor zijn/haar tanden hoor
Neem takken van een berk of andere (fruit)boom

mvg lentean
zaterdag 28 maart 2009 - 12:49
Heike

Heike

Om eerlijk te zijn hoop ik dat je konijntje snel buiten kan rondhuppelen want zo'n hok is écht te klein... Dat konijnen graag overal aan knabbelen is de gewoonste zaak van de wereld!

zaterdag 28 maart 2009 - 19:23
York

York

Dank aan iedereen voor de raadgeveingen. De takken heb ik al, nu nog het hok. Het is een goed idee om het hok aan de binnenkant met draad te bezetten.
zaterdag 28 maart 2009 - 20:28
Franc Lewavre

Franc Lewavre

Dit topic is weer al enige tijd geleden, maar toch wil ik graag iets eraan toevoegen. Dit probleem van hokken die kapot geknaagd worden door de konijnen, wordt namelijk door veel 'konijnenbezitters' onderkend. Bij GrootPlezier.nl kreeg ik het advies om verse wilgentakken in het hok te leggen. Dit is echt de beste tip die er is.
vrijdag 23 september 2022 - 16:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon