menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwaartekracht slachtoffertje

Ga naar meest recente reactie

Lungsey

Lungsey

Hoi tuinvrienden,

Dit kleine musje zat vanmiddag in m'n tuin wat rond te hupsen, kreeg toen ik deze foto maakte nog wel wat eten aangeboden door volwassenen, maar na een half uurtje lieten ze hem alleen zitten. Hij piepte en piepte, maar er kwam geen catering meer. Omdat het al wat later werd en het musje schijnbaar niet kon vliegen, besloten de vogelopvang te bellen om advies te vragen. Op hun aanraden hebben we het beestje gevangen zonder al te veel moeite, en in een mini-doosje weg gebracht. Het kleintje is nog te jong om uit te vliegen en is waarschijnlijk uit z'n nestje geduveld
Nu ligt ie lekker te slapen in een warm hok met een tiental andere vroege nest-verlaters. Lang leve de vogelopvang! Vogelopvang Woudenberg - bedankt maar weer!!

[afbeelding verwijderd niet-https]


voor iedereen hier
zondag 22 juni 2008 - 00:17
Merel

Merel

wat een schatteke, ja lang leve de vogelopvang

groetjes Merel
zondag 22 juni 2008 - 02:40
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

... en lang leve Lungsey, want niet iedereen weet wat hij of zij is zo'n geval moet doen, of neemt er
de moeite voor! En mussen schijnen steeds zeldzamer te worden, dus een dubbele goede daad dus.
Wat een schatje, die kleine musje, en heel leuk dat je er ook een foto van gemaakt hebt!

Groeten van Laura.
zondag 22 juni 2008 - 10:20
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

Hoi tuinvrienden,

Dit kleine musje zat vanmiddag in m'n tuin wat rond te hupsen, kreeg toen ik deze foto maakte nog wel wat eten aangeboden

[afbeelding verwijderd niet-https]


voor iedereen hier


lunqsey ,das pas tof zie ,maar geziet wel na een tijdje laten ze het beestje toch aan zijn lot over, goed dat u er was,

een hart voor dieren

gr Summer
zondag 22 juni 2008 - 11:23
Rikske_

Rikske_

Respect!!!
Zijn niet veel mensen die dit zouden doen, en geeft toch een super gevoel wetende dat je hem gered hebt!!!
zondag 22 juni 2008 - 11:59
Matabish

Matabish

goed gedaan Lungsey!!

Ik zet zo'n zielig hoopje in een vogelkooitje, met deurtje open, op een plat dakske.
Zo kunnen de ouders er aan om te voederen en zitten ze toch veilig voor roofvogels.
's Avonds binnen met een doek erover en 's morgens vroeg weer naar buiten...
Heb ik nog nooit langer dan 1 dag moeten doen, dan hadden de ouders hunne kleine alweer meegenomen.
Zelf grootbrengen heb ik ook al gedaan, maar alleen in uiterste nood.
Ze worden dan veel te tam en laten zich makkelijk vangen door katten of roofvogels.

zondag 22 juni 2008 - 15:01
corrielat

Corrielat

Wauw Lungsey,

Heel goed gedaan hoor,
voor ons een goede tip om de vogelopvang te bellen!
nooit aan gedacht, bedankt voor je tip.
dinsdag 24 juni 2008 - 22:43
Mariani

Mariani

Heeft ook veel geluk, fijn dat zulke organisaties bestaan
vrijdag 27 juni 2008 - 12:19
Lungsey

Lungsey

Ja, de vogelopvang is echt brilliant. Vaak overigens gecombineerd met opvang van andere dieren (bv egelopvang). Omdat mijn man en ik een natuurtuin hebben hebben we ook erg veel vogels, en helaas ook regelmatig katten. Het gaat nog wel eens fout. Tegen de katten gebruiken we een waterpistool, dat werkt ideaal omdat de katten zich rot schrikken en als ze eenmaal een aantal voltreffers hebben ontvangen ook langere tijd niet terugkomen. Het schaadt ze niet (behalve hun ego's), dus ik vind het prima dat we er gebruik van maken. Als er toch gewonden vogels zijn dan gaan we doorgaans naar de vogelopvang. Een enkele keer zijn we ook naar de dierenarts achter ons huis gegaan, waar de arme slachtoffertjes dan meteen uit hun lijden verlost worden. Zo schijnen duiven eigenlijk ten dode opgeschreven te zijn als ze eenmaal door een kat zijn gepakt; ze krijgen dan heel snel infecties die ze niet de baas worden. Zielig maar helaas. Gisteren nog hebben we een overbuurman geholpen met het vangen van een duif en het beestje... is niet meer Ik heb er altijd wel vrede mee hoor, de natuur is de natuur en alle beesten moeten eten, ook zwerfkatten. Maar als ik het leed kan verzachten, dan doe ik dat graag. We hebben zelfs 2 verschillende maten doosjes klaar staan, haha, met luchtgaatjes er al in

Als iemand gebruik maakt van de vogelopvang, is het wel heel netjes om een (flinke) donatie achter te laten. En je kunt in je regio eens zoeken naar een opvang en die financieel steunen, al maak je er geen gebruik van. Via het internet kun je altijd wel een adres vinden.

Heel fijn als dit item meer mensen gebruik laat maken van de vogelopvang (en andere opvangplekken). !!!
Geinteresseerden kunnen hier eens rondkijken: http://www.vogelopvangwoudenberg.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
vrijdag 27 juni 2008 - 13:29
Mariani

Mariani

Ja, ik houd ook veel van poezen en we hebber er verschillende maar, ik probeer ook de schade te vermijden
Want bij ons is het niet uit honger, maar ja, het is hun natuur hé. Dus redden wat we kunnen.

Steunen doen we ook en adopteren er af toe enkele. Ben echt blij dat toch veel mensen van dieren
houden

Dat maakt me echt gelukkig

vrijdag 27 juni 2008 - 13:45
corrielat

Corrielat

Vandaag bij thuiskomst lag er een jong lijstertje voor de deur..............op dat moment ben ik vreselijk boos op mijn kat,

en als hij hem dan van de honger opat!!!! maar nee hoor, gewoon zijn jachtinstinct, niets aan te doen,
maar leuk vind ik het niet,

vrijdag 27 juni 2008 - 22:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon