menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een spin in de morgen

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

VOOR DE BIJGELOVIGE ONDER ONS,


Vanmorgen in alle vroegte zat deze spin klaar om mij aan te vallen,

Omdat het donker was en ik niet dichterbij durfde, een beetje onduidelijk.

Wie weet hoe GEVAARLIJK hij is en welk soort?


[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 3 september 2007 - 08:02
minouke

Minouke

's morgens brengt het ruzie
's middags onrust
's avonds liefde
maandag 3 september 2007 - 08:33
corrielat

Corrielat

YIIIIIIIIIIIIIIIEK, ik wilde zojuist deze spin met een besem gaan pakken om hem buiten te zetten...........hij zat er niet meer!!!!!! nu durf ik vanavond niet naar bed, waar zou hij zitten????? brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
maandag 3 september 2007 - 10:19
minouke

Minouke

ja corrie en deze avond nà een paar dikke vliegen zal hij nog dikker zijn
maandag 3 september 2007 - 10:40
an

An

hoi corrie ik had zo'n zelfde gister in mijn tuin kastje die ik aan het schoon maken was
maar als je een spin vind is er altijd nog een andere in de buurt deze grote zijn nooit alleen werd er tegen mij gezegt
en vaak klopt het ook had je eerst de ene te pakken en dan kwam je later die andere tegen

was die spin in je slaap kamer ik heb zo'n grote ook een gehad naast me nachtkastje op het behang
ik dacht eerst dat die kinderen op het behang hadden getekend had niet zoveel licht aan en toen keek ik eens goed en was het een vieze vette grote zwarte spin
als ik er nog aan denk brrrrrrrrr

gr an
maandag 3 september 2007 - 10:47
minouke

Minouke

NOOIT alléén : in een normaal onderhouden huis zouden 2 à 5 DUIZEND spinnen wonen

arme corrie, ik zie ze al staan met haar bezem niet weten welke kant opkijken
maandag 3 september 2007 - 11:20
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

Lieve Corrie, geen vrees..... volgens mij heb je hier een doodnormale simpele schattige onschuldige gewone huisspin.
Vergelijk hem eens met deze: http://www.gardensafari.net/dutch/picpages/tegenaria_atrica.htm

Nog even dit, uit de Wikipedia:
Spinnen hebben een onverdiend slechte naam, veel mensen zijn bang voor spinnen. Dit komt wellicht omdat ze harig, sprieterig en soms snel zijn, en vaak onverwacht tevoorschijn komen, maar er zijn ook vele misverstanden over spinnen. Mensen die door een spin worden gebeten komen niet zelden in de krant, anders dan honden- of kattenbeten. De in Nederland en België voorkomende soorten zijn niet gevaarlijk voor de mens. Sommige grote soorten kunnen wel bijten maar de meeste soorten komen niet door onze huid heen. Zelfs als dat wel gebeurt is het gif van deze soorten niet zo sterk dat er meer optreedt dan een rood plekje.

Als er een spin tevoorschijn komt heeft men juist niets te vrezen; spinnen lopen altijd weg, zelfs als ze worden aangeraakt. Indien een poot wordt vastgepakt zal de spin deze vaak loslaten om te kunnen ontsnappen. Enkele soorten schieten de irriterende haartjes op het achterlijf op de belager af door met de poten over de beharing te strijken,veel soorten kennen een dreighouding. Alleen als een spin wordt opgepakt zal geprobeerd worden te bijten. De meeste soorten hebben te kleine kaken om door de huid heen te dringen of zijn niet giftig. Soorten in andere landen dan de Benelux zijn soms giftig, maar een spinnenbeet is meestal het gevolg van een ongeluk. Voorbeelden zijn spinnen die in schoenen kruipen, wat ook bij schorpioenen veel voorkomt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_dieren
maandag 3 september 2007 - 13:03
Sarah

Sarah

ohjee Corrie met zijn twee. Ik denk dat het klopt, heb vorige week een paar uur het luik naar de kuipkelder open gehad (had lekkage van vloerverwarming)en s'avonds liep er inderdaad ook zo'n grote in de woon kamer. Mijn man heft hem buiten gezet, en twee dagen later kwam nummertje 2.
Helaas hebben wij die ook niet kunnen vangen, ik weet dus ook niet waar hij is, heb hem nu 2 dagen niet gezien. Verder lopen er nu nog een stuk of wat kleine spinnen door mijn huis. Ik vind het ook heel eng en morgen gaat mijn man voor minstens een week het ziekenhuis in dan zal ik hem zelf moeten vangenIk griezel nu al.

groetjes Sarah
maandag 3 september 2007 - 13:04
rialle

Rialle

Wist niet dat er zoooveel spinnen in een huis wonen! Arme Corrie!

Mijn oudste dochter (bijna 13) is ook bang voor spinnen. Ze haalt mij herhaaldelijk uit bed (soms huilend) om midden in de nacht een spin op haar kamer weg te halen. Meestal gaat het dan om minuscule klein spinnetjes!
Op een nacht gilde ze vanuit haar kamer dat er weer een spin zat en wel op haar deken. Ik had niet veel zin om alweer een keer op te moeten staan en zei dat ze hem gerust zelf weg kon doen, hij zou wel niet bijten! Toen gilde ze alles bij elkaar en ben ik toch maar op moeten staan. Zat er toch werkelijk zo'n gezellige dikkerd met lange dikke poten op haar bed!
Dat arme kind!! "Stel je voor ik was niet wakker geworden, dan had hij over mijn gezicht gelopen!!" zei ze. Die nacht heeft ze verder bij mij in bed doorgebracht! En we hebben alles nagelopen voor ze de avond erna weer naar bed wilde.

Moet jij ook maar doen Corrie voordat je gaat slapen!

Groetjes Rialle

maandag 3 september 2007 - 13:05
Tim

Tim

Volgens mij is dat een Huisspinnen soort (Tegenaria spec.).

Grote pootjes, maar ongevaarlijk.

Het is trouwens het speelkameraadje van onze hond. Nu ja of de spin een vrijwillig speelkameraadje is, betwijfel ik wel

Gevaarlijke spinnen zijn er trouwens niet in België. Er zijn er wel enkele die door de menselijke huid kunnen bijten, maar dat geeft meestal het effect van een muggenbeet (soms het effect van een dazenbeet).
maandag 3 september 2007 - 13:07
phyton

Phyton

Kwam ik deze lieve vliegenvangers maar eens wat meer tegen

Phyton
maandag 3 september 2007 - 13:44
an

An

ik heb even op die site gekeken maar ik zat met een vies gezicht naar al die spinnen te kijken o wat goor
niks voor mij
gr an
maandag 3 september 2007 - 13:44
corrielat

Corrielat

Kwam ik deze lieve vliegenvangers maar eens wat meer tegen

Phyton


Zal ik hem laten bezorgen?
Ik zal niet makkelijk een spin kapot maken, maar ik blijf het enge beestjes vinden, en je zal zien......als ik in de tuin bezig ben, zal ik altijd in een web lopen...brrrrrrrrrrrr
maandag 3 september 2007 - 14:21
Tomby

Tomby

Leuke spinnetjes he, die hebben al op me kop gesprongen en al haha, die dacht toen wel even een hele dikke vlieg gevangen te hebben , gelukkig bijten ze niet. Als deze in mijn slaapkamer zitten zijn ze dood(te groot en te eng om da te proberen vangen in zo'n overvolle kamer met maar 15% aan succeskansen ondertussen een mep erop toch wel 98% kans is ), ergens anders verhuis ik ze naar de veranda of buiten(prolly maar voor 1 minuut ofzo en dan zitte ze weer te freeloaden in je huis)

trouwens, als je zo'n spin opeet in je slaap heb je tenminste deftig gegeten en sta je niet met honger op haha!

Grtz Tom
maandag 3 september 2007 - 15:42
Esem

Esem

Idd. dit is de doodgewone huisspin of (Tegenaria atrica spin)
Lijkt wel gevaarlijk maar is het in geen geval.
door zijn grote van ongeveer 1,5 tot 2 cm. grote spin komt deze dan ook over tot een gevaarlijk uitziende spin.
Met uitgepreide poten lijken ze dan nog ietjes groten.
Gr Esem,
maandag 3 september 2007 - 17:56
Merel

Merel

laat je fantasie maar op de loop gaan, heb eens ergens gelezen hoeveel spinnen en ander kruipend (on)gedierte er op je levenloop in je mond kruipen als je lekker ligt te snurken..... ni te doen, enigste oplossing is mond dichtplakken voor je gaat slapen

Merel
maandag 3 september 2007 - 19:24
lisa

Lisa

ik kan jullie alleen maar zeggen ,ik ben blij dat ik niet bang ben voor een spin,anders had ik veel te doen want het stikt hier van de spinen binnen en buiten

groetjes lisa
maandag 3 september 2007 - 22:54
corrielat

Corrielat

Vanmorgen zat hij/zij op de trap, mijn kat had hem ontdekt, ik heb hem laten zitten omdat ik hem niet dood wil maken, maar ik geloof niet dat ik er vriendjes mee ga worden
dinsdag 4 september 2007 - 07:52
lisa

Lisa

Hoi corrielat ge kat al de spin wel lekker vinden*lach*

groetjes lisa
dinsdag 4 september 2007 - 08:30
an

An

ik zei laatst dat spinnen altijd met zijn tweeen waren ik kan het hier niet zo gauw terug vinden ik geloof dat het ook een stukje was van jou corrielat.
ik heb ongeveer een maad geleden een spin zo'n zwarte dood geslagen dat had ik toen geschreven die zat op het plavon in de kamer .

en van morgen zat meneer nummer 2 op het plafon weer zo'n zwarte dus als het goed is krijg ik er niet meer nu wat is dat vies en eng.bah
vrijdag 26 oktober 2007 - 10:20
Angelo

Angelo

ik heb ook heeeelll veel schrik van spinnen, ben ooit eens wakker geworden door jeuk op mijn gezicht, en toen ik voelde kroop er zo een dikke harige spin op mijn hand.

ik heb toen waarschijnlijk heel de straat wakker geschreeuwd


ja ik ben een jongen (man eigenlijk nu ) met heel veel schrik voor spinnen.
vrijdag 2 november 2007 - 22:48
an

An

het lijkt mij verschrikkelijk angelo wat hebt mee gemaakt een nacht merrie ik zou ook de buurt bij elkaar schreeuwen van schrik ,
en hoe is het afgelopen?
vrijdag 2 november 2007 - 22:53
corrielat

Corrielat

Jij bent een echte man, en dat meen ik, een echte man durft zijn angsten toe te geven,
En waarom zou een man geen angsten mogen hebben, dat is heeeeeeeel menselijk he,
Het durven toegeven geeft aan dat je M(A)ENS bent,
vrijdag 2 november 2007 - 22:53
Gespeel

Gespeel

ik heb ook heeeelll veel schrik van spinnen, ben ooit eens wakker geworden door jeuk op mijn gezicht, en toen ik voelde kroop er zo een dikke harige spin op mijn hand.

ik heb toen waarschijnlijk heel de straat wakker geschreeuwd


ja ik ben een jongen (man eigenlijk nu ) met heel veel schrik voor spinnen.


Hou een kipje op je kamer, die eet ze wel op, gedaan met schrik voor spinnen
zaterdag 3 november 2007 - 08:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon