menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dat betekent toch dat we een gezonde vijver hebben

Ga naar meest recente reactie

annd6

Annd6

Vanmorgen ontdekt, een nieuwe bewoner in ons minivijvertje!
Dat is toch een teken dat het een goede en gezonde vijver is, toch?
Hopelijk blijft hij.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Ann
zaterdag 25 augustus 2007 - 12:45
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

oooooooooooooohhhhhhhhh,

Ann wat mooi, die zal wel blijven, dat is weer een gelukje he, hoeft meestal niet veel te zijn he,

Van die kleine dingen wordt ik blij, daarom ook mijn onderschrift.
zaterdag 25 augustus 2007 - 12:50
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ann, wij zitten rondom met sloten, elk jaar komen ze weer terug.

Ger heeft alleen 3 grote plastic bakken in de tuin gegraven als vijvertjes en dit is ECHT een gezond teken!!!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 25 augustus 2007 - 12:51
annd6

Annd6

Corrie,
ik vind hem ook prachtig!
Toch geweldig hé en dat in een vijvertje van amper een vierkante meter!

Jeanette,
das eigenlijk geen slecht idee als alternatief én goedkoper dan die gevormde vijverbakken.
Toen we het huis kochtte lag dit vijvertje op het dak van de garage, leuk extraatje aangezien mijn man altijd al een vijvertje wou.
Er staan veel planten in en rondom siergrassen dus het kikkertje heeft schuilplekjes zat.

Ik hoop echt dat hij blijft en wat vriendjes uitnodigd, ze zijn meer dan welkom

Groetjes
Ann
zaterdag 25 augustus 2007 - 13:07
rialle

Rialle

Ja leuk is dat he Ann.
Wij hebben niet eens een vijver maar toch zeer regelmatig kikkers in de tuin.
Vorig jaar tilde ik een oude biels (van de treinrails) van z'n plaats en toen sprongen er zo'n tiental kleine kikkertjes onderuit. Enig!!
Wij hebben in de buurt een grote visvijver liggen en daar hebben we ze naar toe gebracht in een bakje. Het was wel een toer om ze te vangen. Het moest snel want onze poes vond ze ook reuze interessant!!!

Ik heb een paar klompen in de kelder staan die ik altijd in de tuin draag. Toen ik die een keer aan wilde trekken (toevallig met blote voeten) zat er iets in een van die klompen. Jullie raden het al: een kikker!! Nu vind ik kikkers heel leuk maar niet om aan te raken! Dus als ik eraan denk krijg ik

nog kippevel!!

Groetjes Rialle
zaterdag 25 augustus 2007 - 13:36
minouke

Minouke

die van ons , je weet wel mijn nieuw logeeke Jessie Springer zien we niet meer, het was ook zo ééntje , een bruine kikker die gaan ook aan land en wonen dus niet vast in de vijver... jammer .

Verleden jaar hebben we ook 1 gezien en daarna nog een paar keer

De groene zijn meer vaste bewoners denk ik, dus hoop ik ooit op een groen kikkertje
zaterdag 25 augustus 2007 - 18:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon