menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer prunus C. nigra snoeien

Ga naar meest recente reactie

tuindame

Tuindame

Onze prunus cerasifera nigra dienen we drastisch te snoeien. Hij is nog nooit gesnoeid geweest. Wanneer kan ik dit best doen en kan ik dit direct vrij drastisch doen?
dinsdag 26 juni 2007 - 03:07
minouke

Minouke

wij hebben ze verleden jaar in november gesnoeid

groetjes
dinsdag 26 juni 2007 - 03:11
deHaan

DeHaan

Ik zou hem niet drastisch snoeien.
Alleen de schurende takken weghalen, dat kan nu heel goed.
donderdag 28 juni 2007 - 03:30
minouke

Tekst aangepast

Minouke

hier in grimbergen hebben ze die in de herfst helemaal gesnoeid zoals de knotwilgen dus alléén de stam en een knotteke bleef erover, en niet te geloven want ik dacht ook van oei amai, en er zijn terug takken aan . ze waren te groot voor de straat geworden en nu hebben ze weer een kleine kruin.

die van ons hebben wij gewoon dikke takken uit gedaan om te verlichten
donderdag 28 juni 2007 - 03:49
WiPe

WiPe

Tja, nu kunnen we ons allemaal vragen beginnen stellen over de vakkennis van het personeel in Grimbergen.
Weghalen van een enkele tak kan volstaan. Bij soorten als Prunus cerasifera, die vrij slecht snoei verdragen, bestaat altijd de kans dat de boom het loodje laat. Bovendien is de kans op loodglans bij snoei in de winter vrij groot. Zomersnoei lijkt me meer aangewezen. maar dan niet zo drastisch als in grimbergen. Dat soort snoei geeft nieuw schot dat beduidend makkelijker kan afbreken op de plaats waar ze gesnoeid zijn geweest.
donderdag 28 juni 2007 - 21:53
minouke

Tekst aangepast

Minouke

't is toch gelukt, moet eens gaan kijken in de zijpstraat /humbeek, en hebben deze lente ook , weliswaar lichtjes maar toch gebloeid

in november hebben wij die toch ook voor de helft van de takken, zelfs dikke uitgehaald om meer licht in de border te krijgen

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-06-28

in het midden van de foto staat hem, deze lente in mei nà de bloei, tenzij het een ander soort is ; zou ook kunnen want hij stond er, maar volgens tuinboeken klopt de beschrijving
donderdag 28 juni 2007 - 23:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon