menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien Japanse es Arcer

Ga naar meest recente reactie

barbie64

Barbie64

Wij waren in de dierentuin van Amersfoort en die hebben een japanse tuin.
Prachtige rode essen en heel mooi gesnoeid.
Wij hebben er 1 in de voortuin die al 40 jaar oud is maar nu echt top zwaar is en de buren moeten er nu onderdoor lopen en ik kan bijna niet meer bij mn brievenbus, deze hebben we 3 jaar geleden bij ons nieuwe gekochte huis erbij gekregen.
We willen hem laten snoeien in etage's zoals een bonsaiboom eruit ziet.
Weet iemand een es kenner of iemand die verstand heeft van het model snoeien van een japanse es.?
Groetjes Barbara
maandag 18 juni 2007 - 23:30
WiPe

WiPe

Japense es? Ik vermoed eerder dat het om een Japanse esdoorn gaat.
Van die Japanse esdoorn bestaan er tientallen variëteiten. Sommige variëteiten groeien in etages, andere zijn dan weer opgaand, of weer andere eerder breed. Je kan een opgaande japnse esdoorn niet zomaar veranderen in een etagebonsai. Een vakbekwaam snoeier kan mits goede snoei wel zorgen dat je weer bij de brievenbus kan en dat d eburen er zonder problemen onderdoor gaan kunnen. maar je moet wel bedenken dat je met een dergelijke Japanse esdoorn voorzichtig moet omspringen.
maandag 18 juni 2007 - 23:49
barbie64

Barbie64

Japense es? Ik vermoed eerder dat het om een Japanse esdoorn gaat.
Van die Japanse esdoorn bestaan er tientallen variëteiten. Sommige variëteiten groeien in etages, andere zijn dan weer opgaand, of weer andere eerder breed. Je kan een opgaande japnse esdoorn niet zomaar veranderen in een etagebonsai. Een vakbekwaam snoeier kan mits goede snoei wel zorgen dat je weer bij de brievenbus kan en dat d eburen er zonder problemen onderdoor gaan kunnen. maar je moet wel bedenken dat je met een dergelijke Japanse esdoorn voorzichtig moet omspringen.
dinsdag 19 juni 2007 - 00:11
barbie64

Barbie64

hij is rood en word weer groen, hebben er geen verstand van, dus kent je een vakbekwame snoeier dat is de vraag graag adres of telefoonnummer.
dinsdag 19 juni 2007 - 00:13
WiPe

WiPe

In welke buurt?
dinsdag 19 juni 2007 - 03:21
barbie64

Barbie64

Wij wonen in Zeist, provincie Utrecht
dinsdag 19 juni 2007 - 03:23
Tine

Tine

In Boskoop is een grote bomenkwekerij. Ik denk dat zij je wel aan adressen kunnen helpen.

Tine.
dinsdag 19 juni 2007 - 16:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon