menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft een oplossing voor afbrekende fuschias

boshaas

Tekst aangepast

Boshaas

Ik heb een vraag over (stam)Fuschias,
Mijn vrouw is een geweldige tuinvrouw en heeft heel veel bloemen en planten in de tuin.
Maar de (stam)fuchsias groeien zo goed dat de takken te zwaar worden en als het een beetje waait breken ze af onder hun eigen gewicht, ik heb ze al proberen op te binden met touwtjes, maar is er misschien iemand die een betere manier weet om het afbreken te voorkomen, het is echt zonde om zo'n mooie takken te zien afbreken, wie heeft hier een oplossing voor?????
dinsdag 11 juli 2006 - 10:59
ines

Ines

Dag boshaas,
Bij stamfchia's lijkt het beter als U de takken regelmatig voor de helft inkort dit kan U doen door de niet
bloeiende takken te nemen zo gaat die voller worden en ook minder afbreken,door toppen
kan U dit probleem gedeeltelijk oplossen.
De standplaats in acht nemen en felle wind vermijden,zoek een rustig plaatsje in Uw tuin met
enige afscherming.
U kan ook een aantal takken in de fuchia weven die zorgen voor enige stabiliteit(bamboo of...)
Grtjs,ines.
woensdag 12 juli 2006 - 00:53
jeff

Jeff

Dat toppen is een goed idee , maar de hoge soorten zie ik wel eens groeien langs een rolletje tuindraad waar ze dan doorgroeien , een beetje hetzelfde als takjes erin weven .
Mvg jeff
vrijdag 21 juli 2006 - 12:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon