menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potentilla fructicosa

minouke

Minouke

ik heb een haagje van potentilla fructicosa abbottswood, maar door het in de lente tot op 30 cm terruggesnoeid te hebben lopen al de takken niet meer mooi uit. Nu wou ik weten hoe kan ik dit stekken om nieuwe plantjes te krijgen en hoelang duurt het om weer een tamelijk serieus plantje te hebben oooof
is er nog hoop met die er nog staan (er is nog wat groen doorgekomen)

groetjes
dinsdag 12 juni 2007 - 15:58
Kwest

Kwest

Hallo minouke,

Potentilla verdraagt snoei heel goed, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Misschien was het tijdstip waarop je hebt gesnoeid niet ok.
Op de site van The Royal Horticultural Society (geweldige site trouwens) wordt aangeraden te snoeien na de bloei.

"This group of evergreen shrubs flower on the previous year's growth in spring or early summer, or on the current year's growth in late summer and autumn.

Prune after flowering, especially where flowering is on the previous year's growth, or in the subsequent early to mid-spring if flowering is on the current year's growth. Remove shoots that have flowered to within 1.5-2.5cm (0.75-1in) of the previous year's growth."

De fiche van Potentilla fructicosa abbottswood vind je hier. http://www.rhs.org.uk/rhsplantselector/plantdetail.aspx?plantid=44850
dinsdag 12 juni 2007 - 19:27
minouke

Minouke

Halo kwest, dan is het dat ik heb hem in vroege maart gesnoeid en dank je voor de tip , ik zal hem in mijn favorieten zetten (de site)
dinsdag 12 juni 2007 - 19:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon