Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi, om het nu te voorkomen. Wat kan ik nu al doen om ervoor te zorgen dat de Leibomen Evereste weer ziek worden. Het is slecht te zien op de foto maar op de takken zit nog een witte lichte aanslag den v vorig jaar. En dat geldt ook voor de Kweepeerbomen. Nu al inspuiten met iets?
Ik zie helemaal niets waar ik mij nu zorgen over maak. Dat grijze laagje hebben diverse boomsoorten. Dit is een natuurlijk iets, geen teken van een ziekte.
Vorig jaar hadden veel sierappels het lastig door de vele neerslag. Bomen kregen last van schurft en bladvlekken, soms waren de bomen eind augustus al half kaal. Dat lag dus aan het weer en daar kun je weinig aan doen.
echt? oke, dank je wel!
En die Kweepeer 'Vranja' die is tot nu toe en dat is 4 jaar elke jaar ziek, en elke jaar vallen de bladeren er , krullen om ed...stippen op het blad...kan ik hem ook helpen met iets? Ik heb er 3 nl en elke keer als het blad valt raap ik de bladeren op die tussen de andere planten vallen. Dat is nog erger dan die sierappel!
Ik heb diverse kweeperen soorten staan en die hadden vorig jaar allemaal last van de bladvlekkenziekte die wordt veroorzaakt door de onzichtbare schimmel Diplocarpon maculatum. Half Augustus waren de bomen zo goed als kaal. Die bladvlekkenziekte treedt vooral op in natte jaren waarbij het blad lang nat blijft. Hoe langer het blad nat blijft, des te meer kans op bladvlekken. Kweeperen hebben een open, zonnige standplaats nodig met voldoende wind zodat het blad snel opdroogt. Kweeperen komen van oorsprong uit een totaal ander klimaat met droge zomers en heel af en toe een onweersbui.