menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Albizia

Carine H

Carine H

Heb een albizia gekocht in een pot voor op mijn terras ,de eerste weken ging dit goed er kwamen bloemen op. Ik gaf hem bijna dagelijks wat water
Toen kreeg hij plots gele blaadjes en vielen die af. Ik heb dit kunnen stoppen door hem effe geen water te geven . Maar we zijn nu net terug van vakantie en nu zijn alle bladeren verdord terwijl hij toch nog water heeft gekregen tijdens onze afwezigheid.
Is mijn plant verloren ? Wat moet ik doen ?
Hij staat wel nog in de pot waarin ik hem heb gekocht. Misschien moest ik hem direct in een grotere pot met extra potgrond gezet hebben?
Wie kan mij advies geven
zondag 7 augustus 2022 - 08:49
Tuinprins

Tuinprins

Het beste is de plant uit te planten in de volle grond. Voor de plant is dit op termijn beter, een pot is toch maar behelpen.

Indien je niet kunt uitplanten in de volle grond dan overpotten in een grotere pot. Gebruik fatsoenlijke potgrond, niet bemesten.

Of de plant nog blad zal krijgen en blijft leven of de geest geeft is zo niet te zeggen.

Het is heel goed mogelijk dat de plant uit de kas komt en op het tuincentrum ook beschut heeft gestaan. Zulke planten moet je voorzichtig aan het 'echte' weer laten wennen. Dus eerst een paar uur zon per dag en dit geleidelijk opvoeren. Doe je dit niet dan kan een plant te lijden hebben, zelfs planten die in de volle zon willen staan.

Gegroet, de tuinprins
zondag 7 augustus 2022 - 10:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon