menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Thuja plicata Atrovirens

Tah

Tekst aangepast

Tah

Hallo, alvast bedankt om dit te lezen.

Wij hebben een nieuwbouw woning aangekocht en in het lastenboek staat vermeld bij de bijzondere voorwaarden dat er een Thuja plicata Atrovirens wordt geplaatst op de scheidingslijn.
Wij hadden al meermaals aangegeven aan de bouwheer dat wij dit liever niet willen maar alle buren willen dit wel, dus die haag komt er sowieso.

Wij hebben een hond en moeten dus ook een omheining plaatsen en nu vraag ik me af hoe we dat dan precies moeten doen met die haag? Onze tuin is al niet zo groot en ik heb geen zin om dan ook nog eens een stuk grond te gaan ‘opgeven’. Kan/mag ik die draad tegen die haag plaatsen? Ik ga ervan uit dat die haag dan ook door onze draad zal groeien waardoor uiteindelijk de draad niet meer te zien is.
Ik lees overal dat de haag 50cm van de draad (scheidingslijn) moet staan op hun grond maar gezien er in het lastenboek staat dat die haag wordt geplaatst op de scheidingslijn, wat dan?

Ik heb deze vraag ook al gesteld aan de bouwheer en ik kreeg als antwoord ‘omdat wij als eerste eigenaar zijn, wij eerste keuze hebben’. Dit maakt het voor mij dus nog onduidelijker want zo staat het niet vermeld in het lastenboek en ik wil achteraf geen problemen met mijn buren.

Waar kan ik hierover meer duidelijkheid verkrijgen?

Alvast bedankt.

Tah.
dinsdag 15 juni 2021 - 00:32
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Verschrikkelijke haagplant, je hebt alvast mijn innige deelneming. Ik heb een persoonlijke vendetta tegen deze plant sinds ik enkele meters moest uithalen, de uitgedroogde verzuurde grond krijg je er gratis bij.

Draad zo kort mogelijk tegen de "haag" zetten, op jouw kant, groeit er wel door.

Succes, benieuwd wanneer je de eerste bruine plek krijgt of wanneer ze vanonder bruin worden. Sterkte.
vrijdag 18 juni 2021 - 23:35
dj1

Dj1

Wat is daar zo verschrikkelijk aan ?
zaterdag 19 juni 2021 - 10:16
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Te diep insnoeien, droogte of urine van honden en je hebt onherstelbare bruine plekken, verzuren de grond, zuigen het water eruit worden na een tijd kaal en bruin vanonder, en dat is persoonlijk maar ik vind ze saai en lelijk.

Elk zijn ding natuurlijk
zaterdag 19 juni 2021 - 13:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon