menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilg stekken

Ga naar meest recente reactie

jordy94

Tekst aangepast

Jordy94

Hallo allemaal,

Sinds kort vind ik het erg leuk om te stekken en nu wil ik graag een wilg stekken omdat deze lekker snel groeien, dat is als beginneling natuurlijk extra leuk. Helaas was ik hier net iets te laat mee begonnen, namelijk eind van de herfst en mijn wilgenstekjes sloegen helaas niet goed aan. Vorige week heb ik een aantal 'willow cuttings' geknipt van een knotwilg. Deze heb ik in het water gezet en krijgen nu al een aantal witte wortelpuntjes. PS: De foto die ik heb bijgevoegd is niet mijn foto, maar een voorbeeld wat ik bedoel met willow cuttings.

Het nadeel van deze cuttings is dat ik de top (kroon?) kwijt ben, nu vraag ik me af of het mogelijk is om van deze cuttings toch een mooie top kan krijgen? Bijvoorbeeld door alle nieuwe twijgjes te knippen op 1 na? Of kan ik beter wachten tot de moederwilg een nieuw twijgje heeft en daarvan het bovenste topje afknippen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jordy

Struiken & Bomen

dinsdag 13 april 2021 - 11:44
LT

LT

Als die uitlopers wat langer zijn...Afknippen en opnieuw stekken. Dan heb je er een die gewoon rechtdoor gaat
dinsdag 13 april 2021 - 12:50
jordy94

Jordy94

Bedankt voor je reactie, dat is natuurlijk ook een idee! Het scheutje moet in dat geval wel vertakt zijn lijkt me?
dinsdag 13 april 2021 - 13:46
LT

LT

Het scheutje "met hieltje" afscheuren.

Struiken & Bomen

dinsdag 13 april 2021 - 16:39
WiPe

WiPe

Als je een scheut over houdt en de rest verwijderd, wordt dat vanzelf een mooie recht doorgaande scheut. Dat groeit er allemaal uit, zodat je niet meer kan zien of dat een stek of een zaailing was.
dinsdag 13 april 2021 - 19:51
jordy94

Tekst aangepast

Jordy94

Bedankt voor jullie reacties!
woensdag 14 april 2021 - 09:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon