menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schors afgezaagde olijfboom

Ga naar meest recente reactie

marceljdehaan

Tekst aangepast

Marceljdehaan

Wij hebben een afgezaagde olijfboom. De kruin heeft nooit echt diepgroene bladjes, terwijl scheuten bij de onderkant van de boom wel diepgroene bladjes hebben. De schors op het zaagvlak begint los te laten. Kan dit echt kwaad en hoe moeten wij dit verzorgen?

Struiken & Bomen

zondag 11 april 2021 - 11:49
Henk-Willem

Henk-Willem

Waarom is de boom afgezaagd? Een afgezaagde boom heeft toch geen echte kruin meer? Het lijkt me dat de stam aan het inrotten is. De groene blaadjes aan de scheuten is waarschijnlijk opschot vanuit de wortels.
zondag 11 april 2021 - 17:51
marceljdehaan

Marceljdehaan

De olijfbomen zijn afgezaagd omdat ze zo worden geïmporteerd vanuit Spanje en Italië.

Struiken & Bomen

maandag 12 april 2021 - 11:20
Carib

Tekst aangepast

Carib

Serieus? Zijn er kopers die hiervoor 600 euro betalen? Daar kun je 6 prachtige jonge echt mooie bomen van kopen. (en dan bedoel ik dus geen olijfbomen)
maandag 12 april 2021 - 15:43
Henk-Willem
maandag 12 april 2021 - 21:03
WiPe

WiPe

Olijfbomen verdragen dat soort snoei slecht. Bovendien zijn die veel te veel wortels kwijt en worden die in een veel te koud en nat klimaat aangeplant. Het is geen goed idee om daar geld aan uit te geven.
dinsdag 13 april 2021 - 00:35
marceljdehaan

Marceljdehaan

Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb zelf zo'n 10 jaar in Spanje gewoond. Wij hebben een tuin met veel middellandse zee planten en vonden daarin de olijfboom erg leuk. Maar ik had nu beter met een kleine niet afgetopte olijfboom kunnen beginnen. En fin, we gaan kijken wat er met de olijfboom gaat gebeuren deze zomer 2021.
dinsdag 20 april 2021 - 07:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon