menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leilaurier gele slappe bladeren

Ga naar meest recente reactie

Coolsv

Tekst aangepast

Coolsv


woensdag 31 maart 2021 - 23:12
Tuinprins

Tuinprins

Stonden die planten in pot of kwamen die uit de volle grond?

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat ze dorst hebben. Op wat voor grond zit je? Heb je regelmatig water gegeven sinds de aanplant?

Dat er een aantal bladeren geel worden is overigens een natuurlijk verschijnsel (bladrui). Veel mensen denken dat wintergroene planten ieder blaadje ten eeuwige dagen vasthouden maar dat is niet zo. Periodiek wordt er wat blad afgestoten. Bij de meeste wintergroene planten gebeurt dat ergens in het voorjaar.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 1 april 2021 - 06:06
WiPe

WiPe

Als die niet goed groeit na de aanplantmoet je allereerst de diepte van aan plant conttroleren De wortelhals ma maar net onderdegrond zitten. Anders stikken de wortels;
donderdag 1 april 2021 - 07:39
Coolsv

Coolsv

De bomen zaten in pot. We hebben ze dagelijks water gegeven. 1 gieter ongeveer.

De wortels zitten gelijk met de grond rondom de boom...dus denk niet dat ze te diep zitten.
donderdag 1 april 2021 - 09:50
WiPe

WiPe

Je hebt die bomen geplant met de bovenkant van de pot gelijk met de grond, zonder te controleren hoe diep die wortelhals in de pot zit?

Je kan natuurlijk ook controleren hoe diep de wortels zitten en de bomen correct aanplanten. Aan jou de keuze.
donderdag 1 april 2021 - 12:02
WiPe

WiPe

Op deze link vind je correcte info over het aanplanten van containerbomen. https://www.klimaatbomeninlimburg.be/files/Technische-fiches/Technische-fiche-Bomen-met-kluit-of-container-planten.pdf

Ik citeer even:

Bomen die te diep worden geplant, kunnen te maken krijgen met zuurstofgebrek. De wortels gaan rotten en de boom sterft af.


Let bij bomen in container extra op:
? verwijder de grond boven de wortelhals. De wortelhals en de bovenkant van de pot zijn zelden op dezelfde hoogte. Zo voorkom je dat de boom te diep wordt geplant.
? containerbomen hebben vaak draaiwortels. Die trek je best voorzichtig uit de kluit en spreid je ze open in het plantg
donderdag 1 april 2021 - 18:56
dries944

Dries944

Het lijkt me sterk dat die bomen nu al last hebben van droogte, het groeiseizoen is nog maar juist ingezet. Beter om de paar dagen of per week goed water geven.
Zo stimuleer je dat de wortels naar beneden groeien.
Dat van die containerbomen wist ik nog niet WiPe
donderdag 1 april 2021 - 21:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon