menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wit bloeiende struik/boom

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Henk33

Hallo,
Nu zie je veel struiken met witte bloemen. Dit zal de sleedoorn zijn. Echter ik zie ook bomen hier tussen met ook witte bloemen. De sleedoorn kan toch niet als een boom groeien of toch?
Groeten
Henk
dinsdag 30 maart 2021 - 13:56
WiPe

WiPe

Dat zou bv kerspruim Prunus cerasifera kunnen zijn. Die bloeit nu en die is groter.
dinsdag 30 maart 2021 - 14:06
Chrisvn

Chrisvn

Moest denken aan de stermagnolia toen je het had over witte bloemen, die zie je nu ook veel..
dinsdag 30 maart 2021 - 14:08
Henk33

Henk33

Hallo,

Ik denk geen stermagolia. Ik heb het over bomen tot wel 10 m hoog langs de bosrand en daar staat ook sleedoorn als struik tussen.
Ik denk eerder aan een Prunus zoals WePi zegt.
woensdag 31 maart 2021 - 09:54
Henk33

Henk33

Ik heb nog een aanvullende vraag.
Langs de wei bij mij tegenover staan sleedoornstuiken en die bloeien nu volop mooi wit.
Ik heb zelf ook 4 sleedoornstruiken in de heg staan, maar die bloeit nooit. Hoe zou dit komen?
Groet
zondag 4 april 2021 - 10:34
Henk-Willem

Henk-Willem

Krijgen ze voldoende (zon)licht? Ik heb er ook een paar op een houtwal staan, alleen de struiken aan de zuidkant in volle zon bloeien volop.
zondag 4 april 2021 - 10:38
dries944

Dries944

Bij mij staat de pyrus chanticleer ook in bloei met witte bloemen.
zondag 4 april 2021 - 14:46
Henk33

Henk33

Aan de binnenkant kan ik me voorstellen dat er te weinig zonlicht komt, maar de buitenkant is de zuidzijde en staat ongehinderd in de zon.
maandag 5 april 2021 - 09:12
WiPe

WiPe

Hoe lang staan die sleedoornstruiken daar? Hoe worden die gesnoeid?
woensdag 7 april 2021 - 11:03
Henk33

Henk33

Die staan daar al zeker 30 jaar. Ik snoei ze net als de liguster en meidoorn in de haag 2x per jaar.
woensdag 7 april 2021 - 14:01
Henk-Willem

Henk-Willem

En de grond? Sleedoorn houdt wel van wat meer kalkrijke grondsoorten.
woensdag 7 april 2021 - 22:09
WiPe

WiPe

twee keer per jaar snoeien? Zou het kunnen dat je de bloemknoppen voor het volgende jaar weg knipt? Vroege bloeiers als sleedoorn maken hun bloemknoppen aan het eind van de zomer.
donderdag 8 april 2021 - 09:57
Henk33

Henk33

De grond is het probleem niet denk ik. Een paar meter verdere, zoals ik eerder schreef, staan struiken sleedoorn volop in bloei en dat is dezelfde grond als bij mij.
Het snoeien zou ik in het najaar dit jaar eens kunnen overslaan, dan zie ik het volgend jaar wel of er dan wel bloemen komen.
donderdag 8 april 2021 - 11:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon