menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mag mijn albizia julibrissin naar binnen??

Ga naar meest recente reactie

Syl82

Syl82

Ik heb dringend advies nodig over onze slaapboom. Ik heb in juni een slaapboom gekocht die het de hele zomer prachtig heeft gedaan, ook mooi in bloei gestaan. Hij staat in een pot en omdat ik had gelezen dat hij slecht tegen teveel water kan heb ik hem dit weekend naar binnen gehaald. Hij staat nu op zolder bij het raam op het zuiden. Nu lijkt hij opeens per dag enorm achteruit te gaan. De bladeren worden geel en sinds vandaag gaan de blaadjes zelfs niet meer open als het licht is. Is het beter dat ik hem de hele winter toch buiten laat staan, of kan het geen kwaad om hem binnen te laten overwinteren? Ik hoop snel een advies te krijgen wat ik kan doen want hij gaat erg hard achteruit.

Groeten, Sylvia
donderdag 22 oktober 2020 - 11:34
sophora

Sophora

Plant hem gewoon in je tuin. En het is normaal dat de bladeren nu geel worden en afvallen.
donderdag 22 oktober 2020 - 12:45
deHaan

DeHaan

Hij staat bij mij gewoon in de volle grond en doet het daar uitstekend.
donderdag 22 oktober 2020 - 16:53
danny2

Danny2

Zoek wel een plaats beschermd van de noorderwind
vrijdag 23 oktober 2020 - 23:04
Plantadvies

Plantadvies

Wanneer de plant binnen staat met de winter moet hij licht vochtig gehouden worden.
zaterdag 24 oktober 2020 - 08:38
Syl82

Syl82

Bedankt voor de reacties!
Ik heb hem inmiddels toch weer buiten gezet want binnen ging hij erg snel achteruit. Hij staat nu wat meer beschut. Ik ga hem deze winter gewoon goed in de gaten houden
zaterdag 24 oktober 2020 - 09:13
johanwigma18

Johanwigma18

ligt er aan welke albizia ,want niet alle albizia,s zijn winterhard
zaterdag 30 juli 2022 - 22:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon