menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beschadiging aan notenboom

Ga naar meest recente reactie

Pleblansch

Pleblansch

Help! Zie foto.
Wat is hier aan de hand?
Ik ontdekte het gisteren ineens. Na wat zoekwerk op internet kan ik nog niet echt een oorzaak vinden. Hooguit verbrand in hete zomer?
Wat te doen?
Blootgraven rondom en schoonmaken alle losse stukken schors verwijderen en dan behandelen met snoeiwond?
Ik wil niet dat deze boom dood gaat????
Er is niets gebeurt verder in of om de boom... mss toch door grasmaaien? Maar dat doen we ook altijd voorzichtig. Niet tegen stam aan botsen met de maaier..
Verder totaal geen problemen met de boom. Nu wel hier en daar beetje gesnoeid hoofdzakelijk dood hout weg.
Graag jullie advies
Hartelijke dank

Struiken & Bomen

donderdag 15 oktober 2020 - 09:07
sophora

Sophora

Heel waarschijnlijk toch van grasmaaier. De boom zal er niet van dood gaan.
donderdag 15 oktober 2020 - 18:49
dries944

Dries944

Best altijd een boomcirkel houden waar geen gras groeit rond de stam. Veel gemakkelijker om het gras af te rijden. En een graskantensnijder heb je dan ook niet nodig.
donderdag 15 oktober 2020 - 21:07
WiPe

WiPe

Stamschade door grasmaaien. De oplossing die je voorstelt maakt de schade alleen maar groter.
Ik zie geen wortelaanzetten aan de stamvoet. Ik vrees dat die boom dus ook wat diep geplant is; Daar valt nu niks meer aan te doen. (Tenzij die recent is opgehoogd. Het voorstel van Dries944 is dan zeker een goed idee. Boomcirkel met mulch waar je het blad kan laten liggen. Maak die maar lekker groot.
vrijdag 16 oktober 2020 - 11:13
Pleblansch

Pleblansch

Dank voor de reacties. Ik ga inderdaad een cirkel maken om de boom.
Ik hoef er dus niets op te smeren
Herstellen deze beschadigingen dan weer? Of hoe werkt dat?
Ik hoop dat t goed komt.

vrijdag 16 oktober 2020 - 16:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon