menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer Palmatum van volle grond naar pot

Ga naar meest recente reactie

gunny

Gunny

Door omstandigheden moet ik verhuizen.
Waar ik momenteel woon staat mijn Acer in de volle grond,
maar aangezien ik naar een appartement verhuis zal de in een pot moeten komen.

Enige tips naar het verplanten van de Acer (tijdstip; momenteel staat die immers in volle bloei),
type pot die ik best gebruik (groot tot zeer groot), enz...

Hij is ongeveer een kleine 2m diameter maar niet erg groot.

Enige tips ook naar het behandelen van de Acer eens die in zijn pot zit zijn ook zeer welkom (voeding? hoeveel water?)

Thanks
donderdag 17 mei 2007 - 18:05
gunny

Gunny

Niemand die mij kan helpen?
maandag 21 mei 2007 - 02:55
deHaan

DeHaan

Haal de plant met een zeer royale kluit uit de grond, en zorg dat er zo min mogelijk grond eraf valt.
Neem een pot van ongeveer 80 tot100 cm doorsnee, zet de plant hierin.
Vul de ruimte die over is met een mengsel van tuingrond en potgrond 50:50.
Zet de pot met plant op een koel en schaduwrijke plaats in de tuin, en geef goed water.
En dan hopen dat het goed gaat.
Als je dit in een tijd doet dat er geen bladeren aanzitten lukt het veel beter.
maandag 21 mei 2007 - 05:10
gunny

Gunny

Thanks deHaan voor de raad.
Ik kan de plant laten staan zolang nodig, dus geen probleem om te wachten tot de bladeren gevallen zijn.
Nu inderdaad hopen dat em het haalt...
maandag 21 mei 2007 - 05:18
printemps

Printemps

ik heb ne keer gezien op tv hoe ze grote bomen in pot zettten
de voorbereiding bestaat eruit om rond de boom een geul te graven(ter grote van uw latere pot)(of wa kleiner)
dan er vijverfolie of zware plastiek erond doen,dan maakt de boom al verse wortels (in een rondje dus)
dan later (deze winter ofzo)als boom in pot moet de onderste wortels die nu nog intact zijn doorsnijden en/of snoeien
via die onderste wortels neemt hij nu nog vocht en voeding terwijl hij die andere wortels al kwijt is

grtzz

an


dinsdag 22 mei 2007 - 22:09
Liesbet Goemans

Liesbet Goemans

Beste Gunny
Ik heb al 2 jaar een japanse esdoorn op mijn terras. In het tuincenter hebben ze deze voor mij in een grote hoge pot gedaan en thuisgeleverd. In de winter verliest hij al zn bladeren. Hij is ongeveer 1,5m hoog. Vorig jaar had ik een schimmelziekte op het blad maar na de juiste behandeling is hij erdoor gekomen. Nu staat hij prachtig op mijn terras en won ik in het groen. Ben er heel blij mee.
Groeten
Liesbet

Struiken & Bomen

zaterdag 10 augustus 2019 - 10:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon