menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia annabelle

Ga naar meest recente reactie

martine

Martine

ik heb de eerste keer een annabelle, prachtig gewoon, ik ga er ook van drogen, maar ik vroeg me nu af of ik deze ook voor ze droog is als snijbloem kan gebruiken, op water of oasis?
ik zou het zelf kunnen uitproberen, maar ik heb maar 1 plant die pas het eerste jaar bloeit, 't mag dus niet veel misgaan.
misschien heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
met dank, Martine
maandag 3 juli 2006 - 21:13
Geertje

Geertje

ik heb ze al in nat oasis gezet en na een tijdje drogen die dan toch mooi uit ze behouden ook redelijk goed hun kleur, dat stukje staat wel in een redelijk warme kamer (bij mijn ouders waar het steeds zeer warm is)
dus misschien is het toch te proberen?
maandag 3 juli 2006 - 23:23
Tomateboer

Tomateboer

ja,
altijd eerst water geven en dan laten drogen
geen water meer bijgeven,en dan drogen ze het gemakkelijkst
grt
maandag 3 juli 2006 - 23:28
martine

Martine

bedankt, ik ga het eens proberen!
Martine
dinsdag 4 juli 2006 - 21:52
Nigella

Nigella

Martine
voor annabelle geldt hetzelfde als voor ander hydrangea's (hortensia's) voor indrogen, dus als je ze echt dicht wil hebben afsluiten met draadje. Al is deze hydrangea iets geslotener.

wij hebben hier 7 struiken staan, dus heb ik er een aantal geknipt om voor jou te testen, wat het mooist is om te verwerken in stukken. Er staat een reeds witte open bloem in eenvaasje met weinig water, zelfde gedaan voor een nog groene maar toch al duidelijke bloem. De twee zelfde eens gewoon in een overschot nat steekschuim gestoken en zal een naar resultaat kijken zonder aan te binden
woensdag 5 juli 2006 - 21:19
martine

Martine

Nigella,

heel fijn dat je dit eens uitprobeert voor mij, ik wacht dan nog op vervolg alvorens zelf iets te doen. ik plan om er nog meer te planten maar dan moet er eerst een deel laurier weg en dat is nog niet gelukt.
met dank!
Martine
woensdag 5 juli 2006 - 21:38
Nigella

Nigella

Martine kan al zeggen dat de bloem die nog een beetje groen was, het op water begeven heeft, de witte staat nog in beide probeersels
donderdag 6 juli 2006 - 22:46
Nigella

Nigella

de witte in een bodemke water is ook al gesneuveld, dus blijkbaar zoals ik dacht (en altijd doe) eerst wat laten drogen aan de struik zelf tot licht papierachtig is
vrijdag 7 juli 2006 - 18:46
martine

Martine

Nigella,
bedankt om dit uit te proberen, ik ga dus zeker de bloemen eerst wat laten drogen;
ze zijn zo mooi nu, maar 'k zal geduld moeten hebben , he.
mercikes , martine
vrijdag 7 juli 2006 - 21:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon