menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ziekte in vijgenboom?

Ga naar meest recente reactie

Kayanoa

Kayanoa

Ik heb vorig jaar een vijgenboom gekocht ( ronde de bordeaux of rouge de Bordeaux) hij staat in een grote zinken teil in de zon vlak naast een druivenstronk. Hij deed het vorig jaar goed en begon nu ook heel goed (nieuwe takken en bladeren). Alleen nu de afgelopen week is hij erg gaan hangen ondanks dat hij volgens mij voldoende water krijg. De bladeren zijn nu ook aan het uitvallen en zitten bruine plekken in zie foto, is dit een ziekte?

We hebben m net naar de andere kant van de tuin gesleept, ben bang dat er iets van de druif is overgesprongen/kropen.

Ik hoop dat iemand advies kan geven wat te doen?

Struiken & Bomen

dinsdag 26 mei 2020 - 20:19
Kayanoa

Kayanoa

Hier voorkant van het blad

Struiken & Bomen

dinsdag 26 mei 2020 - 20:23
Tuinprins

Tuinprins

Zitten er voldoende gaten in die zinken teil?
dinsdag 26 mei 2020 - 20:34
Kayanoa

Kayanoa

Ja er zitten gaten in de zinken teil, en op de bodem ligt een laag hydro korrels. In maart heeft hij voeding gekregen speciaal voor vijgen bomen en toen ging het goed en zag je ook kleine vijgjes komen, zit nu niks meer. Zitten ook allemaal gaten in de bladeren.

De druif heeft wel al jaren last van spint (doet het verder wel goed) maar dacht dat dit niet over kon gaan. Maar de bladeren van de vijgenboom zien er anders uit als van de druif.

Struiken & Bomen

woensdag 27 mei 2020 - 09:56
Kayanoa

Kayanoa

Zie er net een beestje (soort rups) opzitten met allemaal zwarte puntjes die hij achterlaat
woensdag 27 mei 2020 - 12:25
Kayanoa

Tekst aangepast

Kayanoa

Hier een goede foto, beestje zit net iets boven het midden. Onder soort spinnendraad met zwarte puntjes erin.

Struiken & Bomen

woensdag 27 mei 2020 - 12:28
Lino

Tekst aangepast

Lino

Vijgenskeletteermot zou wel eens aan het werk kunnen zijn.
Maar of hij daardoor zijn bladeren laat hangen, daar ben ik niet zo zeker van.
woensdag 27 mei 2020 - 15:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon