menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wintergroene struik

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag


Onze achterburen hebben beslist om de groene natuurlijke afscheiding Ligustrum weg te doen waardoor wij nu pal op huizen zien. We zoeken nu een snelgroeiende wintergroene haag die tot zeker 4 à 5 meter kan gaan om terug op groen te zien. We hadden dit al een beetje voorzien en hadden er beukenhaag gezet maar dat groeit traag op die plek. We hadden nu gedacht aan Portugese laurier. Is dit een goede keuze of hebben jullie nog ideeen? Graag snelgroeiend want nu wordt het echt niet mooi meer. 
Ik heb een foto genomen waar je kan zien hoe hoog het was. Je ziet ook het eerste gat tot waar gesnoeid zal worden.

Bedankt

Yves

Struiken & Bomen

woensdag 20 mei 2020 - 16:01
Chrisvn

Tekst aangepast

Chrisvn

Wij hebben een portugese laurier staan, gewoon solitair, maar dat duurde wel even voordat die wat meer 'body' kreeg.

Het is geen haag maar waarmee je wel snel resultaat boekt is een rij bamboe's neerzetten. Hebben zelf de Fargesia Robusta "Campbell", wordt zo'n 3 a 4 meter meen ik en heeft in 2 jaar tijd het uitzicht dichtgetrokken naar de buren.
woensdag 20 mei 2020 - 16:16
minouke

Minouke

Een Leylandcipres groeit snel vind ik. Je kan ze ook al groot (150cm) kopen dan gaat het nog sneller.
woensdag 20 mei 2020 - 16:44
c j de k

C j de k

Dat is idd wel een oplossing Chrisvn maar je hebt heel wat planten nodig om een (haag) met wat body te krijgen min .3per meter. Persoonlijk zou ik er 5 van maken en dan een dubbele rij .
Ee andere mogelijkheid is idd Portugees Laurier of de gewone Prunus laurocerasus groeit misschien iets langzamer maar je hebt dan wel een haag met flink wat body . Een nadeel hiervan is dat je in de toekomst toch met snoei te maken krijgt .
woensdag 20 mei 2020 - 16:45
yvdv32

Yvdv32

Bedankt voor de tips. Bamboe zou een snelle en mooie oplossing zijn. Het overwegen waard. Voorlopig gaat onze voorkeur naar de Portugese laurier. Hebben ook gedacht aan een Magnolia Grandiflora boom. We hebben nog even tijd tot de herfst om te beslissen.
donderdag 21 mei 2020 - 09:42
Tuinprins

Tuinprins

Ligustrum lucidum groeit zeer snel (sneller als Prunus lusitanica), heeft voor een liguster tamelijk grote glanzende wintergroene bladeren, bloei mei/juni. Winterhard tot -15/-18 graden (dus winterharder dan Magnolia grandiflora).

Iedere plant heeft even tijd nodig om 'aan te slaan' dus verwacht niet dat een plant binnen 1 jaar de gewenste privacy geeft.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 22 mei 2020 - 05:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon