menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Callicarpa bodinieri 'Profusion' - Schoonvrucht

Ga naar meest recente reactie

Ansje1

Ansje1

Mijn Callicarpa bodinieri 'Profusion' oftewel Schoonvrucht Staat nu 2 jaar geplant in een zonnige border, zandgrond. Het blijft echter een zeer schriele plant met maar een paar takjes, bijna geen blaadjes en slechts enkele mooie paarse besjes. Iemand een goede tip hoe ik er meer leven in kan krijgen?
dinsdag 19 mei 2020 - 21:26
Roeli

Roeli

Misschien kan je een foto plaatsen ?
dinsdag 19 mei 2020 - 22:13
c j de k

C j de k

Callicarpa verlangd aan plekje UIT de volle zon . Ook kan deze heester nogal eens schade oplopen door late nachtvorsten .
dinsdag 19 mei 2020 - 22:45
Tuinprins

Tuinprins

Mijn ervaring is dat die in de zomer zeker niet te droog moet staan. Op kwekerijen worden ze gewoon in de volle zon gekweekt en die doen het prima. Daar krijgen natuurlijk wel zeer regelmatig water via de beregening.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 20 mei 2020 - 05:17
c j de k

C j de k

Ik denk dat veel planten die in de schaduw moeten staan op kwekerijen in de zon staan Tuinprins en er zijn ook sites die zeggen in de zon /halfschaduw maar ik vind dit altijd een rekbaar begrip . Anderzijds wordt er halfschaduw /schaduw aanbevolen .
Het hangt veel af of ze voldoende water krijgen zoals jij zegt . Veel planten zullen het in de zon wel uithouden indien ze van voldoende water worden voorzien . Maar ik denk dat dit juist een knelpunt is .
woensdag 20 mei 2020 - 10:42
sophora

Sophora

Staat hier al jaren in volle zon. De plant heeft wel enkele jaren nodig om zich te 'vestigen'.
Maar water is natuurlijk de hoofdzaak vooral voor jonge planten. Eens de wortels dieper de grond in gaan is hij wel droogte bestendig.
woensdag 20 mei 2020 - 12:53
Ansje1

Ansje1

Hierbij de gevraagde foto.

Struiken & Bomen

donderdag 21 mei 2020 - 15:29
Roeli

Roeli

Hij is wel mooi paars, maar ik zie geen paarse besjes.
donderdag 21 mei 2020 - 17:44
Tuinprins

Tuinprins

Ja Roeli, Allium is nu eenmaal geen Callicarpa (maar dat wist je natuurlijk wel )

Ik vind het een beetje een ielig struikje. Verder denk ik dat de Callicarpa, afgaande op de bladkleur, ook wat last heeft gehad van de sterk wisselende temperaturen van de afgelopen weken. Gewoon goed watergeven, evenwel niet verzuipen.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 22 mei 2020 - 05:25
sophora

Sophora

Moest het mijn struikje zijn zou ik het kort snoeien(die lange stengels weg) meststof geven en zorgen dat het regelmatig water krijgt.
vrijdag 22 mei 2020 - 08:37
Ansje1

Ansje1

Ok, bedankt voor jullie advies. Is gedroogde koemest goed?
vrijdag 22 mei 2020 - 11:14
sophora

Sophora

In gedroogd koemest zit niet veel voeding. Maar als je het hebt kan je het altijd gebruiken.
vrijdag 22 mei 2020 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon