menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kan deze schuine tak aan eik kwaad?

Ga naar meest recente reactie

daniel999

Daniel999

We zijn pas in dit huis komen wonen. In de tuin staat een eik met een flinke schuine tak die vlak boven de grond uit de stam groeit. De tak is zo'n 15-20cm in doorsnede. Hij hangt voor ons niet in de weg maar ik kan me voorstellen dat ie een keer te zwaar wordt en kan afbreken. Is het verstandig om hem af te zagen of kan het geen kwaad om hem te laten zitten?
Alvast bedankt voor het antwoord,
Daniel

Struiken & Bomen

zaterdag 21 maart 2020 - 10:15
deHaan

DeHaan

Het kan geen kwaad.
zaterdag 21 maart 2020 - 16:46
Roeli

Roeli

Maar vind je het zo mooi ?
zondag 22 maart 2020 - 07:48
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

Nee, ik zou hem weghalen.
Maar het kan geen kwaad om hem te laten zitten.
zondag 22 maart 2020 - 12:18
Plantadvies

Plantadvies

Op ten duur kan dit wel kwaad. Te zwaar kan doorzakken betekenen en uiteindelijk doen breken. Ik zou niet graag op het terrasje daar zitten.
zondag 22 maart 2020 - 17:29
deHaan

DeHaan

Hij zal inderdaad wel door kunnen zakken, maar als de bevestiging aan de boom goed is, is de kans op breken heel klein.
zondag 22 maart 2020 - 18:07
WiPe

WiPe

Die staat ver genoeg achter dat terras om problemen te voorkomen. Bovendien is eik een echte lichtboomsoort. Ik zie die tak dus niet hard meer groeien. Naar mijn idee zal die tak eerder aftserven door lichtgr-ebrek dan dat die te zwaar wordt en afbreekt;
zondag 22 maart 2020 - 19:57
daniel999

Daniel999

Bedankt voor jullie reacties! We laten hem nog een jaartje zitten en kijken het aan. Het voelt zeker niet onveilig op het terras. We vinden het niet zo lelijk, het heeft ook wel iets aparts.
dinsdag 24 maart 2020 - 20:27
WiPe

WiPe

Ik vraag me eerlijk gezed af of dat wel een tak is. Eiken maken normaal geen lange rechte takken die dan gaan uitbuigen.
Hangt die effectief vast aan die andere boom? Is dat niet gewoon een tweede kleine boom die naast de eerste staat?
woensdag 25 maart 2020 - 09:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon