menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Vijgenboom krijgt blad in donkere garage

Ga naar meest recente reactie

Ahja

Ahja

Dag allen,

Vorige zomer kocht ik een vijgenboom. Ik heb hem in de pot gelaten en niet uitgeplant. Voor de winter heb ik hem in de garage gezet. Maar nu blijkt hij blad en vijg te krijgen! Het is donker in de garage en een graad of 14-18.

Wat doe ik nu het beste? Boom binnen laten staan tot de lente? Boom planten? Boom buitenzetten en weer binnenhalen bij vorst?

Alvast bedankt voor jullie inzichten!

Struiken & Bomen

zondag 5 januari 2020 - 19:55
LT

LT

Door het vocht in de kluit en de temperatuur gaat hij uitlopen. Door te weinig licht wordt alles bleek. Zolang het niet aanhoudend vriest, kan hij het beste buiten staan. alleen dus bij aanhoudende vorst vorstvrij zetten. De potkluit mag niet totaal bevriezen, dan krijgt hij geen lucht meer en zal hij stikken.
zondag 5 januari 2020 - 20:01
Ahja

Ahja

Bedankt! Ik rol hem vandaag weer in het zonnetje.
maandag 6 januari 2020 - 09:08
c j de k

C j de k

Dat treft de zon schijnt vandaag
maandag 6 januari 2020 - 11:44
Roeli

Roeli

Zonnetje ?????
Volgens mij is die in 2019 achter gebleven.
maandag 6 januari 2020 - 13:57
Ibimis

Ibimis

Heeft u een vijgenboom gekocht die rechtstreeks uit het warme zuiden komt? De vijgenbomen die hier in België in tuincentra verkocht worden zijn normaal gezien winterhard. Vijgenbomen zijn sterke bomen die veel kunnen hebben en zich overal doorslaan, geen wonder dat hij in uw garage begint te groeien. De belangrijkste vraag is: hoe oud is uw vijgenboom? Als u een jong stekje heeft van 3 jaar oud, dan zou dat in principe nog kunnen aanvriezen, zeker in een pot. Een vijgenboom van meer dan 3 jaar oud is al goed bestand tegen vrieskou. Ook in een pot, maar bij temperaturen van -5 of erger zou ik hem dan wel toedekken. (Een vijgenboom van 3 jaar zal qua hoogte tussen de knie en de heup liggen indien u de leeftijd niet weet).
donderdag 26 maart 2020 - 22:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon