menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sterroetdauw op roos

Ga naar meest recente reactie

Claudine De Vroey

Claudine De Vroey

Mijn lekker ruikende Generous Gardener klimroos heeft last van sterroetdauw (denk ik, zie afbeelding). Aan de voet is een Alchemilla en een Aster en daarnaast mijn kruidenhoekje. Ik heb zoveel mogelijk aangetaste bladeren geknipt, maar alles is onmogelijk, anders pluk ik de hele onderkant kaal ... Ik heb ook zoveel mogelijk afgevallen bladeren opgeruimd. Wat kan ik meer doen? Mss de mulchlaag van houten brokjes wegdoen? Een zeepoplossing op de hele plant sproeien? Wegens de kruiden er naast wil ik geen gif spuiten tijdens de groeiseizoen en mss ook niet in de winter. Wat is jullie raad?

Struiken & Bomen

zondag 21 juli 2019 - 13:28
Carib

Carib

Niks aan doen. Zeep-spiritusoplossing wordt wel gebruikt voor bladluizen, maar daar gaat het hier niet om, dus dat werkt alleen averechts. Bij jonge planten zie je wel vaker dat ze de eerste jaren wat gevoelig zijn voor aandoeningen, maar meestal groeien ze daar na een paar jaar overheen. Generous Gardener hoort een sterke Austin-roos te zijn.
zondag 21 juli 2019 - 15:22
Polplastron

Polplastron

Sterke rozen op de juiste standplaats groeien hier gewoon doorheen. Mooi is het weliswaar niet.

De aangetaste bladeren verwijderen is intussen een achterhaald advies. Laat ze gerust zitten.
zondag 21 juli 2019 - 17:46
Claudine De Vroey

Tekst aangepast

Claudine De Vroey

Bedankt voor jullie advies!
Polplastron, ik wou je fotoalbums bekijken op mijn smartphone, maar dat lukt blijkbaar niet. Doe ik iets mis? Of kan dat alleen op de laptop?
maandag 22 juli 2019 - 14:20
Polplastron

Polplastron

Geen idee. Ik kijk zelf enkel op de laptop...
zondag 28 juli 2019 - 15:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon