menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagbeuk (Carpinus) groeien

Ga naar meest recente reactie

TuinSuus

Tekst aangepast

TuinSuus

In februari hebben we mooie Haagbeuk leibomen laten plaatsen tegen de inkijk. Het zijn nog jonge bomen, maar ik ben een klein beetje teleurgesteld over het blad. Wat denken jullie? Zullen ze volgend jaar min of meer dicht zijn?

We hebben ze in eerste instantie niet heel veel water gegeven, maar doen dat sinds anderhalve maand dagelijks, vijf minuten per boom. Tenzij het veel heeft geregend. Ook hebben we nu een keer organische mest gegeven.

Als ze niet dicht zijn volgend jaar wil ik - tijdelijk - iets anders verzinnen tegen de inkijk van de appartementen daarachter.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en tips!

Struiken & Bomen

vrijdag 19 juli 2019 - 20:06
Snuitje

Snuitje

Carpinus groeit veel sneller dan fagus dus volgend jaar ziet het er al helemaal anders uit. Carpinus verliest in de winter wel zijn blad dus dan zal je alsnog inkijk hebben.....
zaterdag 20 juli 2019 - 21:12
TuinSuus

TuinSuus

Dank voor de reactie Snuitje. Ik wist dat ze blad verliezen, maar dat is in de winter niet erg. Als ze komende lente/zomer maar dicht zijn.
zondag 21 juli 2019 - 00:34
WiPe

WiPe

Ik zou het water geven beperken tot twee keer per week. Te veel water is ook niet goed. te veel water kan leiden tot wortelrot.
zondag 21 juli 2019 - 23:21
TuinSuus

TuinSuus

Het advies was van onze tuinman, maar het was wel in verband met de vorige hittegolf. Misschien goed om inderdaad bij normale temperaturen te beperken.
woensdag 24 juli 2019 - 19:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon