menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lauriergesnoeid huidirritatie

Ga naar meest recente reactie

benschurin15

Benschurin15

Mijn laurier gesnoeid en 4 uur later bulten en hevige jeuk. Mijn beterehelf kreeg dezelfde reactie. Kan iemande deze ervaring delen en wat is de remedie?
dinsdag 25 juni 2019 - 09:33
Pouketie01

Pouketie01

Waarschijnlijk bent u allergisch aan composieten, dit geeft eczeem en jeuk
dinsdag 25 juni 2019 - 10:38
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

@ Pouketie: ???

Kerslaurier/Prunus laurocerasus ==> behoort tot de rozenfamilie en is dus geen composiet.
Laurier/Laurus nobilis ==> behoort tot de laurierachtigen (Lauraceae) en is dus geen composiet.


In principe kun je voor om het even welke plant dan ook allergisch zijn. Van de laurierkers heb ik nog niet gehoord dat die bij mensen allergisch reacties geeft. Staan er toevallig eikenbomen in de buurt waar de eikenprocessierups in zou kunnen zitten?

Mogelijke remedie: koelen met ijsblokjes, insmeren met anti-jeuk crème. Houdt de jeuk na een paar dagen nog steeds aan dan naar de huisarts.


Gegroet, de tuinprins

dinsdag 25 juni 2019 - 18:30
Pouketie01

Pouketie01

Oups Tuinprins, je hebt gelijk. Het zou bij eten eczeem kunnen geven bij sommige mensen.
dinsdag 25 juni 2019 - 18:59
Polplastron

Polplastron

Staan er daar eiken in de buurt? Momenteel is er veel overlast van processierupsen en de symptomen die je beschrijft, doen me daar sterk aan denken.
dinsdag 25 juni 2019 - 20:03
Carib

Carib

Mijn partner knipt altijd de hagen en zowel beuk als taxus zorgen voor een veelvoud van bulten. Hij is niet allergisch, maar er komen zo ontzettend veel insecten uit de haag bij het snoeien.
dinsdag 25 juni 2019 - 20:35
Wannus

Wannus

Wie last heeft van huidirritatie en jeuk bij hagen scheren . Voor het scheren de hagen nat sproeien .
dinsdag 25 juni 2019 - 21:12
benschurin15

Tekst aangepast

Benschurin15

Wannus bedankt ga ik proberen. Zijn geen processierupsen genoegzaam bekend en in een mixbos met eiken komen er geen processierupsen
dinsdag 25 juni 2019 - 22:20
benschurin15

Tekst aangepast

Benschurin15

oke
dinsdag 25 juni 2019 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon