menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom met dichte kroon

Ga naar meest recente reactie

Gembird

Gembird

Hallo tuinliefhebbers,

Het huis van onze buren staat vlak tegen de perceelsgrens en ze kijken vanuit hun slaapkamer recht in onze tuin. Ondanks we een goede verstandhouding hebben hadden we toch graag wat privacy gehad. Daarom dacht ik om een mooie boom met dichte kroon te planten zodat er minder inkijk is. Welke boom kunnen jullie mij aanraden? Het zou leuk zijn moest ook in de winter het zicht beperkt worden...

Groetjes,
zaterdag 23 maart 2019 - 07:54
jdcoster

Jdcoster

Ik zou voor een steeneik kiezen. Ook grotere exemplaren kunt u al kopen aan betaalbare prijzen.
zaterdag 23 maart 2019 - 10:02
Gembird

Gembird

Steeneik, daar had ik ook aan gedacht. Maar groeit die niet verschrikkelijk langzaam?
zaterdag 23 maart 2019 - 18:46
jdcoster

Jdcoster

Qua groeikracht valt dat wel mee eenmaal ze goed geworteld zijn. Naast dennen en sparren zijn er niet zoveel bomen die ook wintergroen zijn. Hulst is er ook nog maar ze hebben allemaal wel hun tijd nodig om volwassen te worden.
Ik weet de situatie natuurlijk niet, maar kan een opeenvolging van verbonden hoge pergola's, waarover u snel groeiende klimplanten leidt geen uitkomst bieden om wat privacy te creëren?
zondag 24 maart 2019 - 10:09
WiPe

WiPe

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van steeneiken. Dan zijn er naar mijn idee betere groenblijvende eiken, zoals Quercus x hispanica of Quercus x turnerii. Probleem met die eiken, ook steeneik, is dat dat toch flinke bomen worden op termijn.
Maar wat dat betreft heb je eigenlijk de keuze tussen een boom die traag groeit, maar vrij duur is, (en wat groenblijvend eeiken betreft, vaak ook niet te vinden is in grotere maten) of een boom die sneller groeit, maar ook snel groter wordt dan je zou willen. En dan kom je eigenlijk al snel bij leibomen uit. Dat vraagt dan weer meer werk.
zondag 24 maart 2019 - 13:17
Gembird

Gembird

Ok, ik zoek het even uit. Alvast bedankt iedereen voor de reacties!

Gembird
woensdag 27 maart 2019 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon