menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheidingsmuur met buren minder inkijk

Jelte

Jelte

Hoi allen,

Tussen ons en de buren staat een 4 meter lange tussenmuur. Dit is een gezamenlijke muur waarop in principe niets mag worden gedaan. Buren wil deze niet verhogen.

Daarom ben ik op zoek naar Iets om de inkijk te verkleinen (ik kan er bijna overheen kijken met mijn 1,95 cm).

Het gaat vooral om het eerste stuk. Zeg maar 1,80 meter. De rest maakt niet uit.
Totale hoogte mag dan maximaal 2,20 worden ofzo. Ik dacht zelf aan een soort van lage leilinde of dunne struik?
De plek is namelijk grotendeels schaduw (alleen in de vroege ochtend wat zon).

Heeft iemand een tip of advies?

Alvast bedankt!

Groet

Jelte de Haan

Struiken & Bomen

woensdag 20 maart 2019 - 09:49
PeterBo

PeterBo

Een glansmispel op stam (Photinia fraseri 'Red Robin') is een mogelijkheid, is ook nog winter groen, en volgens mij zijn ze ook als leiboom te koop.
Suc6
woensdag 20 maart 2019 - 09:57
Roeli

Roeli

Maar als die muur de erfgrens is, moet je er met bomen planten dan niet een eind vanaf blijven ?
Stel dat de wortels onder de muur door groeien en de jaarlijkse bladval bij de buren ?
woensdag 20 maart 2019 - 10:07
Jelte

Jelte

Dank voor jullie reactie. Dat is inderdaad een goeie tip. Eventueel kan dit natuurlijk in een bak om wortelgroei tegen te gaan.
EChter is deze plant wel rood van kleur. Liever hebben we iets groens en evt bloei in wit of blauw.

Groet,

Jelte de Haan
woensdag 20 maart 2019 - 13:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon