menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlinderstruik

Ga naar meest recente reactie

Flappie00

Flappie00

Ik zou graag een vlinderstruik plaatsen waar nu deze tegels liggen. De struik word 1 tot 2 meter. Hoeveel tegels moet ik er uithalen? De struik is nu nog klein en staat nu nog in een pot.

Struiken & Bomen

zaterdag 16 maart 2019 - 09:37
PeterBo

Tekst aangepast

PeterBo

Zo te zien zijn dit 30x20cm tegels, dan zou ik er 4 uithalen, waarvan je er dan 1 halveert om een rechthoekige vorm te krijgen van 45x40cm.
suc6
zaterdag 16 maart 2019 - 10:31
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Bij mijn buurvrouw piepte er eentje tussen de tegels door en deed het vorig jaar geweldig.
zaterdag 16 maart 2019 - 12:03
Patrikc

Patrikc

Inderdaad ze groeien vanzelf tussen de tegels, dus als je 1 weghaald is het al genoeg...
zaterdag 16 maart 2019 - 13:34
leerling

Leerling

Ik ken u niet, maar ik realiseer me dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden of wensen heeft.

Er één tegel uithalen is alvast een goede start.
Vlinderstruiken stellen weinig eisen aan de bodem.

Als de grond goed genoeg is (of als je een ruimer plantgat kan opvullen met goede potgrond) kan je misschien wat meer tegels verwijderen en aan de voet van de vlinderstruik wat bodembedekkers planten. En/of misschien wat bolgewassen?

Zelfs een mini-tuin kan biodiversiteit ondersteunen.
zondag 17 maart 2019 - 02:40
Flappie00

Flappie00

Bedankt
zondag 17 maart 2019 - 08:30
Wannus

Wannus

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is
Laat ons een boom en het zicht op de zee.
Vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is.
De wereld die moet nog een eeuwigheid mee .
zondag 17 maart 2019 - 08:46
leerling

Leerling

Hou er ook rekening mee dat een vlinderstruik niet alleen in de hoogte groeit, maar ook in de breedte...
zondag 17 maart 2019 - 12:54
Flappie00

Flappie00

Ik heb hem naast een andere struik gezet hopelijk komt 't goed ???? rechts heeft ie alle ruimte links wel wat minder
zondag 17 maart 2019 - 21:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon