menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagbeuk bij vriezen

Ga naar meest recente reactie

Redceder

Redceder

Hallo, ik heb een vraag. Ong. 2 weken geleden zijn er een aantal (20) haagbeuken geplant. Nu is het gaan vriezen. En maak ik me zorgen of dit kwaad kan? Weet iemand dat? En wat zou ik kunnen doen om ze te helpen? Of is het gewoon afwachten? Alvast bedankt.
donderdag 31 januari 2019 - 11:03
WiPe

WiPe

Je kan de bodem afdekken met een mulchlaag
donderdag 31 januari 2019 - 15:25
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Mij lijkt dit geen probleem te vormen. Ondanks alle doemberichten in populaire media vind ik dat we nog niet echt een winter gehad hebben. Moest het echt dieper in de grond gaan vriezen kan je inderdaad wat mulchen.
vrijdag 1 februari 2019 - 09:52
Tuinprins

Tuinprins

Kan totaal geen kwaad. Kwekers rooien in het najaar de haagbeuk op en kuilen die daarna op zodat ze bij verkoop snel te pakken zijn. Wordt al decennia lang zo gedaan en planten (wortels) worden niet beschadigd door de vorst. Ik ken een kweker die heeft Carpinus betulus in pot en die laat ze gewoon heel de winter buiten staan. Hij doet dit bal jaren zo en zou dat niet doen als de planten sterk zouden lijden onder de winterse omstandigheden.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 2 februari 2019 - 15:23
groenegroenemeneerbomenvriend

Tekst aangepast

Groenegroenemeneerbomenvriend

kan echt geen kwaad ,het is een inheemse plant gewoon nooit planten terwijl het vriest als ze in de grond zitten daarna begint het te vriezen kan totaal geen kwaad! mulchlaag alleen nodig bij planten die niet tegen vorst kunnen
maandag 4 maart 2019 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon