menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Red mijn sinasappelboom

Ga naar meest recente reactie

Jeanne68

Jeanne68

Hallo ik heb een sinaasappelboom van zeker 35 jaar oud hij heeft overwintert in het tuinhuisje bomvol met kleine sinaasappeltjes nu kon ik hem wegens omstandigheden niet naar buiten zetten maar de boom vond het prima en zag er goed uit alleen toen het zo heet werd begonnen de bladeren in een keer bruin te worden en te krullen ook de takjes lijken verbrandt of zo ik kan ze zo breken ik vindt het verschikkelijk om het boompje zo te zien ik kan er niet van slapen moet ik mijn boompje als verloren beschouwen moet ik de dorre takjes snoeien of moet ik afwachten en niets doen de boom staat inmiddels buiten heb alle dorre bladeren eraf gehaald ik wil hem met zon winterhoes voortaan buiten laten overwinteren omdat ik hem zelf niet meer in en uit het tuinhuisje kan halen

Struiken & Bomen

zaterdag 18 augustus 2018 - 20:47
Tuinprins

Tuinprins

De plant is niet verbrand maar verdroogd. Bij hoge temperaturen moeten planten in pot zeer regelmatig water hebben.

De takjes die je zo kunt afbreken zou ik met een snoeischaar verwijderen. Verder lijkt het mij een goed idee de plant in een grotere pot te zetten. Gebruik hierbij een goede kwaliteit potgrond. Ook zou ik de plant een meststof geven die speciaal gericht is op citrusplanten.


Gegroet, de tuinprins
zondag 19 augustus 2018 - 07:58
Jeanne68

Jeanne68

HALLO TUINPRINS
IK HEB DE BOOM IEDERE DAG EEN GIETER WATER GEGEVEN EN HEEFT OOK SPECIALE VOEDING GEHAD VOOR MEDITERRANE PLANTEN VAN ECOSTYLE DE TAKJES DIE BRUIN ZIJN BREKEN ZO AF DUS DOOD ALS IK NU MOET SNOEIEN BEHOUDT HIJ NIET MEER ZIJN SNOEIVORM EN ZULLEN ER FLINKE HOOGTE VERSCHILLEN KOMEN
maandag 20 augustus 2018 - 12:44
Patrikc

Patrikc

Begrijp ik het goed dat je die nu pas buiten gezet hebt uit het tuinhuis, na de winter, midden augustus ?
Alle begrip als je door omstandigheden dat niet had kunnen doen, maar dat is dan wel de oorzaak van de toestand van je boom.

In het tuinhuis is het tijdens de hittegolf wellicht ZEER heet geworden, te heet voor de meeste planten.

Zijn snoeivorm is hij nu zowiezo kwijt dus ik zou maar het advies van Tuinprins volgen, een beetje geduld en dat komt terug in orde.

Buiten overwinteren met een hoes lijkt me onbegonnen werk.
Kan je niks proberen met een steekwagentje ? Of hulp vragen 2x per jaar.
maandag 20 augustus 2018 - 13:03
Jeanne68

Jeanne68

Het is een pot van 50 cm hoog en een doorsnee van 60 cm het staat al op een transportkarretje maar er zit een drempel in het tuinhuis en daar moet ie over heen getild worden en dat is het probleem net zoals de hulp mensen staan helaas niet meer zo klaar voor elkaar als vroeger niemand heeft meer tijd en zijn allemaal druk daarom wou ik ook zon beschermhoes kopen was mij geadviseerd
maandag 20 augustus 2018 - 13:22
Roeli

Roeli

Maak een paar schuine kanten om tegen de drempel te zetten. Doen ze ook voor een rolstoel. Dan kan je hem met ,bloed, beleid en dronkenschap, misschien zelf de schuur in en uit rijden.
maandag 20 augustus 2018 - 17:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon