menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zieke Salix integra 'Hakuro-nishiki' ?

Luxil

Tekst aangepast

Luxil

Jarenlang heb ik in de tuin vier salix integra Hakuro-nishiki gehad tot mijn grote voldoening. Telkens vormden ze in de lente mooie wit-roze kruinen. Op de duur verloren ze echter hun mooie bolvorm en heb ik ze verwijderd.
Enkele maanden geleden heb ik dan vier nieuwe salix integra Hakuro-nishiki geplant.
Het probleem is dat deze boompjes alle vier wel nieuwe bladgroei krijgen, maar dat de nieuwe blaadjes vreemd gekruld zijn, waarbij sommige verdorren aan de randen. Slechts enkele takjes ontwikkelen zich normaal. De oude blaadjes verkleuren geel en krijgen donkere stippen. Is er hier sprake van een ziekte of zijn insecten de oorzaak? Wat kan ik daartegen doen? Graag jullie advies.

Struiken & Bomen

maandag 18 juni 2018 - 12:38
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik zou het zo niet weten maar ging eerst eens informeren waar ik die boompjes gekocht had.
Dat mag toch zo maar niet.
maandag 18 juni 2018 - 14:19
Tuinprins

Tuinprins

Gekruld blad kan komen doordat er luizen in hebben gezeten. Eventueel kan het ook een soort groeistoornis zijn.

Het verbranden van het blad komt regelmatig voor bij deze bontbladige wilg. Voooral als de plant te droog staat en de zon schijnt fel dan kan het wit in het blad verbranden.

Het eerste wat ik zou doen is de planten eens goed water geven. Op veel plaatsen is het aan de droge kant en dan moet je de natuur een handje helpen.


Gegroet, de tuinprins
maandag 18 juni 2018 - 19:05
Luxil

Luxil

Een zomer later zijn deze salixen goed op gang gekomen. Regelmatig water geven heeft wschl het best geholpen.
zondag 20 oktober 2019 - 11:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon