menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Buxus rups in aantocht !

Ga naar meest recente reactie

raystef

Raystef

Opgepast, de buxusrups is zich momenteel te goed aan het doen in de tuin...
Zoals Thomas schreef in z'n nieuwsbrief zijn de eerste gespot. Zoals ook in onze tuin ! Kleintjes nog...
Bestrijden doe ikzelf met bio-pyretrex en een 10 tal dagen erna met een product dat iets langer werkt en in de sapstroom komt : For-Insect.
Vorig jaar had ik voor het eerst de plaag. Ik kon mijn eigen ogen niet geloven hoeveel schade ze kunnen aanrichten op korte tijd. Bestrijden is het enige middel....

Struiken & Bomen

zondag 11 maart 2018 - 15:23
LT

LT

Ik hoef die troep niet te gebruiken....Geen buxus in de tuin...Keus aan planten genoeg...
zondag 11 maart 2018 - 16:03
pplakke

Pplakke

de natuur lijkt geen last gehad te hebben van de korte koude periode.vandaag een gele vlinder gezien .en dus ook de buxus rupsen hebben het overleeft.al maakt het hier in de buurt niet veel uit want alle buxussen zijn al een paar jaar weggevreten.
zondag 11 maart 2018 - 19:39
Dunya

Dunya

Makkelijk zeggen LT. Maar als je jarenlang mooie buxus in de tuin hebt kan je ze maar niet zo laten kapotgaan.
maandag 12 maart 2018 - 08:46
raystef

Raystef

Inderdaad @Dunya, we hebben in onze tuin van een 2500m2 vele mooie buxushaagjes en vormen staan. Een werk van jaren ! Om de buxus af te stempelen als "troep" zoals hierboven op z'n hollands vernoemd getuigd van weinig respect mijn inziens. We hebben 10-tallen soorten planten, hagen, bomen en struiken staan én...de buxus hoort daar voor ons ook - nog steeds- bij. Deze haagjes zo maar verwijderen zou het tuinbeeld drastisch veranderen. Trouwens mijn post was enkel om de mensen die de buxus nog steeds koesteren te verwittigen dat de bestrijding ervan opnieuw nodig zal zijn. Succes !
maandag 12 maart 2018 - 09:26
LT

LT

Om de buxus af te stempelen als "troep"

LEZEN is vaak moeilijk!!!
maandag 12 maart 2018 - 10:16
Polplastron

Polplastron

Ik begrijp dat mensen met oude buxushagen, snoeivormen in buxus e.d. er alles aan willen doen om deze te redden. Wat ik echter niet begrijp is dat er nog steeds zoveel mensen zijn die nieuwe buxus aanplanten wetende dat er momenteel zoveel problemen mee zijn. En dat ... terwijl er tegenwoordig toch mooie alternatieven zijn. Ik heb overigens niemand hier horen beweren dat buxus "troep" zou zijn hoor!
maandag 12 maart 2018 - 10:37
Patrikc

Patrikc

Hahaha...
De starter van dit item woont in Bornem, volgens info van de website. Hij stelt ook niet echt een vraag...
De leverancier van de producten die hij vernoemt, is gevestigd in... Bornem.
Toeval bestaat niet !!!

Even een beetje reclame maken om de commerce wat aan te zwengelen, en om de wereld verder te vergiftigen.
maandag 12 maart 2018 - 12:13
Tuinprins

Tuinprins

Probleem bij Buxus is niet alleen de buxusrups maar ook de schimmelziekte Cylindrocladium. Hiertegen is niet echt een goed middel beschikbaar.

Ik ben niet tegen gif maar het wordt een andere zaak als je met een gifspuit bij een plant moet gaan staan om aantastingen te voorkomen ....


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 13 maart 2018 - 07:14
Dunya

Dunya

Nee de poster beweerde dat het spul troep was en niet de buxus.
Ik zit er iedere dag met mijn neus in om de buxusmot op te sporen.
In de buxus dan ...
dinsdag 13 maart 2018 - 09:26
raystef

Tekst aangepast

Raystef

Geen probleem. Verkeerd begrepen dan. En trouwens ik woon niet in Bornem en mocht het zo zijn dat ik referentie zou maken voor een bepaald bedrijf dan koos ik toch wel een andere plaats niet? Genoelselderen of zo iets. Wat een insinuatie hier zeg.... Mijn bedoeling was om de mensen waakzaam te maken voor het probleem. No more no less...
dinsdag 13 maart 2018 - 09:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon