menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iemand een idee voor klimplant

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Onze houten paaltjes rond een rond terras zijn aan het stuk gaan . die maakten eigenlijk een half open tuinkamer aan de vijver die nu juist dicht gegooid is voor de veiligheid van de kleinkinderen. Ik denk er aan om ipv van die boog met houten palen een draad te zetten en daar een of twee klimmers te laten groeien.
Ik dacht eerst aan een blauwe regen omdat wij op een ander plaats een witte hebben, maar die wordt vermoedelijk te groot, ook al heb ik ooit eens een laag gehouden blauwe regen gezien als een soort haag. Ter hoogte van die afscheiding met palen staat ook een plataan.

Heeft iemand een idee , ik hou wel van een bloeiende klimmer; maar zonder stekels aangezien dat ter hoogte van de kleinkinderen komt
maandag 30 april 2007 - 15:10
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik heb een Euonymus fortunei soort die niet hard groeit en al jaren onder een raam zit. Af en toe wat topjes weghalen en het is weer ok. Ook een Cotoneaster horizontalis is geschikt voor je doel.
maandag 30 april 2007 - 16:08
Esem

Esem

Waarom niet de eenjarige prokerwt of latyrus.
Of de vaste prokerwt maar deze geeft dan weer geen geur.

Nog een goed geurende is de Kamerfolie,kan je op hoogte snoeien en geurt ook geweldig.

Gr Esem,
maandag 30 april 2007 - 17:38
Nigella

Nigella

euyonimus hebben we reeds in de tuin, maar aan kamperfoelie had ik ook al gedacht, maar wwist niet of je die wel voldoende kunt bijhouden. Is die ook bladhoudend???? zou ook wel leuk zijn en kamperfoelie kan dus ook wel onder die plataan vermits dat in bossen groeit

Esem heb je een tip voor een mooie en goeie soort????
dinsdag 1 mei 2007 - 04:13
Esem

Esem

Nigella,
er bestaan verschillende soorten en ook groenblijvende soorten
Ik heb geen winter groene kamperfoelie en als ik me niet vergis is het de Lonicera periclymenum 'Serotina'
Maar 100% zeker ben ik niet.
Deze heeft een rood/ witte bloemen en geurt supper.
Gr esem,
dinsdag 1 mei 2007 - 05:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon