menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boerenjasmijn vergiftigd?

Ga naar meest recente reactie

HenriPo

HenriPo

Hoi
Na onze vakantie bleek onze boerenjasmijn er heel zielig bij te staan. Heb toevallig een foto van dezelfde tijd vorig jaar, toen was ie al heel mooi groen. En nu lijkt ie dus erg ongezond tot stervende. We hebben nare buren die de afgelopen jaren onze tuin hebben vergiftigd met roundup. Zou het weer zover zijn? Of is er iets anders aan de hand? Wat kan ik nu nog doen? Iemand een idee?

Struiken & Bomen

zaterdag 6 mei 2017 - 12:08
rivofa

Rivofa

Er is nogal wat schade door late nachtvorst, dat zou een mogelijkheid zijn. Buren die met Roundup bij anderen schade veroorzaken moet je zeker aangeven bij de politie !!!!!! Wat een schande !!!
zaterdag 6 mei 2017 - 12:55
HenriPo

HenriPo

O dat hoop ik zo. Politie kan niet zoveel doen, want er is geen direct bewijs ????
Ik zal de struik veel liefde en een beetje extra mest geven. Wie weet is het gewoon de vorst van de laatste tijd...
De buren hebben toegegeven eerder onze spullen te hebben vergiftigd. Nu is het al een tijd rustig dus verbaast het me wel.
Dank!
zaterdag 6 mei 2017 - 21:38
rivofa

Rivofa

Ik begrijp zo'n mensen echt niet !!! Ze willen "op den buiten wonen in het groen" maar als er dan een paar blaadjes op hun gazon vallen van de buren dat mag niet, ook mag er geen takje over de haag hangen. Wel tegen zo'n mensen zeg ik ; ga in de stad wonen op het 17 de verdiep daar vallen geen blaadjes en leg op je balkon wat plastiek gras en zet er wat plastieken struikjes en bloemetjes.......
zondag 7 mei 2017 - 00:44
Tuinprins

Tuinprins

Hoeft geen vergif te zijn geweest. Ik heb vaker boerenjasmijn gezien die in het voorjaar zo uitliep. Op het eerste gezicht ziet het eruit als een gebreksziekte maar het schijnt een of andere schimmelziekte te zijn. En als we het over een schimmelziekte hebben dan praten we niet zichtbare schimmel op takken of bladeren maar over microscopisch kleine organismen die planten aantasten.


Gegroet, de tuinprins
zondag 7 mei 2017 - 07:21
HenriPo

HenriPo

Dank voor jullie reacties! Als het een schimmel is, wat kan ik daar dan aan doen? Is er überhaupt iets aan te doen?
zondag 7 mei 2017 - 10:35
rivofa

Rivofa

Best even in de plantenwinkel vragen wat je best kan gebruiken. Er zijn ook natuurlijke middeltjes maar dat is eerder om schimmel te voorkomen .Maar ik zou zeker nog enkele weken wachten en zien hoe het evalueert.
zondag 7 mei 2017 - 10:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon