menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stipa

Ga naar meest recente reactie

Dona en Peter

Dona en Peter

Dit heb ik zien staan in een tuin van een engelse inn. Dit zou een stipa gigantea zijn. Kan iemand dit bevestigen aub?
Alvast bedankt !
Peter

Struiken & Bomen

dinsdag 5 juli 2016 - 20:56
Dona en Peter

Dona en Peter

Dit is een detail van de plant.

Struiken & Bomen

dinsdag 5 juli 2016 - 20:56
Marei

Marei

Ja, dit is de bloeiwijze van Stipa gigantea
dinsdag 5 juli 2016 - 21:08
WiPe

WiPe

Die zou vee meer tot zijn recht komen wanneer die niet tegen die muur was geplant. Fantastisch gras om als solitair tussen lagere planten te staan.
donderdag 7 juli 2016 - 00:06
Dona en Peter

Dona en Peter

Idd. WiPe en als je goed kijkt zie je zelfs 2 planten staan. Aan de andere kant hadden ze wel 1 staan solitair en tussen lagere planten en het oogde idd. mooier.
vrijdag 8 juli 2016 - 09:55
Dona en Peter

Dona en Peter

Dit is een plant die ik gekocht heb met label "stipa gigantea" er op. Maar ik heb de indruk dat dit niet dezelfde is als de fotos hierboven. Of is de plant nog te jong om het nu al te kunnen zeggen?

Struiken & Bomen

vrijdag 8 juli 2016 - 10:24
Marei

Marei

Deze laatste foto is niet van een Stipa gigantea; het zou wel de Stipa tenuissima kunnen zijn, maar voor zekerheid moet je dan een duidelijker foto plaatsen.
vrijdag 8 juli 2016 - 10:59
satomi

Satomi

In ieder geval geen Stipa gigantea. Het lijkt Stipa tenuifolia/tenuissima te zijn.
vrijdag 8 juli 2016 - 11:00
Dona en Peter

Dona en Peter

Marei ik ga eens proberen een duidelijker foto te nemen als er minder wind is want nu was het moeilijk. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet dezelfde plant was.
vrijdag 8 juli 2016 - 14:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon