menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kardinaalshoed

Ga naar meest recente reactie

magdaserre

Magdaserre

Beste tuinvrienden,ik heb 2 struiken kardinaalshoed (euonymus)die elk maar bestaan uit 2 (tamelijk hoge) takken,die onderaan beginnen op ongeveer 20cm van de hoofdtak!
Mag ik die takken binnenkort insnoeien en zo ja,tot op welke hoogte zonder dat ik mijn struiken kwijt raak?
Zullen ze dan wat "bossiger" worden?
Alvast dank voor enige raad met ervaring!
Magda
vrijdag 2 oktober 2015 - 20:17
Tuinman65

Tuinman65

Die mag je zeker inkorten tot op de hoogte die jij wenst.
Ze zullen zeker bossiger worden maar wacht er mee tot in maart.

Leo
vrijdag 2 oktober 2015 - 22:57
Tuinprins

Tuinprins

Om welke Euonymus soort gaat het eigenlijk?
zaterdag 3 oktober 2015 - 07:15
Tuinman65

Tuinman65

Hallo Magda???
maandag 5 oktober 2015 - 22:19
magdaserre

Magdaserre

Hallo tuinman Leo,

blijkbaar zijn de mails niet verder meer doorgekomen vorig jaar en nú zie ik pas dat u mij een paar mailtjes gestuurd hebt vorig jaar!
Sorry dus dat ik niet geantwoord heb ..;
Ik moet eens gaan kijken welk soort Euonymus ik heb staan,misschien hangt er nog ergens een kaartje aan...zijn er zóveel soorten?
Hij verkleurt nu wel prachtig rood maar dat doen ze allemaal waarschijnlijk hé?!
Nog eens mijn excuses voor mijn late reactie maar dat was echt niet de bedoeling!
Groetjes
Magda
donderdag 13 oktober 2016 - 09:37
Tuinprins

Tuinprins

Er zijn ontiegelijk veel Euonymus soorten, variërend van kleine kruipers tot struiken van 4 meter hoog. Er is meer dan het beperkte assortiment van het lokale tuincentrum en de grote ketens.

Als je een indruk wilt hebben wat er allemaal is dan moet je eens op de site van kweker Hennie Kolster kijken. Hij heeft de nationale collectie van Euonymus in NL. Een aanrader



Gegroet, de tuinprins
vrijdag 14 oktober 2016 - 20:55
magdaserre

Magdaserre

Hartelijk dank,tuinprins voor de tips!
Ik ben nog eens gaan kijken naar mijn 2 planten maar het kaartje is waarschijnlijk al lang ergens onder de grond verzeild geraakt...dus ik weet echt niet welk soort Euonymus ik heb.
Ik heb wél vorige herfst niet durven knippen en ga dit jaar wél een test doen:ik ga één tak diep inknippen en zien of er volgend jaar vertakkingen verschijnen op deze plaats...
Groetjes,
Magda
zaterdag 15 oktober 2016 - 09:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon