menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitboom nog te redden?

Ga naar meest recente reactie

Joey1994

Joey1994

Beste, Deze 2 Pruimenexemplaren heb ik zojuist uit de tuin gehaald omdat ik vond dat ze er echt slecht begonnen uit te zien.
Nu vraag ik me af is dit door de super hitte dat we de afgelopen dagen gehad hebben?

En zijn deze nog te redden?
Heb ze in verse potgrond met een substral stokje gestoken.

Als jullie advies hebben wat ik nog of anders moet doen hoor ik dat graag

Alvast bedankt =)

Joey

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 13 september 2015 - 13:52
Tuinprins

Tuinprins

Die eerste is in herfststemming, het is al half september. Het tweede exemplaar ziet er m.i. goed uit, ik zie althans niets verontrustends.

Ik had ze in de tuin laten staan.

Substral stokje zou ik er uit halen. Kan aanzetten tot groei en dat wil je bij een pruimenboom in de herfst/winter niet hebben.

Als een plant ziek is, is voedsel doorgaans geen medicijn. Als jij griep hebt en ik geef jou een stevige maaltijd met erwtensoep, rookworst en roggebrood wordt je ook niet beter.


Gegroet, de tuinprins
zondag 13 september 2015 - 17:06
WiPe

WiPe

Het is nog erger dan dat. Als je planten gaat bemesten, gaan ze enerzijds wel groeien, maar anderzijds worden ze ook gevoeliger voor aantastingen, tenzij ze op een erg schrale bodem staan. En zeker in het najaar is bemesten, zoals TP al zegt, geen goede zaak.
zondag 13 september 2015 - 18:48
Joey1994

Joey1994

@Tuinprins

Okee dankuwel niks om mij zorgen over te maken dus. In mei zal ik ze terug in de volle grond poten en voortaan eerst afwachten voor te handelen ..


@WiPe

Dankuwel zal er rekening mee houden







Zou de veranda een goede plek zijn om te overwinteren?
dinsdag 15 september 2015 - 19:35
aronv

Aronv

Pruimenbomen groeien overigens erg hard in een zonnige zomer dus denk dat je zon stokje niet nodig hebt.
dinsdag 15 september 2015 - 20:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon