menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Toscaanse jasmijn Trachelospermum jasminoides

Ga naar meest recente reactie

biencop

Biencop

Ik ben meer dan een leek in tuinieren. Daarom volgende vraag:

- wanneer is de beste periode om deze heester te planten?
Toscaanse jasmijn (Trachelospermum jasminoides)
- welke meststof moet worden toegediend en wanneer?
- welke verzorging vraagt deze plant? (snoeien, begeleiden, winter, enz)

Ik heb deze heester in Noord-Sardinië ontdekt (zie foto - mei 2015).

Alvast bedankt.

Struiken & Bomen

maandag 1 juni 2015 - 12:31
RdB

RdB

Veel vind je hier:

http://digituin.tuinadvies.be/plant/1575/trachelospermum-jasminoides

Planten vanuit pot kan het hele zomerseizoen, al zou ik niet te lang wachten, hij is al zo slecht winterhard,

Ruud
maandag 1 juni 2015 - 13:19
Tuinprins

Tuinprins

Ik vraag me af of de vragensteller weet dat deze plant maar matig winterhard is.

Verder: in een kleine ruimte kan de geur zeer overheersen en sommige mensen krijgen er hoofdpijn van.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 2 juni 2015 - 06:13
Carib

Carib

De plant op de foto is geen trachelospermum, maar een witte oleander.
Een trachelospermum is een prachtige klimmer met een heerlijke geur. Ik heb hem jarenlang in de vollegrond gehad, maar in mijn ervaring is hij veel mooier en bloeirijker als hij als kuipplant behandeld wordt. Regelmatig verjongen door te stekken zorgt ook voor goedbloeiende planten.
dinsdag 2 juni 2015 - 23:52
biencop

Biencop

Carib, hartelijk dank voor uw antwoord. Wat raadt u mij aan om in mijn tuin te planten; de witte oleander of de trachelospermum. Kwestie van nazorg, wanneer te planten, bemesten, enz... rekening houdend dat ik een absolute (juist gepensioneerde) tuinleek ben?

Mvg,
biencop
woensdag 3 juni 2015 - 00:24
Roeli

Roeli

Houd je er wel rekening mee dat de oleander 's winters naar binnen moet ?

gr. Roeli
woensdag 3 juni 2015 - 10:46
RdB

RdB

Die jasmijn is ook niet echt winterhard,

Ruud
woensdag 3 juni 2015 - 11:56