menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer griseum bloeitijd

Ga naar meest recente reactie

mmgull

Mmgull

Maand geleden twee papieresdoorns gekocht en in zure grond gezet, vermengd met compost. Regelmatig water gekregen.

Tot hiertoe nog geen enkel blad; is dat normaal?

Er staan wel veel knoppen op maar allemaal dicht, en dit bij beide exemplaren. De ene staat in volle zon, de ander in halfschaduw.





Struiken & Bomen

zondag 12 april 2015 - 19:19
WiPe

WiPe

Acer griseum loopt inderdaad nog niet uit. Ik vermoed dat dat nog een week of twee zal duren. Bij planten die pas verplant zijn, kan het soms gebeuren dat die ietsje later uitlopen.
zondag 12 april 2015 - 20:23
Tuinprins

Tuinprins

Prachtige boom en goed dat ze worden aangeplant!

Mijn kleintjes zullen er nog wel even over doen aleer ze bovenstaande formaat hebben.

Struiken & Bomen

maandag 13 april 2015 - 06:07
mmgull

Mmgull

Mijn kleintjes zullen er nog wel even over doen aleer ze bovenstaande formaat hebben.

Zo'n 15 jaar voordat ze die hoogte bereiken
maandag 13 april 2015 - 16:18
mukkes

Mukkes

De meeste net aangeplante bomen lopen inderdaad later uit dan bestaande bomen, kan zelfs zeker drie weken later zijn. Als ze half juni nog niet op gang zijn is er een probleem.
dinsdag 14 april 2015 - 08:41
mmgull

Mmgull

De bladeren komen er aan. Maar wat valt op: de ene boom heeft een rood blad!

Ik dacht dat deze soort enkel groenbladig was??

Struiken & Bomen

donderdag 23 april 2015 - 21:24
WiPe

WiPe

Dat het blad rood uitloopt betekent niet dat het blad rood blijft in de zomer. Je mag er zeker van zijn dat die boom over een week of twee gewoon groen blad zal hebben.
donderdag 23 april 2015 - 22:16
De bijentuin van Barbara

De bijentuin van Barbara

Vraagje. Ik heb een mooie acer griseum van ik schat ongeveer acht jaar oud (3 meter hoog) in mijn kleine, ommuurde tuin staan. Helaas staat hij te dicht bij een muur. Kan ik deze boom denken jullie nog verplanten naar een naburig stuk tuin waar ik hem de plaats kan geven die hij verdient? Zo ja, wanneer doe ik dat het best en hoe ga ik het best te werk?

maandag 13 september 2021 - 08:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon